Ik snap perfect dat Rob zeer verdacht wordt, hij is samen met Nathan de enige die ik niet streepbaar vind.
Als hij het is, doet hij het heel goed zeker qua verdachtheid binnen de groep.
Er zijn 2 zaken die ik echter niet kan verklaren als hij de mol is:
- willen gokken bij theeservies, wat +1200 had kunnen opleveren (zeker aangezien de stemming 4-4 was en het dus simpel was geweest om een 5-3 stemming ervan te maken)
- Het feit dat hij bij de app-verdenkingen ruim bovenaan staat nu (30%, 7% meer dan Nathan). De voorbije 2 weken (na aflevering 5 en 6) stond hij ook al bovenaan. Ik denk niet dat dit al eerder gebeurd is de voorbije jaren (zelfs niet met de klaashint). Zouden ze het dan nu, in het jubileumseizoen dan nu zo duidelijk maken?
Ja, dat zit mij ook niet lekker inderdaad. Maar tegelijkertijd wordt Nathan gewoon door niemand van de kandidaten meer verdacht lijkt het wel (zelfs weinig verdachte mollen als Jan en Thomas werden in dit stadium van het spel nog wel door iemand verdacht bij de test)... en Mil, iemand die ik als winnares/finalist zie, heeft Nathan volledig losgelaten als verdachte en zit nu op Rob. Rob zie ik ook als finalist en die zit ook niet op Nathan...
Voor Nathan zijn verder weer de volgende tegenargumenten:
- Afgaan bij Beeld en Geluid (als mol heb je liever invloed over het spel tot aan het einde, anders kan je niet meer saboteren).
- Hij is bij Vak werk nog steeds penningmeester (waarom wil je als mol met voorkennis als enige €10 waard zijn terwijl je de meeste invloed hebt over je eigen positie in het spel en je daarmee alleen als je €500 waard bent geld uit de pot weet te houden?). Hij is al penningmeester sinds aflevering 3, waarom heeft hij die positie niet al afgestaan voor Vak werk als hij de mol is? Ook opvallend is dat Rob altijd heeft aangegeven niet de penningmeester te willen zijn..
- €250 kiezen bij Lezen en schrijven (dit is ook vreemd voor een kandidaat en het kan een actie van de mol zijn om goodwill te kweken, maar voor een mol is €250 pakken hier ook onnodig..).
Deze acties leveren bij elkaar genomen uiteindelijk geen €1200 euro op nee wat het theeservies wel op had geleverd... maar evengoed zitten die acties me ook dwars. De rest is het in mijn ogen sowieso niet. Dat Rob in de landelijke verdenkingen hoog staat baart me ook zorgen, maar Nathan stond na aflevering 4 ook even ruim bovenaan daarin en nu staat hij duidelijk op plek 2 dus we hebben hoe dan ook een mol die veel en al vroeg wordt verdacht bij het grote publiek.