Hoe de keuze van Buddy als boekhouder tot stand komt is misschien nog wel het interessants.
Na de woorden van Rik horen we Buddy meteen roepen: "Nathan noteren?". Op zich heel logisch want Nathan wordt het meest vertrouwd. De woorden zijn nog niet koud of Miljuschka wijst naar Buddy en roept: "Nee jij moet noteren. Jij bent het meest eh ... organisatorisch goed". Eigenlijk wou ze zeggen, dit is de beste positie om te mollen, want je kan hier makkelijk een zooitje van maken.
Buddy heeft hier weer die zenuwachtige trekjes die we van hem wel vaker hebben gezien (door zijn gezicht wrijven alsof hij zich nu even geen houding kan geven en het lachen moet onderdrukken). Hij snapt dat hij weer wordt geroepen als hulpmol. En het aardige is dat Buddy en Mil hier ook nog mee wegkomen, want iedereen vindt het best. Rob zegt: nou ja dat zou kunnen. En Leonie: ja zeker jij. En Nathan die knikt alleen een klein beetje. In the pocket! (of eigenlijk niet).
Wat ik me dan afvraag, hebben de kandidaten nog steeds niet door hoe dit werkt, en zo nee, wanneer komen ze hierachter? Hopelijk valt Rob de volgende test af en kunnen we nog gaan zien hoe dit afloopt.
Edit
En natuurlijk is het Rob die bij de evaluatie wil voorkomen dat Buddy het molschap alleen voor zich opeist.
Buddy: sorry!
Rob: nee maar ik vind dit niet terecht, dit is zo'n chaos.
Er is er een die het hier absoluut niet mee eens is: Leonie en het is dan ook niet voor niets dat zei Miljuschka als nummer 1 Mol ziet.