Bij het herbekijken van de aflevering valt me nogmaals op hoe vaag ze die opdrachtbeschrijvingen maken. Als kijker heb je werkelijk geen idee hoe alles nu precies moet?
Opdracht 1: Toon eens vooraf wat de oplossing is, dan kan je als kijker meteen zien wie hier goed bezig is. Toon ook waar alle kabels verbonden moeten zijn voor die extra 500 euro, nu zien we kandidaten ergens naartoe lopen, maar hebben we totaal geen overzicht. We weten zelfs niet of ze dicht in de buurt kwamen.
Opdracht 2: Hier was het zowaar nog vager. We zien gewoon beelden van taxi's en lachende kandidaten met chinezen die niet weten wat er gebeurt. Ik heb geen enkel moment het gevoel dat er een opdracht bezig is eerlijk gezegd. Ik weet al helemaal niet of ze dicht in de buurt zijn gekomen en of iemand bewust verkeerd is gereden. We weten niet eens hoeveel geld er kon opgehaald worden? Een kaartje waarbij je ieders bestemming ziet en een bolletje waarbij je de taxi's ziet naderen, is toch niet teveel gevraagd?
Opdracht 3: We weten alweer niets. Toon even vooraf hoe de stukken liggen en hoe ze zouden moeten liggen. Toon de posities van elk duo en toon wie welk werelddeel meesleurt. Nu is het alweer gissen naar wat er precies gebeurt en wordt de control room vooral verdacht gemaakt omdat we gewoon geen nuttige informatie te zien krijgen van de rest. Plots is de tijd bijna om en opdracht mislukt, zonde zeg.
Conclusie: sorry voor volgende negatieve commentaar, maar ik snap het echt echt echt niet. Ik denk dat de productie dit al 100 keer moet gelezen hebben op het forum. Leg een opdracht duidelijk uit voor de kijker. We zijn 2 afleveringen ver van een behoorlijk seizoen, maar ik geraak nu al gefrustreerd dat de opdrachten zo vaag zijn dat een gemiddelde kijker nooit weet wat er precies aan het gebeuren is. Mist de productie gewoon inzicht of is dit moedwillig omdat ze bang zijn dat een te duidelijke opdrachtbeschrijving teveel zou prijsgeven? Ik merk dat er minder gespeurd wordt en dat er minder opdrachten geanalyseerd worden op dit forum, puur doordat het allemaal zo vaag is. Tijd voor een stagiair die wat ruimtelijk inzicht heeft en op een eenvoudige manier de opdracht een meerwaarde kan geven door een simpele tekening ofzo! Please!