Ik vind het onterecht om Mil vanwege deze opdracht af te schrijven als Mol. Ze heeft namelijk wel degelijk invloed gehad op deze opdracht en het zou imo een prima mollenstreek kunnen zijn.
Ten eerste: Mil heeft echt hoogtevrees. Zie de foto hieronder van een Facebookbericht van haar.
Ten tweede: door tóch een paar stappen de brug op te lopen en daarmee te doen alsof ze aan de opdracht meedoet, schopt ze de hele boel in de war.
Het idee van de opdracht was:
5 kandidaten, elk bij een kistje met 3 kokers.
Daarnaast zijn er nog 9 extra kokers, die worden verdeeld over de kandidaten; 4 kandidaten krijgen 2 extra kokers en 1 kandidaat krijgt 1 extra koker.
Dus; 4 kandidaten moesten 5 kokers onthouden en 1 kandidaat 4 kokers.
Mil en Buddy hadden beide 2 extra kokers bij zich toen ze de brug opliepen. Maar, Mil durft ineens toch niet meer en wil stoppen. Buddy brengt haar in z’n eentje terug naar het ‘vasteland’ en neemt haar 2 extra kokers (en haar kistje) over.
Doordat de anderen al op de brug waren en op hun positie stonden, was er geen mogelijkheid meer om nog iets te veranderen. Dus Buddy eindigt met 2 x 3 kokers in de kistjes en 2 x 2 extra kokers = 10 kokers.
Áls Mil meteen (nog op het vasteland) had gezegd: “Sorry jongens, maar ik ga die brug niet op. Ik ben vandaag geen teamplayer, jullie moeten het maar zonder mij doen.”, dan had de verdeling voordat ze de brug opstapten heel anders kunnen zijn.
Buddy had dan alsnog de 2 kistjes kunnen doen = 6 kokers onthouden.
De 3 anderen hadden dan de 9 extra kokers onderling kunnen verdelen. Zij moesten dan elk 1 kistje onthouden en 3 extra kokers onthouden = ook 6 kokers p.p.
Ik ga niet beweren dat de opdracht dan wél geslaagd zou zijn, maar de kans was wel groter geweest dan nu. Buddy met 10 kokers opzadelen kan zoals ik al zei een prima mollenstreek zijn geweest. Die jongen wist nadat hij de €80 had gemaakt al écht niet meer wat er in welke koker zat.