Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 120206 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #300 Gepost op: 3-02-2020, 15:03:29 »
Ze is inderdaad duidelijk niet de Mol, maar ik denk wel dat ze de finale haalt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 3-02-2020, 15:35:37 »
Ik heb t over onderstaande vaas. Nathan en Leonie gaan voor Mil. Dus Nathan kan t verplaatst hebben want het staat verplaatst als Mil eraan komt.
In theorie zou ze t zelf gedaan kunnen hebben maar dat geloof ik niet.
De andere vazen heb ik t niet over

De vaas was bij Rob ook al verplaatst en dit is dezelfde vaas als je met de andere vazen gaat vergelijken dus Nathan heeft het gedaan. Nathan is dus de mol.

Ik zie het verschil niet tussen Nathan die als openlijke mol-actie een te goedkope stok neemt om als cover up te dienen voor de stiekeme mol-actie van het verplaatsen van de vazen en Rob die als openlijke mol-actie vazen omstoot om als cover up te dienen voor de stiekeme mol-actie van het verplaatsen van de vazen.

Of sterker nog: eigenlijk is het omstoten van vazen als cover up juist heel slim. Het komt als onhandig over  (zeker met die malle, wijde tuinbroek). Geen kandidaat komt dan nog op het idee dat iemand die zo onhandig in de weer is wel handig en slim genoeg is om vazen te gaan verplaatsen.

Kortom: ik denk eerder dat dit een mol-actie van Rob is geweest dan van Nathan. En al helemaal niet van Miljuschka.

Jullie zitten allemaal al zo in de Rob en Nathan tunnel. Ik neig daar ook naar, maar probeer een open blik te houden.

En het blijft een feit dat Mil de enige is die al die vazen verplaatst kan hebben, zowel de blauwe vaas voor haar aankomst als de vazen die bij Buddy anders staan dan ervoor. Dit kan geen molactie van Nathan zijn en van Rob is het heel onwaarschijnlijk.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 3-02-2020, 15:50:41 »
De vaas was bij Rob ook al verplaatst en dit is dezelfde vaas als je met de andere vazen gaat vergelijken dus Nathan heeft het gedaan. Nathan is dus de mol.

Huh? Dit is toch een heel andere plank?

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 3-02-2020, 16:07:31 »
Er is NIET gestemd over gokken...

Het euroteken leverde niets op.

Dit is haar eerste bijdrage van belang, aangenomen dat ze onderweg niets heeft gedaan.

Je kunt zelfs niet sluitend beweren dat Rob verantwoordelijk is voor die drie vazen. Gek genoeg levert dat geen discussie op. Je kunt ook niet zomaar aannemen, dat ze niets heeft veranderd aan de opstelling van de vazen.

En ik kan ook niet bewijzen dat ze dat wel deed.

Ergo, haar eerste geld... Ik durf niets uit te sluiten hier.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #304 Gepost op: 3-02-2020, 16:13:12 »
Er is NIET gestemd over gokken...

Het euroteken leverde niets op.

Dit is haar eerste bijdrage van belang, aangenomen dat ze onderweg niets heeft gedaan.

Je kunt zelfs niet sluitend beweren dat Rob verantwoordelijk is voor die drie vazen. Gek genoeg levert dat geen discussie op. Je kunt ook niet zomaar aannemen, dat ze niets heeft veranderd aan de opstelling van de vazen.

En ik kan ook niet bewijzen dat ze dat wel deed.

Ergo, haar eerste geld... Ik durf niets uit te sluiten hier.

Allemaal akkoord. Maar het is wel al allemaal 'en en en'. De mogelijk onmolse (dus ik zeg niet persé onmols) dingen stapelen zich op.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 3-02-2020, 16:15:02 »
Huh? Dit is toch een heel andere plank?
Nee, het is dezelfde plank. Maar het karretje is vanaf de andere kant gefilmd. Het is op de bewegende beelden beter te zien.

Mil kan de blauwe vaas in theorie verplaatst hebben voordat ze naar de andere kant ging, om daar te beginnen. In de hoop dat Rob die eerste blauwe er meteen af zou gooien. Het zou een briljante mol-actie zijn. ::rofl:: En dan moest ze ook nog na afloop snel al die extra vazen erbij zetten. Heel gewaagd allemaal, ik begin er wel minder in te geloven, maar het is een optie.
In een opdracht waarin de meest voor de hand liggende mol-actie het verplaatsen van vazen is, zou het heel flauw zijn als de productie een mol-actie verhult door ook zelf vazen te gaan verplaatsen. Dus ik hoop dat dat toch niet het geval is.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 3-02-2020, 16:18:31 »
Citaat
Maar het is wel al allemaal 'en en en'. De mogelijk onmolse (dus ik zeg niet persé onmols) dingen stapelen zich op.

Klopt! Vooral die 450 is lastig te verklaren, maar zo heeft iedereen wel wat.

Van alle andere dingen durf ik te zeggen, dat ze heel goed passen in een tactiek: ik maak zelf de fout niet, maar stuur de anderen op zo'n manier dat het wel mis moet gaan. Dat deed ze tot nu toe uitstekend. Hier is het echter lastig te zien.

Stel, dat de aanname (hier en daar met fotomateriaal onderbouwd) juist is dat er zaken verplaatst zijn, dan geloof ik nog steeds in Mil als Mol. Natuurlijk is het leuk om even te zien hoe ze iets omtikt, maar het zou meteen in een schema staan.

« Reactie #307 Gepost op: 3-02-2020, 16:28:24 »
Mil als mol. Kan het me gewoonweg niet voorstellen. Feit is wel dat ze weinig oplevert maar.

De opdracht met de trucks. Ze komt met de oplossing. Ze laat Nathan stoppen om te kijken wat er op de vrachtwagen staat nadat ze se rest gezien heeft. Vervolgens op juiste plek laten parkeren. Ze waren de eerste. De rest had nog tijd genoeg om vrij te komen. Zoveel risico nemen? Als ze niks gedaan had waren ze wss doodleuk op 1 gaan staan.

Dan nog bij de dam. Fout aanwijzen. Natuurlijk werkt het niet. Maar toch.. Vol voor gokken gaan.

Zoveel wijst tegen.. Hier bij de vaasjes kan ze noet uitgesloten worden. Zeker waar.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 3-02-2020, 16:33:01 »
Het is een kwestie van interpretatie. Ik vind niet dat ze vol voor gokken gaat. Ze stelt de vraag eigenlijk andersom, dus: "Wie wil er niet gokken?"

1. Nathan verdenkt haar en durft de gok niet aan

of

2. Nathan is de mol en zij tergt hem hier, vandaar ook het gebrek aan reactie

Het enige, dat we echt hebben is een euroteken dat niets oplevert en een vazentraject waarvan we niet exact weten wat er onderweg gebeurde.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2020, 16:41:34 »
Wat we ook weten .. en dat zegt me veel meer... is dat ze na de dam tegen de groep zegt dat het niet aan Leonie lag.
Is zeer onmols en bijna afschrijfwaardig

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2020, 16:46:33 »
Mil wilde ook graag de beelden beschrijven in aflevering 3, terwijl daar rondlopen waarschijnlijk een betere molpositie is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2020, 16:52:08 »
Mil wilde ook graag de beelden beschrijven in aflevering 3, terwijl daar rondlopen waarschijnlijk een betere molpositie is.

Omdat die opdracht op t laatste moment is bedacht en amper voorbesproken is met de mol waarschijnlijk ga ik geen conclusies verbinden wat betreft deze opdracht. Zou zo maar kunnen dat haar positie .. in dit specifieke geval.. de beste molpositie was.

Op het laatste moment gaan onthouden waar + of - geld lag lijkt me ook stressvol

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2020, 16:58:08 »
Ik heb dat eerder aangehaald. We horen haar geen aanwijzing van belang geven. "Boze ninja die uit het raam kijkt..." bijvoorbeeld. Dat is later dankzij de omschrijving van Claes nog gelukt.

« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2020, 16:59:44 »
Ik heb dat eerder aangehaald. We horen haar geen aanwijzing van belang geven. "Boze ninja die uit het raam kijkt..." bijvoorbeeld. Dat is later dankzij de omschrijving van Claes nog gelukt.

Ze gaf wel de hand door. Was wel vrij duidelijk naar mijn idee.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2020, 17:01:24 »
Ze is om andere redenen voor mij de mol niet. Dat wat ik net schreef na de dam over Leonie. Das nou iets wat onverklaarbaar is als ze de mol is.

Of in ieder geval .. als ze een goede mol zou zijn  ::rofl::

En als ze de mol zou zijn zou ze een hele goede zijn vermoed ik dus roepen dat het allemaal niet aan Leonie lag lijkt me niks voor mol Mil maar wel voor kandidaat Mil

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 3-02-2020, 17:04:54 »
Maar als het echt niet aan Leonie lag, lag het aan haarzelf of aan Nathan. Ze zet mensen dus op haar spoor of op het spoor van Nathan. Zowel als kandidaat als als Mol een vreemde actie.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 3-02-2020, 17:10:06 »
Maar als het echt niet aan Leonie lag, lag het aan haarzelf of aan Nathan. Ze zet mensen dus op haar spoor of op het spoor van Nathan. Zowel als kandidaat als als Mol een vreemde actie.

Als kandidaat wil je graag dat mensen je verdenken. Vandaar dat ze roept dat het niet aan Leonie lag. Ze wil verdenkingen

Als mol hou je je mond.. zoals Nathan deed

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #317 Gepost op: 3-02-2020, 17:32:41 »
Ze kan toch ook prima hebben gezegd het lag niet Alleen aan leonie , ook Nathan zag dat losse draadje niet . We hebben er Met zijn Allen naar gekeken .   We zien niet de hele discussie en maken aannames op basis van wat we te horen krijgen.

Het euroteken,ik twijfel of € 2100 en 2100 € verschil had uitgemaakt voor de te winnen geldsom. Als de kandidaten niet wisten dat ze een bedrag moesten vormen, is het wegrijden van het euroteken wel een belangrijk deel. Zonder euroteken kun je bij het zien van bv 0 1 en 2 denken dat je een 0 1 2 3 4 Moet maken. Of als je enkel 2 en 0 zou zien m 2020.

Echter als ze wisteb dat ze een bedrag moesten maken is de 2 de belangrijkste truck. Als die niet geplaatst wordt is 100 euro de max winst ( zekere 2000 Niet in de pot). Maar hier is enkel de 1 en een 0 blijven zitten. En met Beide trucks had mil niks te maken.

Porselein, mil zou zeker vazen kunnen hebben verzet, maar ze had ook en kunnen ver zetten en omgooien. Niet erg mols hier

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #318 Gepost op: 3-02-2020, 18:08:51 »
Mil toch wederom weer onverdacht. Na het euroteken, vorige week het stemmen voor gokken en nu de 450 euro begint het toch te veel te worden.

Was dat wel zo dat ze voor gokken was? Ik kon haar eigen stemgedrag er niet uithalen, maar misschien moet ik het fragment opnieuw bekijken.  ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #319 Gepost op: 3-02-2020, 18:18:27 »
Ze gaat mee in Leonie's gedachte dat het servies duur aanvoelde, zegt op 50:05 (tijd van de download) "ik denk echt dat we de gok moeten wagen" (iets wat in dit topic meermaals Trumpiaans genegeerd/ontkend is door de grootste Mil-verdenkers, vandaar dat ik het blijf herhalen) en lijkt de discussie te willen afronden met "we gaan het gokje wagen volgens mij, toch?".