Of Rob heeft enveloppen verwisseld (ik zie op het forum veelvuldig staan dat het fout is gegaan bij Rat, maar ik leid juist af uit de beelden dat het fout gegaan moet zijn bij Heinz... aangezien Rik uit de envelop die onder de andere envelop leek te liggen (die dus het eerste is binnengebracht door Nathan en Nathan pakte eerst Heinz) mingeld lijkt te pakken. Aangezien Rob Heinz vond en als eerste ging verkennen en Rik zei dat waar de enveloppen met naam eerst hingen van belang was, kan Rob dus prima de enveloppen Heinz en Mollem verwisseld hebben van plek wat ertoe leidde dat Nathan mingeld pakte...). Of Nathan heeft natuurlijk een juiste voor een foute envelop verwisseld buiten beeld.
Het is inderdaad allerminst zeker dat het bij Rat fout is gegaan.
Twee opties:
1) Rat heeft de gehele tijd op dezelfde plaats gehangen (bij de 'rechthoekige' ramen) en er zat zeker plusgeld in.
2) Rob heeft gelijk de Rat-envelop verhangen. Deze gedachte wordt gevoed door het shot waarin we Rob voor de 'vierkante' ramen langs zien rennen, waar het net zo gefilmd is dat we niet kunnen zien of en wat er op de deur achter de pilaar hangt. Zou de productie ons willen geloven dat daar de hele tijd niets gehangen heeft, terwijl in werkelijkheid de Rat-envelop initieel daar hing?
Wat mij opvalt is dat Heinz bij Nathan op een andere plaats hangt dan bij Rob. Bij Rob hangt het kaartje er rechts schuin onder (37:55), bij Nathan er recht onder (47:44). Dit kan een slordigheidje van de productie zijn (zij moesten immers de enveloppen met naam verwisselen voor die zonder naam), maar ook zij weten dat er molloten zijn die alles tot op de seconde en de millimeter uitpluizen. Het kan echter ook werk van Nathan (of van Buddy, Leonie, Miljuschka of
Claes) zijn, die buiten beeld de Heinz-envelop met een andere envelop verwisseld heeft. Of zelfs van Rob (die er verdacht lang over deed), die na het eerste shot van Heinz de envelop verwisseld heeft.