O, dan had ik het niet goed onthouden Ik moest vooral bij deze zinsnede aan Nathan denken: "manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt."
maar goed, waarschijnlijk was dit bedoeld als algemeen tekstje dat op iedereen kan slaan.
Ik vind dit ook wel het meeste op Nathan slaan. Zowel door hoe hij de groep telkens prijst na een opdracht als door zijn gedrag binnen opdrachten zelf.
1. Aflevering 1: Nathan stuurt aan op het binnenhalen van lage bedragjes bij Beltegoed.
2. Aflevering 3: Nathan hakt de knoop door bij Thee pot waardoor de groep 1500 euro in plaats van 2700 verdient.
3. Aflevering 4: door een stok met een lagere waarde te kiezen bij Porseleinen Kamer (250 euro in plaats van 350 euro) en door mogelijk Leonie op hetzelfde aan te sturen, houdt Nathan 100/200 euro uit de pot.
4. Aflevering 5: door geen letters te vinden bij Lettergreep verhoogde Nathan de kans dat de letter W niet gevonden werd, waardoor er een geldbedrag verviel.
5. Aflevering 6: door aan te sturen op het cashen bij Vak werk toen er 1040 euro op de teller stond, hield Nathan 1460 euro uit de pot (1470 euro uiteindelijk zelfs omdat de 10 euro die Leonie waard was hier ook nog vanaf ging).
Voor de overige kandidaten kan ik minder momenten bedenken waarbij dit binnen opdrachten op hen van toepassing was.