Ja, dat de beurt zo afwijkend is lijkt me eerder duiden op verdachtmaking van Nathan door de montage. Of misschien ook wel deels door de Mol. Dat de Mol bewust bij Nathan wat minder zijn best heeft gedaan dan bij zijn andere tegenstanders.
De mogelijke vesthint is een leuke vondst. Als hint dan, want ik geloof er niet in dat het iets is waar de makers niet aan gedacht hebben. Daar zijn ze te ervaren voor.
Verder vind ik Robs ronde met het afzetten van zijn hoed en het noemen van al die namen maar een ongeloofwaardig toneelstukje.
Maar waarom zou de mol bij Nathan bewust minder zijn best doen?
Voor deze redenering ga ik er maar even vanuit dat de mol of Rob, of Nathan is (waar 77% van het forum het mee eens lijkt te zijn en waar ik zelf ook van overtuigd ben): Nathan lijkt Rob als enige niet te verdenken. Als Rob de mol is, zou ik als ik Rob was niet verwachten dat Nathan de finale bereikt. Verder is Nathan de minst verdachte kandidaat. Waarom zou je uitgerekend hem verdacht willen maken als mol dan?
It makes no sense to me.. dan zou hij beter een kandidaat die duidelijk op hem zit verdacht kunnen maken, zoals Mil.
Daarnaast vind ik ook het argument dat de montage Nathan verdacht probeert te maken kant noch wal raken. Als je zijn beurt vergelijkt met die van de andere kandidaten, zijn er duidelijke verschillen te zien en de montage kan niet wegpoetsen dat de mol bij Nathan niets raakte. Dat we alleen bij Nathan zien dat de mol hem niet raakte terwijl hij seconden lang voor dat hek stond gaat er bij mij ook niet in. Al helemaal omdat de mol Leonie, die goed verscholen zat, meteen afschoot toen zij zich ook maar een klein beetje liet zien.
Verder ben ik het wel eens met dat Rob theatraal doet en met dat dat er vreemd uitziet, maar ik heb in Robs beurt geen seconde het gevoel gekregen dat hij niet tegen dezelfde tegenstander speelde als iedereen behalve Nathan. Daarnaast vond ik Nathan ook een beetje theatraal met zijn 'Een hoofd is genoeg!' (?), 'Ik heb je in het vizier! Ik heb je in het vizier!' en 'Go go go' (?).