Een extra executie lijkt voor de hand te liggen, maar toch heb ik er nog wel mijn bedenkingen bij. Volgens mij is de uitzending 10 minuten langer dan vorig jaar, die tijd hebben ze dan ook wel nodig. Qua dynamiek zou ik het wel een beetje vreemd vinden als ze weer moeten gaan zitten en met schermen enzo. Hopelijk komen ze dan ook niet door het publiek op en is de executie binnen, scheelt een hoop hysterie en denk betere spreiding/opbouw van de energie. Meteen na de executie door naar de definitieve onthulling voelt mij ook wat raar, dus wat stoppen we hier tussen? Nathan valt af en wij krijgen nog even 10 minuten de grote Nathan-show? (Maar hadden ze dit bij de oorspronkelijke productie al aan zien komen...?) Als Rob afvalt, is het een grote schok, veel vraagtekens, gaan we dan beetje MolTalk-achtig verbaasde reacties peilen van bekende en onbekende Nederlanders? Moeten we wel praten over het feit dat de Mol niet gevonden lijkt te zijn, weet niet of zo voel als opbouw. Buddy valt af, dan zou Rob de Mol moeten zijn (zonder regietrucs), veruit minst logische vervolg in het geheel; je zou kunnen zeggen onmogelijk. Mil valt af, voelt eigenlijk als het normaalst mogelijke, ook zoiets als met Nathan maar NL loopt er iets minder warm voor? Of de highlights van het Mil-Buddy bondje.
Extra test of opdracht acht ik zeer onwaarschijnlijk, uitkomst ligt vast. Ieder een eigen opkomst? Eerst nog even zo'n toevoeging zoals eerder al eens: 'Nathan, jij bent niet de Mol', 'Miljuschka, jij bent niet de winnaar', 'Buddy, jij bent niet de verliezer', 'En Rob..., jou vertellen we nog steeds niks'. Vind dat zelf wel een mooie opbouw (voor het praatje van Rik dan), en de hoofdjes moeten even gaan malen, maar weet niet zo goed of je dan niet meteen door moet gaan met de onthulling.
Ik hoop denk ik toch vooral op iets wat we niet kunnen bedenken, maar daarmee zijn de verwachtingen meteen hoog, en ik doe er alles aan ze laag te houden
Ik heb wat vrienden uitgenodigd, ieder heeft z'n tunnel of totaal geen idee, dus gezellig wordt het toch wel en als het saai is, starten we onze eigen bespreking wel.