Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden  (gelezen 17761 keer)

Offline hamsterdam

• Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #80 Gepost op: 1-03-2020, 19:40:03 »
Eens...eerder gewoon “Nathans”...

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2020, 22:15:16 »
Die vraag van Mil of Nathan dit expres deed is niet alles wat vreemd is aan deze opdracht. Op het moment dat Mil aangewezen wordt als winnaar komt er een soort van triomfantelijke grijns op het gezicht van Nathan. Dit terwijl hij net verloren heeft. Volgens mij is dit Leonie en Rob ook opgevallen. Kijk maar eens naar het gezicht van Rob als hij tegen Nathan zegt: goed gespeeld Nathan. Leonie zie je ook nog voorbij lopen met een grijns op haar gezicht.

Het verhaal van Miljuschka bij de vraag over de namen van de molloten klopt ook al niet. Ze zegt namelijk dat ze Buddy een 3 (goede antwoord) zag schrijven en dat ze dit dus wilde hebben. Ze had ook 3 opgeschreven en kraste dit door zodat ze dit en passant aan Rob kon geven. Maar de volgorde (met de klok mee) was Mil, Nathan, Buddy, Leonie, Rob. Als zij Buddy's antwoord krijgt, dan krijgt Leonie en niet Rob haar antwoord. Om Buddy's antwoord te krijgen hoeft ze alleen 2 posities tegen de klok in te draaien. En wat doet ze? Ze draait met de klok mee. Ze draait blijkbaar een heel rondje door want Buddy zegt dat zijn antwoord weer bij hem terecht kwam. Vervolgens draait ze weer terug en wel 2 posities waardoor zij toch Buddy's correcte antwoord krijgt. Je zou bijna zeggen dat ze haar draai hier niet goed kon vinden. Zou ze dan toch nog de Mol zijn? Ik durf het haast niet te geloven, want alles wijst erop dat het Nathan is. Maar aan de andere kant is het dan ook weer zoooo duidelijk dat er misschien toch nog ergens een addertje onder het gras ligt. Gek wordt je ervan.

Ik zou het ook heel erg Nathan’s vinden wanneer hij degene die hij verdenkt de vrijstellingen geeft. Dan is er echt fair play en krijgt geen enkele kandidaat voordelen. Zou kunnen betekenen dat als hij niet de mol is, hij Mil verdenkt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2020, 00:06:43 »
Ik zou het ook heel erg Nathan’s vinden wanneer hij degene die hij verdenkt de vrijstellingen geeft. Dan is er echt fair play en krijgt geen enkele kandidaat voordelen. Zou kunnen betekenen dat als hij niet de mol is, hij Mil verdenkt.
Ik kan me voorstellen dat je als kandidaat de vrijstelling zou geven aan de kandidaat waarvan je denkt dat hij de Mol is, als er tenminste minimaal 3 mensen kans maken op die vrijstelling.
In een één op één situatie (die hier aan de hand was) geef je de vrijstelling toch niet zomaar weg? Wat kan je gebeuren, hooguit dat je hem zelf wint. Dus kan het haast niet anders of Nathan is de Mol.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2020, 04:05:22 »
Zie enkelen redeneren dat kandidaat Nathan de vrijstelling aan Mil gegund zou hebben omdat zij zijn verdachte is. Maar dan liegt hij als kandidaat wel heel kunstig de test, testbiecht en reactie aan elkaar dat hij op Leonie zou zitten terwijl hij stiekem op Mil zat en waarom zou een kandidaat dat doen?

Hooguit dat hij de anderen wilde laten denken dat hij op Mil zat terwijl hij op Leonie zat maar dat past niet in zijn speelstijl van niets weggeven aan andere kandidaten.

Waarom zou een Mol dezelfde kandidaat tot 2x toe een vrijstelling geven?
Vorige week heeft Nathan de groene kaart aan Mil gegeven en nu werpt hij haar een groene vrijstelling in haar schoot? Dat gaat er bij mij niet in...  ::ohno::

Dat denk ik ook niet. Ik denk dat de vrijstellingskaarten in aflevering zeven erin zijn gedaan omdat die aflevering twee van de drie opdrachten op het laatst zijn veranderd (test moet worden aangepast), die twee opdrachten het al onmogelijk bleek om van alles te onthouden, laat staan van elkaar (test te moeilijk) en de regie heeft besloten kandidaten een extra kans te geven. Te meer omdat er geen opdrachten waren in aflevering acht die nu per se met vijf gespeeld moesten worden en Leonie eruit ging en niet Mil (Misschien verwarrend dat ik zelf van gedachte ben gewisseld vorige week. Dacht aanvankelijk dat nathan als regie assistent was ingezet. Maar nadat bekend werd dat twee van de drie opdrachten op het laatst zijn verzonnen, ben ik overgestapt naar bovenstaande idee).

En dat de draaitafel nu eenmaal aankwam op Mil en Nathan en Nathan op dat punt wellicht idd, er voor heeft gekozen Mil te laten winnen. Dat het Mil was die met hem als laatste twee overbleef, is dan toeval. Maar kan net zo makkelijk per ongeluk zijn gegaan. Misschien dacht hij dat Mil overtuigd zou zijn dat Nathan als enveloppen loper het antwoord zou weten en zou geven, zelf een verkeerd antwoord op zou schrijven, de tafel zou draaien en heeft hij bewust een verkeerd antwoord gegeven om te winnen maar pakte dat anders uit. (Misschien is Rob de mol, stort mijn tunnel volgende week in en klopt er al acht afleveringen niets van wat ik denk  ::rofl:: )

Offline CharlieLabrador

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 2-03-2020, 14:18:58 »
Ben ik de enige die Nathan geen “tuurlijk” hoort zeggen na de “deed je dat nou expres?” van Mil? In Moltalk lieten ze wat anders horen dan in de aflevering zelf zo te horen...

Ik hoorde het ook niet, maar kijkend naar zijn mond, vond ik het meer uitzien als "allicht".
De theorie met 2 mollen neem ik al enkele weken mee.... We zitten in een jubileumseizoen (20e), en ook nog in het jaar 2020. Zou me niets verbazen...

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 2-03-2020, 15:14:23 »
Volgens mij heb ik dit nog niet terug gelezen: maar het is toch heel vreemd dat Nathan het eerste antwoord goed opschrijft (ook al twijfelt hij, het wordt goed gerekend) en wegdraait. Als je van plan bent te draaien geef je toch het verkeerde antwoord? Mogelijke verklaringen:
1. Kandidaat Nathan had dit nog niet door.
2. Mol Nathan wilde een ander niet benadelen?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #86 Gepost op: 2-03-2020, 16:10:33 »
1. Kandidaat Nathan had dit nog niet door.

Hij twijfelde over de juiste spelling.

Offline MolletjeKim

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 2-03-2020, 16:41:04 »
Hij twijfelde over de juiste spelling.

Ja maar als hij dan toch zou draaien kon hij er toch net zo goed helemaal iets anders opzetten /opschrijven? Nu draait hij met het risico dat het toch wordt goedgekeurd (bij een ander). Is toch niet logisch? Of wel..

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2020, 16:59:34 »
Ja maar als hij dan toch zou draaien kon hij er toch net zo goed helemaal iets anders opzetten /opschrijven? Nu draait hij met het risico dat het toch wordt goedgekeurd (bij een ander). Is toch niet logisch? Of wel..

Ik weet het helemaal niet zeker meer, maar volgens mij vertrouwde hij Buddy en draaide hij zijn antwoord naar hem toe.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2020, 17:21:16 »
Ik weet het helemaal niet zeker meer, maar volgens mij vertrouwde hij Buddy en draaide hij zijn antwoord naar hem toe.

Ja, dus dan had hij toch zelf onzin kunnen opschrijven? Hij twijfelde of het goed was, het was niet dat hij zeker wist dat de spelling fout was. Blijft vreemd

Offline Overalsterretjes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2020, 17:35:26 »
Ja, dus dan had hij toch zelf onzin kunnen opschrijven? Hij twijfelde of het goed was, het was niet dat hij zeker wist dat de spelling fout was. Blijft vreemd

Tis ook zo'n goedzak  :)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2020, 17:42:59 »
Buddy's goede antwoord draaide hij naar zichzelf. Daarmee draait hij ook zijn eigen (goede) antwoord naar Miljuschka. Hé dat is interessant. Was de strategie al vanaf het eerste moment om Miljuschka te laten winnen? Of heeft hij het spelletje niet helemaal door, want hij beschrijft in de biecht de situatie dat als een ander  mag draaien, het voor hem handig kan zijn om een fout antwoord op te schrijven, zodat iemand anders zijn fout antwoord krijgt. Snapt hij dan niet dat dit ook het geval is als hij zelf mag draaien?

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2020, 19:18:02 »
Buddy's goede antwoord draaide hij naar zichzelf. Daarmee draait hij ook zijn eigen (goede) antwoord naar Miljuschka. Hé dat is interessant. Was de strategie al vanaf het eerste moment om Miljuschka te laten winnen? Of heeft hij het spelletje niet helemaal door, want hij beschrijft in de biecht de situatie dat als een ander  mag draaien, het voor hem handig kan zijn om een fout antwoord op te schrijven, zodat iemand anders zijn fout antwoord krijgt. Snapt hij dan niet dat dit ook het geval is als hij zelf mag draaien?

Later deed hij het wel goed (bij het geldbiljet met vlaggen) dus tijdens de biecht snapte hij het in ieder geval..

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-03-2020, 06:31:29 »

Of is hij nummer 1 gemaakt zodat hij kan laten zien wat draaien doet, zodat iedereen direct de implicaties van het spel overziet?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2020, 10:47:21 »
In de finale tussen Mil en Nathan kreeg Nathan de kans op de vrijstelling van Mil. Hij hoefde alleen maar het telefoonnummer te weten. Nathan gaf aan dat hij het niet meer wist omdat hij alleen maar had lopen rennen. Zijn telefoonnummer klopt dan alleen voor de eerste 3 cijfers en qua lengte van het aantal getallen (17023658810). Mil wist het nummer maar verwerkt er opzettelijk een foutje in: 17090 6537 18. En het moest zijn 17090 3765 18. Nathan heeft zijn kans verbruikt en Mil pakt de vrijstelling.
Omdat Nathan Mil al zo lang verdenkt (ik denk vanaf aflevering 1) gunt ze hem die kans.
Dat "deed je dat nou expres?" is het zoveelste toneelstukje dat ze opvoert. Mil heeft heel veel dingetje geacteerd. Niet heel goed overigens, maar blijkbaar goed genoeg.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 12:06:55 door foxhunter »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-03-2020, 14:39:09 »
Omdat Nathan Mil al zo lang verdenkt (ik denk vanaf aflevering 1) gunt ze hem die kans.
Wie is hier de transgender?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2020, 14:43:35 »
Wie is hier de transgender?

Omdat Mil weet dat Nathan haar verdenkt. Gunt Mil Nathan de gelegenheid om de vrijstelling te winnen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline ERdoubleD

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2020, 21:45:55 »
Ik zat nog eens dat "deed je dat nou expres?" Moment te bekijken aangezien er geopperd werd dat nathan "tuurlijk" zou hebben gezegd.
Als je goed kijkt naar mondbeweging lijkt ie eerder "tuurlijk niet" te zeggen gevolg door "no way".

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-03-2020, 21:54:49 »
Je draai vinden. De groep zit aan een tafel die je kunt draaien, een draaitafel dus. Dit wordt gebruikt door een dj. Mil was vroeger geen dj maar een vj, bij TMF. Wel speelde zij ooit een dj in een tv-serie.

Wat betreft de opmerking (in een ander topic) over de foodtruck en de link naar Rob: Mil presenteerde het programma "Miljuschka's food trucks".

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 3-03-2020, 22:01:03 »
Omdat Mil weet dat Nathan haar verdenkt. Gunt Mil Nathan de gelegenheid om de vrijstelling te winnen.
Het was toch Nathan die Mil de vrijstelling gunde, of heb ik wat gemist?