Goed. Mijn Nathan tunnel is zwaar aan het verzakken na deze aflevering en de Rob tunnel wordt heel uitnodigend.
Elke opdracht zijn mijns inziens Rob, Buddy en Nathan verdacht. Maar ik vind Nathan vooral verdacht gemaakt in de regie en door zijn biechten waar Rob iets doet wat hem verdacht maakt.
Opdracht 1 wordt er 91 ipv 90 meter gemeten, dat kan te wijten zijn aan Nathan, Buddy of Rob. Nathan is minder waarschijnlijk dat hij ene stap heeft verzet. Hij vind de telefoon waardoor blikken op hem zijn gericht en Buddy loopt naar hem toe. Ron blijft achter en kan veel makkelijk wat verschuiven. Daarbij wordt het belangrijk wat ze doen als de eerste poging tot bellen het nummer onjuist is. Nathan zegt niets. Buddy doet eenmaal een voorstel om een juist nummer te veranderen, Rob doet twee pogingen om een juist nummer te veranderen. Bij elkaar Rob het meest verdacht. Enige verdachte wat Nathan doet is na de opdracht snel aangeven "Ik ben alleen maar wezen zoeken, ik ben alleen maar wezen zoeken". Raar dat hij zichzelf als kandidaat niet verdacht zou willen maken maar wellicht zijn persoonlijkheid. Hij lijkt het moeilijk te vinden te falen.
Opdracht 2 is wonder boven wonder deels geslaagd. Er vanuit gaande dat de oplossing in Moltalk klopt, is er alleen bij Rob enig mogelijk mols gedrag te zien. Hij wil de posities en eigen positie van de 1040 onthouden moht het verder niet lukken en dat is toch meer dan de helft uit de pot gehouden. En hij is de enige die wil dat iemand met een 500 vak gaat cashen. Hij zegt namelijk te denken dat Mil het minste waard is. Het mislukt weliswaar (weer Mil!) maar het was in elk geval een poging nog meer geld uit de pot te houden. de anderen wijzen allemaal een 10 euro vak aan.
Opdracht 3 zijn alweer Rob, Buddy en Nathan verdacht. Rob kan verwisseld hebben, Buddy kan verwisseld hebben en Nathan kan fluitend het bedrag in de envelop hebben omgewisseld. Nathan krijgt echter zijn sleutelpositie naar zich toe gegooid. Rob wil dan ineens graag als eerste. Komt niet zo ver maar is heel laat terug met maar seconden op de klok, tijd zat om iets door te lopen en de envelop van Rat verkeerd te hangen. En hij neemt geen zand mee.
Zo stuiter ik voor de tweede keer tussen twee tunnels heen en weer