Nadat ze allemaal op het eerste gezicht nogal vreemde codenamen zagen, was het Leonie die dan maar met de verklaring kwam, dat dit avatars van de molloten waren.
Voor de programmamakers natuurlijk van belang dat dit even vermeld werd voor het grote thuispubliek.
Lijkt me toch de taak van de mol om dit even te verduidelijken.
"We zijn hier niet in Kiev, vriend..."
Hier ging een heleboel aan vooraf. Ik heb dit even opgetekend:
Mil: Je zou kunnen denken dat Nat007 Nathan is. Dat Moedermol, dat ik dat ben.
(even later)
Mil: Suuus zou Susan Visser kunnen zijn. Die is toch de Mol geweest?
Leonie: het kunnen mailadressen of social media namen zijn van mollen die hebben meegedaan.
Mil: (noemt nog wat namen en dan) Niels is een finalist geweest.
Leonie: Compuart is Art Rooijakkers toch?
Mil: maar daar heb je ook een MollenvangR-Art en Art Rooyakkers heeft nooit meegedaan als kandidaat toch?
Leonie (wel geluid geen beeld): zijn het alle molloten accounts?
Het is duidelijk dat Miluschka de discussie over de namen steeds weer aanzwengelt. Hoopt ze dat iemand gaat ontdekken dat het molloten zijn?
Dan de biechten:
Buddy: Het waren de accountnamen van jullie de molloten.
Leonie: Molloten zijn mensen die leven voor dit programma.
Mil: De mensen die Wie Is de Mol? eten, slapen, ademen! Jullie zitten gewoon in Wie Is de Mol 2020! Dat is toch wel een mooi cadeautje!
Voor het programma lijkt me het leukst als de Mol zich hier achteraf zelf tot de molloten richt. Op grond daarvan zou ik toch geneigd zijn om eerder aan Miljuschka te denken als Mol dan aan Leonie (die alleen de term molloten uitlegt). Maar we zullen zien of we die biecht van Miljuschka nog terug gaan zien. Die is in ieder geval een stuk interessanter voor de finale dan die van Leonie...