Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64465 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 26-04-2020, 22:35:22 »
Beste Bart-verdenkers,

Ik heb alle moeite van de wereld gedaan om jullie te overtuigen, maar helaas mijn overtuigingskracht was niet voldoende  :P

Wel fijn dat je geen moeite deed om de Jolienverdenkers te overtuigen. Was je namelijk toch niet gelukt. :P ::rofl::

Online Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 26-04-2020, 22:36:10 »
Wel fijn dat je geen moeite deed om de Jolienverdenkers te overtuigen. Was je namelijk toch niet gelukt. :P ::rofl::

Haha, dat kwam omdat ik erg lang ook in Jolien een mol zag dus ik kan de verdenkingen wel begrijpen  ::schaam::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 26-04-2020, 23:03:19 »
Ik zou nou kunnen claimen dat ik het uiteindelijk tijdens de aflevering toch goed had, maar in dat geval moet ik mijn goede voorspelling in 2017 inleveren. Toen ben ik tijdens de laatste uitzending toch overgestapt op Annelies.

Maakt allemaal ook weinig uit. Ik had geen overtuigende mol dit jaar. Ik zat niet zo goed als in 2018, maar ook weer niet er zo ver naast als vorig jaar.

Klein beetje teleurgesteld, maarja.. met wenstunnels moet je altijd oppassen.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 26-04-2020, 23:05:46 »
Whoop whoop ::boogie:: Dat was het beste Molspeurseizoen ooit ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Nog tot op het allerlaatste moment getwijfeld, want man, wat als het ineens toch Jolien was ::oink:: Maar een verdiende winnares ::bravo::
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 26-04-2020, 23:07:57 »
Ik zou nou kunnen claimen dat ik het uiteindelijk tijdens de aflevering toch goed had, maar in dat geval moet ik mijn goede voorspelling in 2017 inleveren. Toen ben ik tijdens de laatste uitzending toch overgestapt op Annelies.

Maakt allemaal ook weinig uit. Ik had geen overtuigende mol dit jaar. Ik zat niet zo goed als in 2018, maar ook weer niet er zo ver naast als vorig jaar.

Klein beetje teleurgesteld, maarja.. met wenstunnels moet je altijd oppassen.
Ik herken je helemaal  ::rofl::
En toch heeft Bart nog steeds heel wat uit te leggen. Misschien nog een extra aflevering dan maar om dat te verklaren?  :P

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 26-04-2020, 23:30:30 »
Het enige erg vervelende aan de Mol België is dat je na afloop bijna een jaar moet wachten op een volgend seizoen. En nu waarschijnlijk langer.
Wat was het verschrikkelijk goed dit jaar. Ik heb bij een eerdere reeks  gedacht “dit kan niet beter” , maar blijkbaar zat ik er naast. Nou ja, nu weet ik het zeker, “dit kan niet beter  :)”.
Pas de afgelopen week van Jolien naar Alina geswitcht, met wat behulp van de Alina-verdenkers hier. In de even jaren ben ik blijkbaar beter in het speuren dan in de oneven jaren :-).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 27-04-2020, 00:03:06 »
Note to myself:
niet al te snel mensen afstrepen omdat ze voor een onlogische molpositie kiezen.

Vorig jaar Elisabeth op de boot.
Dit jaar Alina bij de vradeto-trappen. (terwijl ze hier zelfs rare keuzes maakte)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 27-04-2020, 11:56:20 »
- Gelukkig, de mol nam niet direct 10k uit de pot.
- Gelukkig de mol speelde niet tegen zichzelf, pakte geen vrijstelling en won niet de babbelbox.

Ik heb mijzelf meegesleept in de tunnel van mijn (wens)mol  maar ik had eigenlijk gewoon "dat doen ze nooit" moeten volgen, dan was ik vanzelf wel weer bij Alina uitgekomen ::rofl::

Alina lijkt mij een geweldige mol en Jolien is een meer dan terechte de winnares  ::ok::

Felicitaties aan iedereen die het goed had. Ik heb weer genoten van een heel mooi seizoen ::bravo::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 27-04-2020, 13:10:27 »
- Gelukkig, de mol nam niet direct 10k uit de pot.
- Gelukkig de mol speelde niet tegen zichzelf, pakte geen vrijstelling en won niet de babbelbox.


Daar ben ik ook heel blij mee. De mol heeft het hier echt op eigen kracht gedaan!  ::bravo::

Bedankt voor de felicitaties. Wát een toffe mol hadden we dit seizoen. Oscar voor Alina!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 27-04-2020, 13:25:14 »
- Gelukkig, de mol nam niet direct 10k uit de pot.
- Gelukkig de mol speelde niet tegen zichzelf, pakte geen vrijstelling en won niet de babbelbox.

Alina geeft het diner met de mol zelf als hoogtepunt aan, ze had voor elke kandidaat een scenario klaar. Denk niet dat ze een fake toneeltje bij de hoogtepunten had geplaatst ... een mol moet kunnen schitteren in dit soort van proeven.

Online Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 27-04-2020, 13:33:02 »
Ja ik denk eigenlijk dat ze overal wel iets gedaan heeft. Vooral ook bij opdrachten die wel gelukt zijn en das ook mooi dat ook de mol kan gesaboteerd worden.

Dan denk ik maar aan de muziekopdracht en de calorieënrace.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 27-04-2020, 14:06:55 »
Ja, het is een hele sterke mol, maar ook een hele sterke groep!  ::ok:: En de muziekopdracht en de calorieënrace lukten ternauwernood. Maar niet dankzij Alina inderdaad.  ::rofl::

Ik denk ook dat de mol flink is tegengewerkt. En dat Alina het erg moeilijk heeft gehad. Ze zal niet voor niets zo emotioneel zijn geweest op het eind, denk ik. Het blijft een mooie prestatie!
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:09:55 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 27-04-2020, 17:03:59 »
ZALIG.

De opdrachten deze laatste aflevering, de compilatie, maar bovenal toch zeker ook de mol ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 27-04-2020, 18:52:37 »
Haha, dat kwam omdat ik erg lang ook in Jolien een mol zag dus ik kan de verdenkingen wel begrijpen  ::schaam::
Ze is zo'n back-up geweest voor het spreiden maar dit duurde niet lang.
Note to myself:
niet al te snel mensen afstrepen omdat ze voor een onlogische molpositie kiezen.

Vorig jaar Elisabeth op de boot.
Dit jaar Alina bij de vradeto-trappen. (terwijl ze hier zelfs rare keuzes maakte)
Dat vond ik juist een geweldige positie! (Niet op de trap zelf maar bepalen wie welke opdracht moet uitvoeren.)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 18:55:47 door molE13 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 27-04-2020, 20:19:08 »
Dat vond ik juist een geweldige positie! (Niet op de trap zelf maar bepalen wie welke opdracht moet uitvoeren.)

Ja, gezien de plaatsingen van de kandidaten kon het inderdaad veel beter.
Wel grappig dat ik precies mensen afsteep bij de opdrachten waar de winnaar juist op het juiste spoor raakt.  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 27-04-2020, 22:14:56 »
Wauw ik ben nu al benieuwd naar alle molacties volgende week!!

Voor het eerst de Vlaamse mol fout, wel in mijn top 3, maar nooit op 1 gezet.

En nu met terugwerkende kracht kan ik heel veel molacties bedenken  ::schaam::

Enige wat ik jammer vind van de onthulling van de mol, is dat het betekend dat dit seizoen bijna voorbij is, want wat heb ik genoten!!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 28-04-2020, 00:33:21 »


Voor het eerst de Vlaamse mol fout, wel in mijn top 3, maar nooit op 1 gezet.



Die keer in je top 3 was toch niet de laatste aflevering ;-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 28-04-2020, 09:52:58 »
Ik sta echt perplex om deze verdeeldheid, zeg het jullie eerlijk. Het is niet eens zozeer dat ik Alina onverdacht vind, maar ik snap werkelijk niet dat er iemand om Jolien heen kan als je een beetje kennis hebt van lichaamshouding en gedrag. Ik ben zelden zo ongelofelijk overtuigd geweest van een Mol in jaren. En dat ligt al een tijdje niet aan wat ze effectief doet (al was de slotaflevering echt alleen maar meer bevestiging, zoals oud-Mol Eline het ook in café De Mol zei), maar hoe ze zich gedraagt.

Het is een superleuke deelnemer, lijkt me een geweldig leuke vrouw, maar ik prik bij haar echt heel makkelijk door haar gedrag heen. En les één voor een goede Molbiechtleugen moet nu al jaren zijn: niet overtuigd zeggen dat je nog op twee mensen zit in de voorlaatste aflevering, dat kán niet. Dan maar op je muil met één foute verdachte, maar met vier over heb je er geen twee meer, dan val je al door de mand. Zeker aangezien Gilles net zelf zegt dat in de finale vrijwel altijd iedereen goed zat, en in het geval van Elisabeth was het dus al heel 'laat' dat Joeri met nog vier kandidaten over pas definitief op de goede Mol zat.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat mensen het 'te dik erbovenop' vinden liggen? Maar dan vergeet je dat in België er niet zo sterk als in Nederland het idee leeft van molgedrag en sabotages kapot monteren en iemand heel onopvallend in beeld brengen. Zie Eline. Zie Pieter. Zie zelfs, achteraf, Elisabeth. In België - en zo kijk ik de serie ook - gaat het veel meer om het complete plaatje, in Nederland is de allergrootste lol de Mol vinden. In België is veel meer het credo: ja, die Mol moet je ook zonder verborgen aanwijzingen op een gegeven moment wel kunnen zien, het moet leuk blijven. In Nederland doen ze er alles aan om het voor het type-dit-forum heel lastig te maken.

Jolien is de Mol. Honderdduuzend procent. Als ik het verkeerd heb, mag ik aan de digitale galg.


Dus.


Ik rende niet weg voor mijn verantwoordelijkheid hoor, was gewoon even afwezig. Wat zat ik góéd, hè, mensen? Zo vol op het orgel ook, en dan vol op mijn bek. Genieten. Ik kan zeggen dat ik de laatste paar dagen door jullie nog aan het twijfelen was gebracht, door mijn eigen hoogmoed, maar in de laatste aflevering schreeuwde ik gewoon weer: nee, zie je wel, het is gewoon Jolien. Gut, wat slim om 'winnaar' te roepen, twee keer 250 weg. Ik zat veel en véél te diep in een tunnel en ik zit zélden in een tunnel. Blijkt Jolien gewoon een beetje overacterend te leven en ik haar gewoon niet te kennen.

Alina had ik afgeschreven vanwege haar ongelofelijk overtuigende gedrag en houding, vond haar oprecht heel naturel. Blijkt ze gewoon een uitstekend actrice. Wel de onopvallendste van de drie (bij nader inzien denk je natuurlijk wel: o, dus aandringen te lopen als je net je enkel hebt verstuikt was gewoon een wel héél doorzichtige molactie, niet gewoon overmoed. Of o, twee vrouwen laten armworstelen was gewoon heel openlijk mollen, want we zaten toch nog aan het begin?). Maar ik vind het helemaal niet erg er volkomen naast te hebben gezeten. Heerlijk seizoen weer.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 28-04-2020, 11:35:08 »
Tot het einde toe heb ik getwijfeld tussen Alina en Jolien (Bart en Christian had ik wel al afgeschreven). Beiden zaten al vroeg op mijn radar, maar het lukte me maar niet om erachter te komen wie het nu écht was. Ik zag in Jolien een brutale mol die pas na aflevering 3 op stom begon te komen, terwijl Alina wat meer op de achtergrond bleef én veelvuldig geblokkeerd werd door zowel Jolien als Bart. En nu blijkt dat zij Alina allebei op het oog hadden en haar bewust hebben tegengewerkt! Wat een gaaf einde aan dit seizoen. Ik ben super benieuwd wat Alina allemaal heeft uitgehaald.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 29-04-2020, 00:37:36 »
Die keer in je top 3 was toch niet de laatste aflevering ;-)

Haha die ga ik wel onthouden, mocht ik de mol in de toekomst nog minder in het vizier hebben  ::rofl::

Maar vanaf aflevering 5 ;-)