Dit vind ik oprecht één van de minst leuke opdrachten in heel veel seizoenen . Wat ingewikkeld zeg allemaal. Mol hoeft maar één auto niet door te geven, en hele opdracht mislukt.
Sterker nog, de mol hoeft er maar een auto bij te verzinnen en het levert een fout antwoord. De rest heeft geen kans om dat te controleren en zelfs zouden ze dat doen, een "foutje" is niet verdacht in deze chaos. Stel de mol roept: rode auto, rode tekst, woord rood. Bam, alle vragen fout. Of natuurlijk andere kleurcombinaties, die minder verdacht zijn
Ik merk ook dat veel mis ging met het doorgeven van de info, bijv. simpelweg roepen "letters rood". De één bedoelde zo door te geven
de tekst is rood, de ander bedoelde
de letterkleur is rood. Hun volgorde was ook niet consequent.... eerst auto, dan woord, dan letterkleur, óf eerst auto, dan letterkleur, dan woord. Je zou terug kunnen kijken wie dit (opzettelijk) lijkt te doen.
Ik vond het ook geen leuke opdracht. Het spel leunt zo zeer op de missende uitleg. Daar kun je wat leuks mee doen.. maar dit is hier niet gelukt.