Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 120173 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #260 Gepost op: 2-02-2020, 00:26:48 »
Eens. Ze had al aangekondigd dat ze het meest ongeschikt was voor deze opdracht, en is gezegend met voldoende uitwijkende rondingen om die halve porseleinwinkel geloofwaardig om te kegelen. Dat ze dat niet deed geeft te denken.
Klopt. Dat ze het niet nodig heeft om zich verdacht te maken door een paar vaasjes om te tikken, zoals Johan en Rob dit wel doen.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #261 Gepost op: 2-02-2020, 00:38:35 »
Klopt. Dat ze het niet nodig heeft om zich verdacht te maken door een paar vaasjes om te tikken, zoals Johan en Rob dit wel doen.

Het omtikken van vaasjes leidt niet enkel tot verdenkingen. Er ging ook geld door uit de pot. En dat zou - we zouden het bijna gaan vergeten met alle hints en nepmollerij - toch de core business van de mol moeten zijn.
Woosie down?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #262 Gepost op: 2-02-2020, 01:05:24 »
Ik vind ook alle zogenaamde hints naar Mil een beetje over de top worden.

Er worden elke afleveringen zoveel ossen door je strot geduwd dat ik er bijna vegetariër van zou worden
 ::)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 2-02-2020, 01:13:18 »
In biecht tijdens test hoor je Miljuschka zeggen (m.b.t. Nathan);" ...maar eigenlijk is het hele gesprek over; "ben jij de Mol of wie is volgens jou de Mol ....Of Limits"
@47.59u.

Toevalligheid dat er van de eerste letters van de laatste 3 woorden de MOL gemaakt kan worden en ik vond het een wat vreemde biecht. Daardoor viel het mij eigenlijk op.

*Moet terugkijken of er meer van zulke vreemde lettercombi's zijn te maken uit biechts van Miljushka*

Edit; puntjes....
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 01:22:06 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 2-02-2020, 06:32:47 »
Vind haar steeds meer slimme kandidaat. Ze deed de porselein opdracht supergoed waar ze zonder op te vallen toch minstens een vaasje kapot had kunnen laten vallen. Ze was zeer op haar gemak dat ze de pendelbus mocht rijden, als een kandidaat die zich niet in hoeft te spannen maar wel anderen kan observeren en volgen op molacties.

Ze is weliswaar sturend maar eerder om het goed te doen dan om iets mis te laten gaan.

Wat het meest voor haar spreekt als kandidaat is in mijn ogen dat ze heel consistent is. Ze verdenkt Nathan het meest en we zien haar ook telkens Nathan erg tergen als hij iets fout wil doen. We zien ook dat ze probeert een soort band met hem te vormen wat niet lukt door Nathan en dat ze andere ingangen zoekt tot Nathan zoals het slettenbondje met Rob.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 2-02-2020, 12:13:25 »
Het omtikken van vaasjes leidt niet enkel tot verdenkingen. Er ging ook geld door uit de pot. En dat zou - we zouden het bijna gaan vergeten met alle hints en nepmollerij - toch de core business van de mol moeten zijn.
Wat ik bedoelde te zeggen. 75 euro uit de pot halen door een vaas om te tikken tikt niet aan. Daar ga je als Mol je niet zelf voor in de schijnwerpers zetten.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #266 Gepost op: 2-02-2020, 12:23:43 »
Wat ik bedoelde te zeggen. 75 euro uit de pot halen door een vaas om te tikken tikt niet aan. Daar ga je als Mol je niet zelf voor in de schijnwerpers zetten.

Mwah, alle kleine beetje helpen toch? En juist Mil had het gezien haar postuur makkelijk kunnen doen. Het dan niet doen is echt zeer onmols!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 2-02-2020, 12:38:17 »
Als deze 450 doorslaggevend is, dan kunnen we iedereen behalve Rob wegstrepen. Die overigens hier ook een bedrag pakt en nog 150 onnodig bij Beeldig. Er zat een biljet van 250 in, er ontbreekt mogelijk 100.

Het is haar eerste verdiende geld. We weten niet of iemand onderweg iets heeft veranderd om fouten te forceren bij anderen. Gewoon drie omrammen is ook maar peanuts.

Offline Annini

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 2-02-2020, 12:39:12 »
Ze is de mol niet volgens mij weet ze wie het wel is en speelt ze daarom spelletjes

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 2-02-2020, 12:42:55 »
Ik denk dat er sprake is van wederzijdse verdenking tussen Nathan en Mil. Daarom halen zij ook samen de finale. Denk ik.

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 2-02-2020, 13:30:54 »
Wat zouden haar mogelijkheden zijn geweest als mol bij opdracht 2?

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 2-02-2020, 13:49:01 »
Wat zouden haar mogelijkheden zijn geweest als mol bij opdracht 2?

Voornamelijk tijdrekken denk ik? Langzaam rijden, omwegen nemen om mensen naar hun auto te brengen, ‘per ongeluk’ eerst iemand naar een verkeerde auto brengen? Dat soort dingen.

En wat mij niet helemaal helder is (dit heb ik ook genoemd in het topic over opdracht 2); heeft Mil nou wel of geen porto? We zien haar nérgens met een porto, we horen anderen geen contact met haar maken over de porto (“Mil, kun je me op komen halen bij P3?” bv). En ze zegt zelf in de biecht: “Ik hoefde niet op de porto.”

Wat mijn probleem hierbij is, is dat als er geen porto in de pendelauto was, dat de bestuurder dan een heel groot deel van de opdracht mist. Enkel als er iemand met porto bij je in de auto zit, krijg je iets mee van de communicatie tussen de anderen. De bestuurder van de pendelauto heeft dan minder informatie over de anderen en dit kan erg nadelig zijn bij de test. Daarom denk ik dat er bijna wel een porto móest zijn in de pendelauto.

Had Mil een porto en heeft ze deze verborgen gehouden voor alles en iedereen? Heeft ze daar dan mee lopen mollen door met haar ‘dikke duim’ op een knopje te drukken? Heeft ze iedereen ‘misleid’?  ::vergroot::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #272 Gepost op: 2-02-2020, 16:10:03 »
Mil zegt zelf dat ze lekker een Keer niks met de porto moet doen, dus dan verwacht ik dat ze wel het portoverkeer hoort, maar zelf geen portofoon heeft.

Verder is het inderdaad vreemd voor een mol om niks om te stoten, zeker waar anderen dat wel doen. Minpuntje voor mil als mol

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #273 Gepost op: 2-02-2020, 16:15:58 »
Aflevering 4 totaal niet verdacht  :-\\
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #274 Gepost op: 2-02-2020, 17:07:23 »
mee eens dat ze in deze aflevering weinig tot niks verdachts doet.

Is ze in de pendelbus gezet omdat Nathan haar verdenkt en zo de mol buitenspel wil zetten? 

Feit is dat deze opdracht vrij redelijk gaat! Laten we 1 fout op het Conto schrijven can nepmol leonie die altijd wel wil mollen . Dan de actie van buddy Met de sleutel, dan blijft er maar weinig over Waar het misging.

Echter had mol mil meer kunnen doen in de porseleinkast.

Offline Nigel

• Forumlid
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #275 Gepost op: 2-02-2020, 19:49:43 »
Ik vond het verdacht dat ze eerst Nathan ging ophalen nadat ze Leonie had gedropt bij de opdracht Verkeer(d). Dit kost heel veel tijd, want ze moest zo weer helemaal terugrijden, terwijl Claes en Rob misschien al in de buurt van hun auto waren.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 2-02-2020, 20:03:44 »
Ik vond het verdacht dat ze eerst Nathan ging ophalen nadat ze Leonie had gedropt bij de opdracht Verkeer(d). Dit kost heel veel tijd, want ze moest zo weer helemaal terugrijden, terwijl Claes en Rob misschien al in de buurt van hun auto waren.
Rob stond niet in de buurt van zijn auto want hij was verkeersleider.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #277 Gepost op: 2-02-2020, 20:18:20 »
Of we zien de foute dingen pas in de laatste aflevering :) Zagen we Thomas of Jan zoveel fout doen tijdens de afleveringen? Ik durf haar daarom nog niet af te schrijven.
Die hebben we zeker zien mollen tijdens de afleveringen. Je moet ze alleen natuurlijk wel correct als molacties interpreteren :P Denk aan Thomas die steeds de prijs opdreef bij de veiling, of Jan die zijn auto zo volstopte met meubels dat er geen passagier meer bij kon. Dat zijn voor mij de acties waaraan je de mol kunt herkennen (alleen jammer dat ik Jan al had afgestreept en er daarom niet meer op lette ;D).

Bij Miljuschka heb ik zulke acties nog niet gezien. Ze stond nog lang op mijn verdachtenlijstje maar na deze aflevering begin ik haar toch wel echt af te strepen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #278 Gepost op: 2-02-2020, 21:55:22 »
"Ik vind echt dat we de gok moeten wagen" in aflevering 3 was voor mij al een duidelijke aanwijzing maar na aflevering 4 verdenk ik Miljuschka helemaal amper meer. Overigens zegt ze in aflevering 4 zelf dat ze een "all or nothing"-type is waarmee ze nog eens bevestigt dat ze echt voor gokken ging bij het servies.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 2-02-2020, 23:35:43 »
Als Mil de Mol is, is haar optreden in deze aflevering inderdaad niet heel sterk.
Maar ik kan wel wat dingetjes verklaren/goedpraten voor haar.  ;)

Bij opdracht 1 is zij degene die als eerste zegt dat ze als eerste door het parcours wil, wellicht met het idee om een goedkope stok te pakken. Hoe het besloten is hebben we niet gezien, maar ze gaat dus niet als eerste maar pas als derde koppel, samen met Rob.

Johan en Claes gaan als eerste en nemen de stok van 350€. Zij vertellen aan de groep wat de overige bedragen waren op de stokken. Als Leonie en Nathan naar binnen gaan, is Mil degene die hun op het hart drukt om de ‘dure stokken’ te pakken. (Meer kans dat er iets fout gaat bij een ander en voor haarzelf blijft dan de goedkope stok over, waardoor ze zelf minder geld in de pot brengt.)

Alleen... Leonie en Nathan kiezen voor de 250€ stok! Mol Mil heeft dan weinig andere keuze dan de 450€ stok mee te nemen, want het leek er wel op dat de groep had besloten de 150€ stokken te laten staan. Door die wél te pakken, zou ze zich erg verdacht maken. Goed, dan ben je wel een Mol die de regie wat uit handen heeft gegeven....

Wat ze eventueel nog wel heeft kunnen doen, is de uitgang helemaal volbouwen met vazen voordat Buddy erdoor moet met de moeilijkste stok. Maar, toen zij zelf er langs moest, stond het ook al anders dan bij Nathan, dus misschien is dit gewoon een productie(mollen)streek.

Het blijft me alleen wel dwars zitten dat ze geen vaas heeft omgegooid.  :-\\ Met de moeilijkste stok én de omgegooide vazen van Rob, had ze er zelf ook wel een paar aan kunnen tikken, want ja “het was gewoon erg lastig”.

Opdracht 1 heb ik hierboven al mijn ideeën over gespuid, maar was (zoals ‘t leek) niet heel mollerig.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 06:48:39 door Iris_77 »