Wat maakt dan dat bij Nathan de 250 niet klopt, maar de 500 bij Leonie wel klopt?
Ik heb Leonie afgeschreven doordat zij zo werd verdacht door iedereen en doordat zij 500 euro pakte. Ik begin wel steeds meer te twijfelen over haar.
Wel ja, dat is eigenlijk de hele aanleiding voor deze tunnel in mijn optiek. Kijk even een paar pagina's terug. Leonie heeft wellicht helemaal die 500 euro niet gepakt. Deed ze het wel, dan is ze niet de Mol trouwens, maar ik geloof vooralsnog dat ze het niet gepakt heeft.
Nathan pakt dus die 250 en heeft daar verder geen verklaring voor. Mil was de enige kandidaat die hem verdacht. Als Mol moet je daar dan gewoon genoegen meenemen, dan pak je niet 250 omdat je bang bent.
En daarnaast dus de verdenkingen. Niemand zit op Nathan of neigt richting Nathan. Mil zat op hem, maar heeft hem weer afgestreept. Scherpe ochtendjournaliste Leonie streept hem weg, observerende kandidaat Rob streept hem weg. En Nathan heeft los van een paar aangedikte momenten, weinig effectieve molacties uitgehaald.
Nathan is aldoor een wensmol geweest. Maar er is nergens hard bewijs voor. Het sterkste 'bewijs' dat ik heb gezien, is bij het theeservies, waar overduidelijk een knip in de montage zit en waar door de biecht van Buddy hard wordt gewezen op de Mol die zeker tegen de gok ingaat.
En zo zijn er nog een paar dingen waardoor ik denk dat Nathan Rutjes eerder een Taeke Taekema is dan een Jan Versteegh.