Buddy had een moeilijker parcours met dure stok dus de productie heeft de vazen lastiger neergezet.
Ik vind dit ook nog steeds een behoorlijk boude aanname. Als productie hier heeft ingegrepen, waarom brengen ze deze essentiële informatie dan niet over! En niet zozeer voor ons, maar voor de kandidaten. Als productie kun je wat mij betreft echt niet op zo'n significante manier ingrijpen in een opdracht zonder dat de kandidaten te laten weten.
Dan blijven er voor mij twee mogelijkheden over;
1. de kandidaten weten dat productie er bij de laatste stok voor zal zorgen dat het parcours moeilijker wordt
2. de kandidaten weten dat productie er tussen elke ronde voor zal zorgen dat het parcours moeilijker wordt
Optie 2. valt echt af, want dan hadden de kandidaten in de eerste ronde de 450jes genomen. Hoe moeilijker het parcours, hoe fijner het is om een eenvoudige stok te hebben.
Optie 1 blijft dan nog over... Eentje die ik ook niet compleet logisch vind, want hier hoor je verder niemand over. En ook niet met terugwerkende kracht richting Rob of zo. "Goh Rob, jij hebt een paar vazen laten vallen terwijl Buddy het met de moeilijkste stok én een moeilijker parcours beter doet..."