Als Mil de Mol is, is haar optreden in deze aflevering inderdaad niet heel sterk.
Maar ik kan wel wat dingetjes verklaren/goedpraten voor haar.
Bij opdracht 1 is zij degene die als eerste zegt dat ze als eerste door het parcours wil, wellicht met het idee om een goedkope stok te pakken. Hoe het besloten is hebben we niet gezien, maar ze gaat dus niet als eerste maar pas als derde koppel, samen met Rob.
Johan en Claes gaan als eerste en nemen de stok van 350€. Zij vertellen aan de groep wat de overige bedragen waren op de stokken. Als Leonie en Nathan naar binnen gaan, is Mil degene die hun op het hart drukt om de ‘dure stokken’ te pakken. (Meer kans dat er iets fout gaat bij een ander en voor haarzelf blijft dan de goedkope stok over, waardoor ze zelf minder geld in de pot brengt.)
Alleen... Leonie en Nathan kiezen voor de 250€ stok! Mol Mil heeft dan weinig andere keuze dan de 450€ stok mee te nemen, want het leek er wel op dat de groep had besloten de 150€ stokken te laten staan. Door die wél te pakken, zou ze zich erg verdacht maken. Goed, dan ben je wel een Mol die de regie wat uit handen heeft gegeven....
Wat ze eventueel nog wel heeft kunnen doen, is de uitgang helemaal volbouwen met vazen voordat Buddy erdoor moet met de moeilijkste stok. Maar, toen zij zelf er langs moest, stond het ook al anders dan bij Nathan, dus misschien is dit gewoon een productie(mollen)streek.
Het blijft me alleen wel dwars zitten dat ze geen vaas heeft omgegooid.
Met de moeilijkste stok én de omgegooide vazen van Rob, had ze er zelf ook wel een paar aan kunnen tikken, want ja “het was gewoon erg lastig”.
Opdracht 1 heb ik hierboven al mijn ideeën over gespuid, maar was (zoals ‘t leek) niet heel mollerig.