Rob was mijn schot voor de boeg mol maar na aflevering 1 ben ik van hem afgestapt.
Mijn overwegingen daarbij waren dat de mol uit de escaperoom zou komen en geen zwarte vrijstelling zou pakken. De opdrachten van aflevering 2 waren gebaseerd op 10 kandidaten waaruit blijkt dat de productie er rekening mee had gehouden dat er geen afvaller zou zijn. De productie en mol hadden dus geen intentie om een zwarte vrijstelling te pakken en/of gebruiken. Daarbij was de leugen van Rob dat hij een joker had gepakt nogal onhandig, hij liep risico om door de mand te vallen. Dat gebeurde dan ook toen hij de ZV ingezet had. Iedereen wist allang dat hij deze had gepakt en ws. nog had. Mil wreef hem dat dan ook en plein public onder de neus. Iedereen die voor wijsheid had gekozen had een ZV en die voor geluk gekozen hadden een groene, dat was al lang duidelijk voor de kandidaten.
Omdat Nathan zijn groene vrijstelling had laten zien wist Rob dat er verschillende troeven in het spel waren en zijn gevis naar wat de anderen hadden was nogal kandidaats. In eerste instantie heb ik nog overwogen of hij dat als mol deed om reuring te veroorzaken maar vond dit al snel kandidaats. Als kandidaat wil je weten wat er in het spel is gekomen en wat je met de ZV moet doen. Dat hij deze pas inzet als Johan een joker heeft is ook kandidaats, Rob was bang dat hij het zou verliezen van de joker van Johan. Als mol zou hij ook geweten hebben dat er in de verdere afleveringen geen troeven meer in het spel zouden komen (weten we nu) dus het had helemaal geen zin om een zwarte vrijstelling te pakken en deze te bewaren. Waarom zou je als mol die ene kandidaat dwars willen zitten met die ene joker
Het willen gokken bij theepot, de opzettelijke verkeerde volgorde bij Verkeer(d) ( en dat dit nadrukkelijk in beeld kwam) Letters met geldwaarde pakken bij Lettergreep, bij Alleskenners nog voor enveloppe Daisy willen gaan (want geld in de pot, mol heeft niet bij 5 enveloppen gesaboteerd en er was al -500 binnen) zijn volgens mij tekenen dat Rob kandidaat is. Mijn indruk van Rob is dat hij zijn warrigheid en onhandigheid gebruikt om zichzelf verdacht te maken zoals het geklungel in de escaperoom het laten omvallen van vazen etc.