Dat kun je helemaal niet zeker weten. Er is flink geknipt in de discussie. Niemand van ons was erbij en weet dus wat Rob wel of niet gezegd heeft. Door de montage zijn zaken multi interpretabel. Ook dit.
Lijkt me niet. Aangezien Rob twee maal (in de uitzending en in de extra beelden) zegt dat hij voor gokken was gegaan. In de extra beelden staan alle kandidaten daarbij. Ze beamen dat Nathan de knoop plotseling voor iedereen heeft doorgehakt en niemand weerspreekt Rob, terwijl ze met van alles en nog wat direct elkaar aanspreken. Rob of de regie zal heus de kandidaten niet gemaand hebben voor hem te liegen en een toneelstukje op te voeren.
Denk dus dat we er vanuit kunnen gaan dat hij geen moeite heeft gedaan de 1200 euro uit de pot te houden. In tegenstelling tot Buddy die uitgebreid argumenteert waarom ze voor veilig moeten gaan en Nathan die voor veilig gaat.
Het kan, maar dan heeft Nathan wel heel erg voor productie-assistent gespeeld. Ik zie weinig verschil met iemand van de crew die met dezelfde voorkennis de fietsen verplaatst tijdens de opdracht. Daarnaast zou ik het een nogal omslachtige en energievretende molactie vinden die Lao Tse waarschijnlijk hoofdschuddend zou aanschouwen.
"Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen."
En het is het makkelijkst om met de kaart in de hand de fietsers het bos in te sturen.
Het makkelijkst maar dan zou Nathan wel absurd in de gaten lopen. Hoe verklaart de enige met een loopbaan in sport die nog dagelijks sport dat hij bij de tafel wil staan. Daar was hij nooit mee weg gekomen denk ik.
En we zien de mogelijke actie niet maar zien wel verdacht gedrag, hij zou de laatste fiets makkelijk hebben moeten halen of veel eerder binnen gekomen moeten zijn. En hij volgt de instructies van Rob niet op.
Ik zit niet eens Rob-tunnel maar goed. Ik verdenk Nathan meer dan Rob, maar dat betekent niet dat alles wat Nathan doet meteen logisch molgedrag is. Jij lijkt in een Nathan-tunnel te zitten. De serviesopdracht wordt er steeds maar bijgehaald, want dat is het enige goede argument tegen Rob als mol. Nathan lijkt in veel opdrachten weinig initatief te nemen, op de serviesopdracht na. Bij Wereldbeeld legde hij een werelddeel goed en stond hij niet in de control room en had hij geen porto. Dat is geen goede molpositie.
Of Nathan de andere fietsen heeft verplaatst, zullen we zien in aflevering 10.
De reden dat de serviesopdracht erbij gehaald wordt, is natuurlijk omdat het om zo'n groot bedrag gaat. Geen moeite doen voor 1200 euro waar hij gewoon de schaal vrij onopvallend had kunnen doen tippen naar gaan voor het veilige bedrag, dat is niet een klein beetje onmols.