Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol  (gelezen 33832 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #80 Gepost op: 16-02-2020, 14:19:09 »
(leuk trouwens om alle nieuwe avatars te zien verschijnen van mollotenenveloppen  ::ok:: )

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 16-02-2020, 14:32:38 »
Waarom geeft Rik eigenlijk het correcte nummer? Daar blijkt alleen maar uit dat Rob, Buddy of Nathan een fout gemaakt moet hebben en dat een van hen dus wel de Mol moet zijn. De vrouwen worden hiermee door de productie volledig buitenspel gezet, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter.
Ik vond het vooral opvallend dat Rik de groep daarvan op de hoogte stelde.

Wij weten het nu, maar de kandidaten ook. Die hoef je toch niet wijzer te maken dan ze al zijn?

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 16-02-2020, 16:28:16 »
Waarom geeft Rik eigenlijk het correcte nummer? Daar blijkt alleen maar uit dat Rob, Buddy of Nathan een fout gemaakt moet hebben en dat een van hen dus wel de Mol moet zijn.
Niet per se. Het kan een fout zijn en niet meer dan dat.

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 16-02-2020, 16:48:50 »
wel leuk al die Chinese voicemails ::hypocriet::

1-70-90-37-65-18 was het juiste nummer.... heb even geen idee waar het fout ging.
zo te horen was de 90 een 91.

Met landencode +86 70 90 37 65 18?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 16-02-2020, 17:10:55 »
Volgens mij gaat het meten van de tweede afstand toch fout door Buddy en niet door Nathan.
Voor de eerste afstand meten ze eerst 69 meter. Dan wijst Nathan een meter naar links en zegt: hij lag precies hier. Dat klopt ook want dit moest 70 zijn. Buddy moet deze positie vasthouden terwijl Nathan op zoek gaat naar de volgende telefoon. In de beelden (en ook onderstaande foto) is te zien dat Rob de locatie van Buddy correct overneemt, maar dit lijkt op de ongecorrigeerde plek. Hierdoor wordt de volgende afstand een meter te lang. Of vergis ik mij nu heel erg. Wat hier volgens mij weer gebeurt is dat Buddy de hulpmol is van Miljouschka. Niet voor niets dat molloot Hulpmol te zien is in opdracht Alles Kenners. Dat de makers hier het juiste nummer laten zien duidt ook in deze richting, want ze willen ons graag laten denken dat één van de 3 meters de Mol is. De echte Mol (Mil) blijft zodoende buiten schot.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 17:12:58 door MartinJ »

Offline Moldo

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 16-02-2020, 17:53:04 »
Volgens mij gaat het meten van de tweede afstand toch fout door Buddy en niet door Nathan.

Helemaal mee eens. Geen twijfel mogelijk! Buddy staat op de verkeerde plek, waardoor er 90 meter in plaats van 91 meter wordt gemeten.
Nu weten we dat volgens de productie Buddy met opzet deze fout maakt volgens het complotje met Miljuschka.

Nathan weet dat Buddy fout staat en grijpt niet in.
Een echte serieuze kandidaat, die dit ziet zou dit niet toelaten en corrigeren.
Wat doet Nathan? Hij rent weg en corrigeert Buddy niet.

Volgens mij weet Rob niet dat de telefoon op een andere plek is gevonden en blijft netjes staan op de (verkeerde) plek van Buddy.

Conclusie: Nathan is geen serieuze kandidaat en dus de echte mol (er van uitgaande dat Buddy een nepmol is.)

Offline B&W

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 16-02-2020, 18:00:36 »
Miljuschka heeft geen één telefoon gevonden, geen één keer het meetlint aangeraakt en heeft geen één suggestie gedaan voor het telefoonnummer op het eind van de opdracht. Ze heeft dus niets gedaan en niet gemold.

Het lijkt me niet dat een mol helemaal geen poging doet om een molactie uit te voeren. Zo was ze ook al pendelaar in Verkeer(d), is ze bijna de hele opdracht buiten beeld in Beltegoed en kijkt ze in Lijn(ver)diensten ook enkel toe. Reden genoeg om haar nog een keer af te strepen, ondanks dat ik dat al had gedaan.

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #87 Gepost op: 16-02-2020, 18:03:38 »
Miljuschka observeert en wint Wie is de Mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Overalsterretjes

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 16-02-2020, 18:07:16 »
Miljuschka observeert en wint Wie is de Mol.

Dat denk ik ook  ::ok::

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 16-02-2020, 18:13:52 »
Ik blijf met de vraag zitten...

Waarom heet deze opdracht Voice Mol???

Offline Overalsterretjes

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 16-02-2020, 18:16:08 »
Ik blijf met de vraag zitten...

Waarom heet deze opdracht Voice Mol???

Verbastering van voicemail? Of bedoel je dat niet?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 16-02-2020, 18:17:47 »
misschien is het de mol die miauw Ni Hao zegt?

Of zegt de mol iets verderop in de voicemail, iets wat de kandidaten waarschijnlijk niet zullen horen omdat ze niet de hele voicemail afluisteren
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 16-02-2020, 18:23:00 »
Helemaal mee eens. Geen twijfel mogelijk! Buddy staat op de verkeerde plek, waardoor er 90 meter in plaats van 91 meter wordt gemeten.
Nu weten we dat volgens de productie Buddy met opzet deze fout maakt volgens het complotje met Miljuschka.

Nathan weet dat Buddy fout staat en grijpt niet in.
Een echte serieuze kandidaat, die dit ziet zou dit niet toelaten en corrigeren.
Wat doet Nathan? Hij rent weg en corrigeert Buddy niet.

Volgens mij weet Rob niet dat de telefoon op een andere plek is gevonden en blijft netjes staan op de (verkeerde) plek van Buddy.

Conclusie: Nathan is geen serieuze kandidaat en dus de echte mol (er van uitgaande dat Buddy een nepmol is.)
Je kan er ook anders naar kijken. Nathan is kandidaat en wil Buddy (een van zijn verdachten) testen.

« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2020, 18:33:29 »
Ze heeft dus niets gedaan en niet gemold.

Ze vraagt of het niet 70 is in plaats van 69.  ;D

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2020, 18:47:48 »
Nog even twee toevoegingen aan mijn eerdere post over Buddy die als hulpmol van Miljuschka de foute afstand laat opmeten.
1. Op het moment dat Buddy de eerste afstand verkeerd opmeet (69 ipv 70) is het nota bene Miljuschka die hem corrigeert. Moet toch 70 zijn? Buddy uiteindelijk verdacht en Mil extreem kandidaats want zij corrigeert.
2. Wat is de eerste naam die Miljuschka tegen komt in de Alles Kenners opdracht? Precies, Hulpmol! Maar dat is vast een toeval.

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 16-02-2020, 18:48:33 »
Ik ga het eens over een hele andere boeg gooien.
Hebben we genoeg informatie in de relatieve locatie van de telefoons te verzamelen? Mss spellen ze wel een R of N of iets dergelijks

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 16-02-2020, 18:54:36 »
Ze vraagt of het niet 70 is in plaats van 69.  ;D

Nathan vroeg het, Mil bevestigde het.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #97 Gepost op: 16-02-2020, 19:34:51 »
Voor de eerste afstand meten ze eerst 69 meter. Dan wijst Nathan een meter naar links en zegt: hij lag precies hier. Dat klopt ook want dit moest 70 zijn. Buddy moet deze positie vasthouden terwijl Nathan op zoek gaat naar de volgende telefoon. In de beelden (en ook onderstaande foto) is te zien dat Rob de locatie van Buddy correct overneemt, maar dit lijkt op de ongecorrigeerde plek. Hierdoor wordt de volgende afstand een meter te lang. Of vergis ik mij nu heel erg. Wat hier volgens mij weer gebeurt is dat Buddy de hulpmol is van Miljouschka. Niet voor niets dat molloot Hulpmol te zien is in opdracht Alles Kenners. Dat de makers hier het juiste nummer laten zien duidt ook in deze richting, want ze willen ons graag laten denken dat één van de 3 meters de Mol is. De echte Mol (Mil) blijft zodoende buiten schot.

Dit en bijbehorende foto's heb ik vanmiddag al in het Buddy topic geplaatst. Buddy wijst aan Rob exact de (verkeerde) uitgangspositie aan. Bij het opmeten van 69 en de discussie naar 70 verplaatst Buddy zichzelf niet. Alleen het meetlint schuift hij een meter verder uit. Hij wijst Rob de plek aan en zegt: "Hier precies op deze plek". Rob gaat daar ook staan maar dat was de plek waar 69 werd gemeten.....

Mil is geen mol dus in jouw theorie over hulpmol ga ik niet mee.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2020, 19:40:59 »
Miljuschka heeft geen één telefoon gevonden, geen één keer het meetlint aangeraakt en heeft geen één suggestie gedaan voor het telefoonnummer op het eind van de opdracht. Ze heeft dus niets gedaan en niet gemold.

Het lijkt me niet dat een mol helemaal geen poging doet om een molactie uit te voeren. Zo was ze ook al pendelaar in Verkeer(d), is ze bijna de hele opdracht buiten beeld in Beltegoed en kijkt ze in Lijn(ver)diensten ook enkel toe. Reden genoeg om haar nog een keer af te strepen, ondanks dat ik dat al had gedaan.

Ze heeft in deze opdracht nog geen meter uitgevoerd.

Wachtend wellicht op die ene fout, 91, en niets meer doen en zeggen.

De mannen waren aan het kloten met 17 en/of 18....

Terwijl de slimme Mil natuurlijk had kunnen opperen dat de fout hoogstwaarschijnlijk zit in de grootste afstand...91 meter.
Niks zeggen... Laat maar aankloten en daarna Buddy en de andere mannen vermanend toespreken.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #99 Gepost op: 16-02-2020, 20:13:19 »
Ik weet nog dat k deze opdracht zat te kijken en dat ik dacht: het zou WIDM sieren als ze het juiste telefoonnummer geven.

En warempel.

Verder iets dat opviel: in de discussie achteraf werd gepraat over het 90 vs. 91 en werd gezegd dat dat het duo Rob-Buddy was. En er wordt gelijk gezegd, zie je wel: Buddy. Hoezo blijft Rob buiten schot?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas