Claes teruggevonden, bijna op pagina 3...
In afl. 4: waarom pakt Claes in Verkeer(d) eerst het sleuteltje van Buddy's bord???
Hij had zelf ook nog een sleuteltje op zijn bord hangen. Het was toch logischer geweest om die te pakken? Hij zag wel al snel de auto die bij Buddy's sleuteltje hoorde geparkeerd staan, dus sleuteltje weer omgewisseld. Goed gezien van Claes, en meteen weer onverdacht. Maar er ging toch tijd verloren zo, en de 10e auto kwam niet op tijd binnen.
In opdracht Porselein ging Claes als eerste, dus ideaal om eventueel onderweg alvast wat vazen te verzetten. Mil en Buddy wilden dat Nathan voor de 450 ging, maar Claes hield vol dat Nathan moest pakken wat hij wilde. En stond daarmee eenheid in de groep in de weg.
En op de Vrijstellingsroute is niet te zien of Claes GV of 500 euro pakt. Is daarmee misschien wel een kandidaat voor de finale.
Wat verder terug: in opdracht Beeldig geeft Claes een heel opvallende beschrijving, die erg goed lijkt te passen bij het beeld van -250 euro, die uiteindelijk ook gepakt wordt. En in opdracht Theepot wil hij voor de 1.500 euro zekerheid gaan. Mocht iemand hebben voorgesteld dat Nathan als penningmeester de beslissing zou moeten nemen, zie ik dat Claes als "neutraal in de groep" wel doen. De groep ziet hem ook als een redelijk iemand.
Claes staat zowel hier in de Poll, als ook landelijk ver onderaan. Misschien verliezen we hem onterecht uit het oog.
Dat is ook al een eindje mijn mening,
het is niet zo opvallend maar toch zijn ze er, zijn streken ...
In afl 1 bij beltegoed, laat hij de chinees daar alleen achter nadat hij de telefoon
aan het bord hangt, bij parkeertarief klooit hij ook duidelijk met de foto's er niet af te halen, tijd rekken door telkens te vragen aan Tina, er niet mee in gaan om de code te ontcijferen.
Opvallend vond ik ook zijn uitspraak, " ja het zijn oude foto's , ... van vroeger "
Mss hangt hij er wel ergens tussen met een foto van "vroeger "
In afl 2 bij kleurwerk , corrigeert hij Rob, maar sukkelt met de draden en loopt de verkeerde kant op.
Bij afhaalchinees hangt hij wel heel vlug de telefoon op.
Bij wereldbeeld doet hij het eerst wel goed, maar dan " snapt hij er helemaal niks meer van " dat ze de juiste locatie niet vonden, terwijl het toch wel duidelijk was doorgegeven.
In afl 3 bij lijn(ver) diensten stapt hij uit met Leonie en was lijn 2 fout
Bij beeldig omschrijft hij redelijk goed muv de slakken waardoor er volgens mij de - 250 genomen wordt.
Wanneer hij die trouwens uit de enveloppe haalt zie ik toch ergens een glundering ...
Bij theepot doet hij eerst z'n best maar dan loopt hij de winkel voorbij , kijkt naar andere kant, Jaike merkt dit op, verder wanneer de discussie over de theepot begint, roept hij iets van winkel ( ? ) en zie je hem terug lopen een winkel in, terwijl iedereen bij elkaar staat, hij stemt ook voor de € 1500.
In afl 4 " misleid " hij bij porselein kamer idd de groep door te zeggen dat het hoogste bedrag € 450 was, had hij mss zelfs het obstakel met € 750 erop wat uit het zicht geplaatst zodat het voor Nathan en Leonie niet opviel ? Hij was ook enthousiast om als eerste te gaan en maar een laag bedrag te nemen, mss idd ook 't een en ander verzet ?
Bij verkeer(d) krijgt hij zogezegd geen info, maar houdt hij soms de portoknop niet ingeduwd op cruciale momenten?
Ik vond z'n gedrag daar ook vreemd, hij leek er zijn plezier in te hebben
en dan die verwijzing naar dat paars interieur 2 keer ?
Komt dan ook te laat aan.
Bij vrijstellingsroute kan hij idd de € 500 genomen hebben,maar wie zegt dat er niet een veel hoger bedrag in zat ?
Hij ligt goed in de groep, is iedereen's vriend.
Allemaal samen toch niet zo onschuldig ... ik blijf hem in de gaten houden !
Verder vind ik ook nog een paar hints/verwijzingen naar hem :
In afgeschermd zie je niet welke sleutel hij had gekozen, hij schermt dit af ...
benieuwd of de sleutels nog te boven komen verder in de reeks, misschien had hij wel 2016 ( verwijzing naar Klaas )
De rode loper zou een mooie verwijzing kunnen zijn naar de catwalk , ook naar Maxima, die een ontwerp droeg van Claes bij haar bezoek aan China.
De hint 18:10 op de telefoon vind ik toch ook nog steeds mooi.
In lijn(ver)diensten kan je Iversen uithalen, er was ook al eerder iemand die opperde dat de letters ts haakjes (ver) en (d ) Vedder konden vormen, maar mss volgen er nog en kan je Iversen de mol maken ?