'Trust Nobody', dus ook geen biecht van de Mol.
Nog een dingetje dat me is opgevallen trouwens. Leonie spreekt in haar biecht over dat ze denkt dat in het laatste kistje de groepsvrijstelling zit en die wilt ze niet pakken. Dat is vrij logisch om ook voor waarheid aan te nemen, want Mil heeft daardoor de groepsvrijstelling gepakt. Maar het kistje waar Leonie haar kartonnetje uithaalt is het laatste kistje. Dat kistje midden op het pad is, zoals we zien bij Claes, de dropbox. Je kan denken dat het verkeerd is ingeschat door Leonie, maar dat heeft ze niet genoemd in haar biecht. Ze heeft expliciet verteld dat ze 500 euro heeft gepakt in het een na laatste bakje. Wat dus incorrect is.
Ik heb zoveel tijd in deze opdracht gestoken dat ik bijna elk beeldfragment en camera-positie uit mijn hoofd ken.
Leonie pakt echt het een na laatste kistje. Kistje 13.
Kistje 14 het laatste kistje is niet zichtbaar. Deze wordt aan het zicht onttrokken vanwege de trap naar het deck met het brievenbuskistje in het midden.
Kistje 12 staat links achter Leonie.
Kistje 13 waar Leonie bij staat is aan de rechterkant.
Kistje 14 staat buiten beeld voor de trap links voor Leonie.
Leonie zou als mol in de biecht kunnen liegen dat ze € 500 heeft gepakt, terwijl ze in werkelijkheid de groepsvrijstelling heeft gepakt.
In dat geval zou Buddy ook de groepsvrijstelling moeten hebben gepakt in plaats van € 500. Dit is onwaarschijnlijk gelet op zijn reactie. In het eerste kistje zat namelijk ook al een groepsvrijstelling, dus er is geen reden om bij de volgende groepsvrijstelling zo te reageren.
Bovendien wordt bij het bekend maken van de keuze van € 500 elke keer Buddy en Leonie in beeld gebracht.
Nee, nogmaals; echt opvallend is dat Leonie in deze opdracht kistjes voorbij loopt zonder deze te openen. Onbegrijpelijk.