Wordt duidelijk wie (of door wie) de -250 wordt gepakt?
Ik denk, dat dat de ninja is van het groepje Rob, Johan, Buddy. Zowel door Claes als Mil beschreven.
Even nog een keer gezien vanuit mijn Mil-tunnel.
Leonie tegen Jaike: "Jij weet met porto's om te gaan." Vrij onmols om zo meteen de regie uit handen te geven. Er is verwarring over het aantal foto's, omdat er blijkbaar na Claes ook door Mil een foto twee is genoemd. Overigens, waarom neemt Mil de porto over van Claes?
De aanwijzingen van Mil:
"vijf, zes, zeven, een soort van rondjes"
"De laatste foto is een soortvan ninja-achtige wijze man, die een snor heeft die niet in een stuk doorloopt en hij heeft... Maar het kan ook een sjaal zijn of zo."
Claes omschrijft duidelijk en goed de foto van Groep Girls.
Leonie vraagt naar het wit bij het goede beeld.
Nathan en Jaike roepen Leonie terug.
Ik vind dat allemaal onmols.
"Er zit een heeeel klein beetje witachtig kalk in het verlengde van de duim."
Buddy heeft een hand, maar de verkeerde.
"Jaike zegt ook, dat ze die heeft gevonden."
Buddy wil weten of dat zeker is.
"Ja, dat weet ik natuurlijk niet of dat zeker is. Ja, dat is koffiedik kijken."
Johan heeft het in de biecht over details die hij niet hoeft te weten en die van Mil komen.
"De tweede van onder aan de rechterkant, loopt daar een naad doorheen?"
"We hebben nu nog de kindertekening en de boze ninja die uit het raam kijkt met een goed getrimde sik en een mooi stel jukbeenderen."
Een kindertekening? En er is geen raam. En de ninja was eerst nog wijs, niet boos.
Vierhonderd euro is inderdaad een raar bedrag, maar het is op zich ook niet nodig om 500 uit meerdere biljetten samen te stellen. Dan zou er 100 ontbreken, terwijl de 250 blijft zitten. Ik weet wel vrij zeker, dat Claes verantwoordelijk is voor de beschrijving van de +500-foto. Als er geld ontbreekt, àls, dan is dat eerder al gebeurd. 500 binnenharken en 100 terugpakken, terwijl 250 ook kan, lijkt me onzinnig. Ik zie niet goed hoe je een envelop opent en er geld uit krijgt, terwijl er twee anderen bovenop staan. Ze mochten immers niet doorlopen en waren noodgedwongen bij elkaar. Ik begrijp dat het om een ingelaste opdracht gaat. Misschien is de verklaring, dat er bij de oorspronkelijke opdracht een andere verdeling was en we daarom met een onlogische 400 zitten?
Terugkomend op Mil... Ik zie niet hoe ze hier heeft geholpen.