Ik snap echt werkelijk waar niets van hoe de deelnemers deze opdracht hebben aangepakt. Als ze de rust hadden genomen om de route eerst rustig door te lezen en te visualiseren d.m.v. tekeningen, dan had deze opdracht met gemak kunnen lukken. Ook gezien de lange tijd die de deelnemers hadden voor deze opdracht. Tina kwam daarin (voor mijn gevoel) nog best ver, al is het lastig te controleren aangezien ook ik geen Chinees kan en de weg niet ken.
Daar ben ik het mee eens. We weten niet precies hoe de routebeschrijving eruit zag, maar ze zijn gewoon gaan rijden en blijven rijden, terwijl anderhalf uur genoeg moest zijn geweest om rustig aan te kunnen doen.
Duidelijk is in ieder geval dat de mol ervoor heeft gekozen om op tijd binnen te komen; misschien was het de bedoeling om net te laat binnen te komen? Dan zou het laatste koppel dat binnenkwam (wie waren dat ook alweer?) het meest verdacht zijn.
Dit waren Leonie & Buddy.
Ik vond het zelf ook vreemd dat iedereen terug wilde naar Rik. Het had meer opgeleverd om het geld te pakken en te laat te zijn (€ 300) dan om geen geld te hebben en op tijd te zijn (€ 0). Maar ook hier is geen mol uit te halen omdat iedereen besloot om terug te komen naar Rik.
Het enige wat ik wel verdacht vond was dat Johan zijn karakter weer uitbreidde door naar de veldjes buiten te kijken, restaurant Nam Kee herkende (“wij zijn niet in Amsterdam, vriend”) en een tandartsenpost binnen stormde.