Dan toch ook maar even de executie vanuit de Mil tunnel dit bekijken:
Naar mijn idee is Mil de mol, Nathan verdenkt haar het langst, Leonie iets korter en de rest is onbekend hoe lang de verdenkingen zijn. In de aflevering hebben we Buddy en Mil zien oefenen op de test. Het leek over Leonie te gaan, maar zou me niet verbazen als het over Mil zelf ging (als 1e uit de bus, eh 3e).
Nathan pakt de achterste kaart - groen
Groen geef je aan de mol, niet aan je concurrenten.
Mil pakt de achterste kaart- rood
Test Buddy , liever haar bondje kwijt dan rijk. Maar Buddy doorstaat de test verdenkt dus niet Leonie, maar weet als buddie van Mil heel veel van haar. Dat Buddy doorging was wat mij betreft de grote verrassing!
Rob pakt de voorste kaart-groen
Rob heeft de test het slechtst gemaakt. En zou dat ook wel kunnen beseffen, omdat m.i. alle kandidaten Mil verdenken (alleen de forumleden hier doen dat wat minder). Hij kan zich alleen nog redden door zelf een groen scherm te krijgen. En 's middags zat hij lekker op een bankje te keuvelen met Leonie (2 afvallers?). Rob geeft Leonie een groene kaart.
Leonie pakt de voorste kaart-groen
Leonie heeft de keuze uit Nathan en Rob. Leonie bedankt Rob voor zijn groene kaart met een groene kaart. Maar Leonie mocht geen rood krijgen. Daar zien we de hand van Rik. Hij geeft haar de groene kaart. Als Leonie rood had gekregen dan had ze die aan Rob kunnen geven, en die was dan afgevallen.
Buddy wijst de achterste kaart aan- rood
Dat Nathan als laatste rood krijgt is niet erg. Nathan is de beste van de test.
Na afloop lijkt Mil Nathan te bedanken, maar ook hiervan denk ik dat er iets anders is gezegd. Troostende woorden dat hij dit moest doorstaan om een ploeg van 5 te houden. Hij verdenkt Mil het langst, dat is over en weer ook wel duidelijk, en had recht op een spel met 4.