Ik vind dat Rik een erg goede ‘slottoespraak’ naar de kandidaten gehouden heeft na de finaletest. Goede teksten, goed uitgesproken. Ook vind ik het heel goed dat hij in een van de afleveringen met de kandidaten ging eten, een beetje zoals Gilles in de Vlaamse Mol.
Dat ook, vind ik!
In veel andere mol-edities duurde het slot nogal lang (vind ik dan) door die ellenlange toespraken (jij dit, jij dat) en dat nadrukkelijke Wie... Is.... De.... ..... Mol ..................................... (etc.)
Dat ziet u volgende week.Eigenlijk wel verfrissend dat het nu wat korter is; gewoon to the point en als kijker weet je toch allang dat de mol niet in afl. 9 bekend wordt gemaakt; dan vind ik die lange toespraken en de hints 'we gaan het nu zeggen, maar toch lekker niet' best irritant. Fijn dat Rik hier anders mee om lijkt te gaan.
En ik vind het ook prima dat hij zich af en toe mengt tussen de kandidaten; soms lijkt de groep dat ook even nodig te hebben. Hij weet ook goed die grens te bewaken: niet te familiair, maar ook niet te afstandelijk. Het 'klopt' ook bij hem, voor mij komt het oprecht over.