Rob was daarna aan het vissen bij Buddy over zijn verdachten (extra beeldmateriaal)
Interessant om nog eens terug te zien. Buddy agressiever, Rob meer terughoudend, kijkend waar Buddy mee komt. Jammer dat we niet zeker weten wie het initiatief nam tot dit gesprek, maar het lijkt me Buddy. Buddy ging er vanaf het begin (meteen al na het afvallen van Anita) al vol in.
Ik heb de afleveringstitels nog even bij elkaar gezet. Bij elke kandidaat kan wel zo'n lijstje worden gemaakt, maar ben benieuwd welke kloppen en welke niet, als Buddy het is. Over afl 1 is ook opgemerkt dat Rik het mol-logo alleen bij Buddy niet afschermt, maar ik vond deze van keesisdemol ook mooi gevonden. (Ik denk dat 'niet afgeschermd' misschien wel een hint kan zijn, maar de afleveringstitel zegt juist het tegenovergestelde).
1. AFGESCHERMD - Door een ‘storing’ horen we Rob in een deel van zijn voorstelfilmpje zeggen dat hij
….elijk is. Het woord
vriend (buddy) wordt afgeschermd.
2. TEGENDRAADS - Buddy heeft in de taxi onenigheid met Leonie over de te volgen route, krijgt zijn zin maar denkt later weer dat wat zij aangaf misschien toch goed was.
3. WELVAREND - Buddy komt wel in de juiste hovercraft op de halte aan, maar met veel te veel mensen.
4. MISLEID - De hele groep mag toekijken in de Porseleinen Kamer, waar Buddy ondanks 3 gebroken vazen applaus krijgt voor zijn prestatie.
5. AANGERAAKT - Buddy krijgt het voordeel van de twijfel bij Beeld en Geluid, als hij maar net uit een cirkel ontsnapt en de laser al (bijna?) heeft aangeraakt.
6. VOOR GEEN METER - Buddy zet Rob bij het getal 90 niet neer op de plaats die Nathan aanwees, maar 1 meter verder.
7. TEGENSTANDER - De Mol is de tegenstander van de kandidaten in de lasergame.
8. DOORGEVEN - Mil wil aan de draaitafel Buddy’s antwoord op hoeveel karakters “is de Mol” in het Chinees heeft. Dit antwoord (3) komt ook bij haar terecht.
9. STUREN - Buddy stuurt Nathan en Mil met zijn ‘testen van Rob’ richting Rob=de Mol.