Rob is na deze aflevering wel weer meer op mijn radar gekomen, maar Nathan was evengoed verdacht bij iedere opdracht. In het graanveld neemt Nathan als het ware de leiding (terwijl hij in de groep verder vaak juist erg rustig lijkt te zijn) en is hij betrokken bij het vinden van veel meer (minimaal 3 toch wel) telefoons dan Rob.. als je een heleboel afstanden goed meet is het makkelijk om onopvallend een telefoon weg te schoppen en zo een fout getal ertussen te smokkelen. Rob was eigenlijk slechts betrokken bij het meten van de afstand van het foute getal (maar toevallig dan wel weer alleen daarbij
), meen ik.
Bij de tweede opdracht zijn ze allebei wel verdacht. Rob is degene die uiteindelijk het initiatief neemt om te cashen bij de 1040 (Nathan valt hem bij) en Rob lijkt Mil, die 500 euro waard is, naar voren te willen schuiven daarvoor (al stelt Rob eerst voor zelf te cashen). Rob is echter ook wel degene die verantwoordelijk lijkt te zijn voor de wissel met Claes waardoor Claes goed komt te staan, al weet ik dat niet 100% zeker.... Ik vind het wel opvallend/verdacht dat Nathan als enige 10 euro waard is en hij op vakje 5 hoort te eindigen. Al helemaal in combinatie met de handgebaren van Rik in zijn openingspraatje (waarmee hij aangeeft dat er 5 kandidaten zijn en er 1 mol is). Dit zou een hele goede hint naar Nathan kunnen zijn en dit is niet een hint die er achteraf in gemonteerd kan zijn om hem verdacht te maken (in tegenstelling tot veel 'obvious' hints naar Rob, zoals de waaierhint). Ik zie ook niet hoe die hint naar Rob verwijzen moet en het lijkt mij dat Rik niet zomaar opeens begint te gebaren met zijn vingers, dit doet hij normaal gesproken nooit.
In opdracht 3 zijn beide wederom verdacht. Of Rob heeft enveloppen verwisseld (ik zie op het forum veelvuldig staan dat het fout is gegaan bij Rat, maar ik leid juist af uit de beelden dat het fout gegaan moet zijn bij Heinz... aangezien Rik uit de envelop die onder de andere envelop leek te liggen (die dus het eerste is binnengebracht door Nathan en Nathan pakte eerst Heinz) mingeld lijkt te pakken. Aangezien Rob Heinz vond en als eerste ging verkennen en Rik zei dat waar de enveloppen met naam
eerst hingen van belang was, kan Rob dus prima de enveloppen Heinz en Mollem verwisseld hebben van plek wat ertoe leidde dat Nathan mingeld pakte...). Of Nathan heeft natuurlijk een juiste voor een foute envelop verwisseld buiten beeld. Kan allebei, maar ik vond het wel echt ongelofelijk verdacht dat Rob naar een sleutelpositie greep deze opdracht terwijl Nathan gewoon een sleutelpositie in de schoot werd geworpen. Bij Merel zag je vorig jaar ook dat die constant naar sleutelposities greep en we hebben Rob dit ook al zien doen bij Verkeer(d), terwijl ik mij niet kan herinneren dat Nathan dit ooit heeft gedaan.
Wat me verder inderdaad ook niet lekker zit, is dat Mil Nathan compleet heeft laten vallen als verdachte en wel Rob verdenkt. Aangezien ik Mil wel in de finale zie staan en verder niemand Nathan lijkt te verdenken, vind ik dit een beetje.. zorgwekkend. Is het ooit voorgekomen dat de mol zo goed was? Thomas? Die werd toch nog wel door minimaal een iemand genoemd in dit stadium van het spel meen ik gezien te hebben in het wie verdenkt wie topic? Nathan zou het wel heel goed spelen als hij letterlijk iedere speler nu nog om de tuin weet te leiden.
Al met al ga ik nu nog niet switchen van mol denk ik, aangezien ik niet verwacht dat Nathan de volgende aflevering naar huis gaat en ik eerst nog even meer wil zien van beide heren (er zijn immers voldoende tegenargumenten voor Rob als mol zijnde te bedenken gebaseerd op vorige afleveringen). Ik houd echter wel mijn ogen open nog, toch wel. Beide heren zouden prima de mol kunnen zijn.