Persoonlijk vind ik dat er hier ook ruimte mag zijn voor kritiek, ook al klinkt het negatief (zolang men maar niet alle topics afstruint om hun punt duidelijk te maken). Maar dat is verder niet aan mij om te beoordelen.
Ik kan me wel goed in de genoemde punten vinden, maar wat ik mezelf altijd voorhoud is dit: zonder BN'ers had WidM allang niet meer bestaan. Dan zou deze site ook zijn uitgestorven, op af en toe een verdwaalde bezoeker na die even herinneringen komt ophalen van de vier schamele seizoenen die het geduurd heeft.
In plaats daarvan zijn we nu in seizoen 20 en trekt het elke week drie miljoen+ kijkers en blijft dat aantal groeien. En daar heb ik zó veel respect voor, dat ik voor mezelf heb geaccepteerd dat wij niet meer het enige publiek zijn. Dat de makers ooit een bepaalde richting hebben ingeslagen en daar niet meer van gaan afwijken. Het gaat nu niet meer alleen om de spanning, het gaat nu vooral om de gezelligheid. Die perfecte familie die je altijd in de Avrotros-reclame gezellig op de bank ziet zitten, die wil een Moltalk met Rop waarin nog even een half uur nagelachen wordt - niet eentje met Arjen Lubach waarin met een stelletje nerds elke theorie volledig wordt ontleed.
Ik kan er van genieten omdat ik geaccepteerd heb dat Wie is de Mol? is afgeweken van de oorspronkelijke formule, net zo goed als dat ik van de Vlaamse Mol kan genieten omdat zij daar juist op voortborduren.
But I digress. Het waren compleet chaotische opdrachten, maar ik heb wel gelachen!