Ik zie dat veel mensen twijfels hebben bij Rob als Mol omdat er geen argumenten voor hem als mol spreken.
Ik bekijk alle kandidaten middels hun acties aan 2 kanten. Wat doen ze mols, wat doen ze kandidaats. Natuurlijk doet een mol kandidaatse dingen, en een kandidaat molse dingen. Je kan alles de andere kant op uitleggen, maar dan kom je nergens dus dat neem ik niet mee. En na meerdere afleveringen zou je toch een beetje moeten kunnen zien wie molverdachten blijven en wie voorzichtig weg te strepen.
Als ik nu naar mijn sheet over Rob kijk zie ik staan:
Mols: Niet uit de vrachtwagen door dom bouwsel (minder geld), heeft porto bij landkaartopdracht (geen geld), er zijn geen hele obvious verdachtmakingen in beeld gebracht.
Niet-mols: snoerenkastje leverde 500 euro op (maar kwam meer door Claes).
Daarnaast kan de taxiopdracht mols zijn. Als hij de mol is weet hij precies wanneer ze op de verkeerde route zitten. 1 afslag gemist en je kan daarna een goede kandidaat veinzen.
Ook zijn er een aantal sterke verborgen aanwijzingen naar Rob, maar daar hecht ik minder waarde aan, omdat er ook altijd sterke aanwijzingen toeval blijken te zijn.
Conclusie: Rob is zeker nog een molkandidaat.