Ik zag vanavond al die namen van molloten langskomen en dacht verdorie, op dit forum moet ik zijn. Dus ik heb een accountje geopend.
Wat mij op het spoor zette van Rob was een waaier ("hier is een mol"), maar een nogal aparte actie in deze opdracht heeft ervoor gezorgd dat ik Rob helemaal verdenk. Ik zag hem hier niet terug, dus ik deel hem even:
Op
10m:40s van aflevering 5 moet Johan uit de cirkel met de dia-opdracht stappen voor een wissel. Rob heeft duidelijk geen trek in die opdracht, loopt ervan weg, draait zich daarna om en ziet vervolgens dat Johan te dicht op de lasers staat.
Een natuurlijke reactie van een serieuze deelnemer zou zijn naar Johan roepen om hem te waarschuwen. Of naar hem toe rennen om hem weg te trekken van de lasers. Maar nee, dit doet Rob niet...
Nee, Rob wandelt in een langzaam (mollen)tempo naar Johan toe, laat hem eerst de fout maken en pas als Johan geraakt wordt, dan pas trekt hij hem weg van de lasers. Dit doet hij op een ontzettend gespeelde manier. Hè wat jammer toch, is hij net te laat ondanks al zijn zware inspanningen.
Wat hij wint? Eén: een deelnemer ruimt het veld, wat niemand verbaast, want het betreft überkluns Johan. En twee: Rob zet zichzelf neer als een goede deelnemer die hem nog probeerde tegen te houden. Volgens mij is dit een sublieme molactie die echt helemaal niemand doorheeft. Alle boze ogen zijn gericht op Johan (met name van Buddy), en dat Rob opzettelijk traag reageerde heeft niemand gezien.
Ik heb dit fragment echt tig keer gezien en kan er niets anders van maken. Iemand hier die mij nog uit deze tunnel kan trekken?