Heel veel verder komen we niet met afl. 7.
Kleur rijk - Leonie geeft een 'rood autootje, oranje kleur, rood geschreven' door de porto. Niet gezien in de uitzending, met 2x rood. Mogelijk een molactie, omdat er tenminste 7/8 rode auto's en 4 auto's met rood geschreven zijn te zien/doorgegeven (zie opdracht topic, overzicht van MartinJ). Leonie wil ook als enige dingen gaan tellen. Dus ze gaat richting de oplossing, maar ze telt niet de juiste dingen.
Zoals vaker bemoeit ze zich weer met de eindantwoorden. Rik vraagt hoeveel rode autootjes er rond reden. Leonie: 'hoeveel kleuren hebben we gehad? 1, 2, 3,... 7'. Aantal kleuren is 7, maar dan weet je nog niet hoeveel rode er waren. Een subtiele sturing richting een ander antwoord dan 7? Bij Buddy's antwoorden kijkt ze hem met afgrijzen aan. 'Nee!' Rik: het goede antwoord is 7. Leonie: 'Ja!'. Met het laatste antwoord van Buddy (6) gaat ze mee, probeer maar. Fout. Het was 3.
Mol laser - Meest opvallend aan de beurt van Leonie was, dat hij niet zo opviel. Rob, Mil en Nathan's beurten waren veel theatraler. Het lijkt bij aankomst weer alsof ze iets ander verwachtte, en ze oogt na het spel terug bij de groep ontspannen. Vergelijk eens met Mil, die m.i. meer gespannen was. Kan Leonie echt zo goed om gaan met stress? Ik zou het knap vinden. Voorbeeldje: Nathan zegt dat hij de Mol heeft gezien. Leonie: pffffff…. ze moet er om lachen. Kan natuurlijk zijn omdat ze zijn bluf doorziet, en weet dat ze zo goed ingepakt zat dat niemand haar kan hebben herkend. Maar ik kan Leonie niet als Mol halen uit deze opdracht.
Scherp stellen - Leonie vindt de post-its, maar de foto heeft een Chinees te weinig. En is dus fout. Voor haar 2e foto, met Buddy en 3 Chinezen bij een luik, kan ze maar niet de toegang vinden tot de 2e verdieping. Als ze er eindelijk zijn, twijfelt ze: 'Hoeveel moesten er op de foto?'. Buddy: '3 toch?'. Ze maken een foto met 3, 2, 1, met geen Chinees. Als ze er een moeten kiezen, vraagt Leonie: 'Hadden we er daar 3 of 4 nodig? 3, he. Dat is goed'. En ja, dat zou ook kloppen. Maar Buddy zegt dat hij dacht geen. Ze willen van elkaar dat de ander bepaalt. Buddy: 'welke wil je?' Leonie: 'ja, wij met zijn tweeën'. En dat is fout. De vraag is nu of ze niet uiteindelijk toch de goede foto (met 3 Chinezen) hebben aangeleverd, want deze foto wordt in andere topics op dit forum gerekend als goedgekeurd.
Daarvoor zoeken Leonie en Buddy op het eind ook nog naar 3 Chinezen die een humburger eten. Dat moesten er 4 zijn, maar goed, ze waren al buiten de tijd.
Al met al heb ik deze aflevering Leonie niet kunnen betrappen op iets wat echt onmols was, maar ook niet op veel mols. De speciale executie en mogelijk een finale van 4 zou wel goed uitkomen als Leonie de Mol is, maar dat heb ik al in een andere post staan.