Wat betreft de tweede binnengebrachte envelop, van de deur met "Rat", zie met name de beschrijving van verkenner Buddy
https://youtu.be/OWFJloIYyjc vanaf 05:41.
Het is nu wel duidelijk dat Nathan in de verkeerde ruimte de envelop van Rat heeft gepakt.
De beide deuren van de screenshots van FS en Thiago lijken inderdaad tegenover elkaar op hetzelfde pleintje te zitten. Daarom vind ik het
niet aannemelijk dat Nathan voor de verkeerde deur staat.
Op 05:42 en 05:43 zie je links het ruitvormige tegelpatroon, dat op 14:05 te zien is bij Nathan.
De namen die Buddy voorleest zijn (voor mij) niet leesbaar in de overzichtsshots, dus in hun context. Maar afgaande op zijn de kijkrichtingen en bewegingen:
05:46 Bij binnenkomst rechts (bovenste screenshot, linker pilaar): "Nat007"
Close-up herkenbaar als pilaar.
05:49 Draait zich om naar tegenoverliggende pilaar (dus blijkbaar onderste screenshot, rechter pilaar): "Lama1997"
05:52 Draait weer terug (bovenste screenshot, rechter pilaar): "RICKDEMOL"
05:53 Maakt kleine draai naar rechts, dus logisch dat daarna de tegenoverliggende pilaar komt en niet de deur tussen de pilaren (onderste screenshot, linker pilaar): "DigiMol"
05:57 "Rat" Geen close-up.
Buddy kwam door het poortje achter zich. Hij kijkt nog steeds naar de kant van Thiago's onderste screenshot. Een seconde later begint hij ook die kant op te lopen (naar de toevoeging, deur die naar een binnenplaats leidt).
N.B. 12:30 bij uitleg Rik: close-up herkenbaar als deur.
06:49 Buddy verbetert de plattegrond: "
hier volgens mij Rat en dan heb je hier volgens mij RICKDEMOL".
Bij het tweede "hier" komt zijn wijsvinger in beeld die naar zich toe beweegt, dus moet "Rat" aan de andere kant zitten.
Merk op dat de tekening tussen 06:46 en 06:50 op dit punt wel is uitgebreid. (Op 12:24 nogmaals de hele tekening, maar voor mij wederom niet leesbaar.)
14:04 Nathan pakt dus de envelop conform de beschrijving. Dus volgens mij
geen sprake van de verkeerde deur. Er zijn overigens nog wel voldoende andere mogelijkheden om te mollen (enveloppen omwisselen door de verkenners of Nathan die willekeurige andere envelop binnenbrengt). Maar dat geldt volgens mij voor de beide binnengebrachte enveloppen.
Al terugkijkend zit ik nog wel met de vraag:
06:42 Nathan poetst verkeerde muur weg (waar "Rat" hangt). Is dat logisch op basis van Buddys beschrijving?