Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71263 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2020, 17:49:18 »
Ik vond haar het minst naturel, en daarom is zij mijn nr 1 mol momenteel. Ze werd erg op de achtergrond gelaten, wat vaak zo is met de mol in afl. 1. Om haar niet helemaal weg te laten vallen in al het nepmolgedrag van de anderen, het idee van 2 minuten mediteren. Wat ook nog de oplossing gaf, dus: geen mollenstreek. Dat zou namelijk te veel opvallen.
Maar wel al een opvallende uitspraak meegeven: wakker liggen van 400 euro. Dat is heel bizar. En was het omdat het zo weinig is? Was maar een kort fragment.

Ik ben het met je eens Run. Ik zit er ook over te denken om nu voor Jolien als Mol te gaan. (Gewoon omdat ik er altijd eentje uitkies, natuurlijk kan iedereen het nog zijn.) Dat ze wakker zou hebben gelegen van haar bod van 400 euro is inderdaad moeilijk serieus te nemen.

Op het eerste gezicht vond ik haar wel spontaan en naturel overkomen, maar na terugkijken kunnen dit soort "onschuldige" uitspraken zoals ook de uitspraak dat ze niet uit eigen zak bij gaat leggen als de pot negatief blijft ook best goed gespeeld kunnen zijn.

Ik heb alleen geen enkele mogelijke molactie van Jolien gezien bij de wateropdracht. Maar ze had dan ook weinig mogelijkheden tot mollen omdat vragen goed beantwoord werden en Jolien en Laure daardoor nooit extreem hard gingen. (Bij het vertrekken zegt Jolien wel meteen dat ze het moeilijk vindt. Mogelijk indekken voor als ze eraf zou vallen zou je kunnen zeggen.)

Ja, wel eens. Verder stuurde zij Gilles ook op pad om de anderen te bevrijden nadat Christian had geroepen en ik vind in het groepje samen met Gilles zitten mols. Knap van haar dat ze de met de oplossing van dat raadsel kwam, las ergens dat daar toch minimaal 31 zetten voor nodig waren en ze hadden impulsief al die klokken verzet. Ik houd haar nog even op mijn radar.  ::vergroot::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2020, 18:00:05 »
Ik houd haar ook goed in de gaten
Molvibes
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2020, 18:06:38 »
Nr 1 mol voor nu. Wakker liggen van 400  ::rofl::

Offline Fredjeversteegen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2020, 18:10:31 »
Hoe kon zij de naam van gilles weten voordat hij zich had voorgesteld en ze nog geblinddoekt was zeer verdacht  ???

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2020, 18:15:58 »
Misschien riep ze presentator Gilles? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2020, 18:26:41 »
Ik vind dat niet zo verdacht. Ja, zoals het nu ging kwam het raar over, maar kandidaat Gilles (als ik me niet vergis) vertelde al ergens (Café De Mol? Of extra beelden?) dat ze samen in een busje vervoerd waren, weliswaar zonder elkaar te zien. Maar misschien konden ze al namen uitwisselen of hoorden ze crewleden namen noemen. (Ik zal het nog eens opzoeken.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2020, 18:34:12 »
Mij viel nog iets op. Terwijl ze geblinddoekt staan, probeert iedereen zich los te wurmen. 'Ik krijg mezelf niet los' zegt Gilles en Jolien zegt 'ik ook niet' terwijl ze zich helemaal niet beweegt. Anderen bewegen zich om los te komen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 18:36:07 door Run »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2020, 18:56:11 »
Ik vind dat niet zo verdacht. Ja, zoals het nu ging kwam het raar over, maar kandidaat Gilles (als ik me niet vergis) vertelde al ergens (Café De Mol? Of extra beelden?) dat ze samen in een busje vervoerd waren, weliswaar zonder elkaar te zien. Maar misschien konden ze al namen uitwisselen of hoorden ze crewleden namen noemen. (Ik zal het nog eens opzoeken.)

Opvallend is dan wel dat Alina niet lijkt te weten dat Gilles Gilles heet.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2020, 19:20:24 »
Nr 1 mol voor nu. Wakker liggen van 400  ::rofl::
Zoals ik hier boven al aangeeft: dat hoeft echt helemaal niet zo gek te zijn... Er zijn genoeg mensen die hele nachten kunnen piekeren over dingen die de rest als niet noemenswaardig beschouwt.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2020, 19:54:20 »
Ik vond haar het minst naturel, en daarom is zij mijn nr 1 mol momenteel. Ze werd erg op de achtergrond gelaten, wat vaak zo is met de mol in afl. 1. Om haar niet helemaal weg te laten vallen in al het nepmolgedrag van de anderen, het idee van 2 minuten mediteren. Wat
ook nog de oplossing gaf, dus: geen mollenstreek. Dat zou namelijk te veel opvallen.
Maar wel al een opvallende uitspraak meegeven: wakker liggen van 400 euro. Dat is heel bizar. En was het omdat het zo weinig is? Was maar een kort fragment.
NB Nog eens gekeken, het is inderdaad omdat ze het veel vond, 'niemand met zo'n slecht hart' verklaart ze daarna, 'maar blijkbaar beter (dan anderen)'.


Mee eens dat ze precies rol speelt. Ze moedigt iedereen aan en komt over als een teamplayer maar ik vind haar acterend overkomen zeker toen mol vroeg om geld uit de pot te doen. Ook zeggen bij de kennismaking jij bent waarschijnlijk Gilles  terwijl hoe kan ze dat weten en komt maar laat af met de mollowcakes. Mee eens ook dat opdracht 1 met groepsfoto moest slagen was soort kiev moment dat ze ineens wist hoe het opgelost moest worden. Had trouwens ook goede klik met Gilles die er meteen uit moest. Ook verdacht.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 19:59:22 door Annini »

Offline wbd schumi

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2020, 21:39:58 »
Ik houd haar ook goed in de gaten
Molvibes
Ik krijg andere vibes bij het zien van Jolien  ::love:: Laat haar maar de Mol zijn, blijft ze er in ieder geval tot het einde in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2020, 22:36:16 »
Ik heb het stukje nog eens teruggekeken dat Jolien zegt wakker te hebben gelegen van haar bod van 400 euro. Maar wat blijkt: het is niet dat ze er wakker van lag omdat het veel zou zijn, maar juist omdat het weinig is. Jolien: "Ik was er slecht van, want ik dacht: niemand met zo'n goed hart." Mogelijk dacht ze dat er consequenties aan zouden zitten dat ze zo "naïef" geweest was. (Jolien: "Maar blijkbaar beter. Ik ben content.")

Enerzijds dus minder verdacht dan ik dacht, anderzijds profileert ze zich er nog steeds als onschuldig mee.

Ook is het Jolien die de goede sfeer er weer in brengt door lachend tegen Bart te zeggen dat ie z'n best zal moeten doen en dat ze wel een vrijwilliger weet als er een nodig is. Of dat mols of onmols is weet ik niet per se, maar ze durft wel makkelijk de leiding te nemen.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2020, 23:13:21 »
Ook is het Jolien die de goede sfeer er weer in brengt door lachend tegen Bart te zeggen dat ie z'n best zal moeten doen en dat ze wel een vrijwilliger weet als er een nodig is. Of dat mols of onmols is weet ik niet per se, maar ze durft wel makkelijk de leiding te nemen.

Dat vind ik dan ook weer mollig. Van de productie heeft ze misschien te horen gekregen dat de groep achteraf verder moet. Dus zorgt ze ervoor dat de sfeer weer goed zit. Moeide haar ook totaal niet in de discussie toen Bart op de rooster gelegd werd.  Volgens mij ga je als mol inderdaad aandacht van jezelf afleiden. Ik vind het eigenlijk een ambetante. Ik vind haar fake en oppervlakkig en beetje grijze muis. Sorry hopelijk is ze er snel uit of is ze toch de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 07:39:14 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2020, 06:44:11 »
Ik heb het stukje nog eens teruggekeken dat Jolien zegt wakker te hebben gelegen van haar bod van 400 euro. Maar wat blijkt: het is niet dat ze er wakker van lag omdat het veel zou zijn, maar juist omdat het weinig is. Jolien: "Ik was er slecht van, want ik dacht: niemand met zo'n goed hart." Mogelijk dacht ze dat er consequenties aan zouden zitten dat ze zo "naïef" geweest was. (Jolien: "Maar blijkbaar beter. Ik ben content.")

Jij bent Belg, ik versta het vaker niet goed, maar ik heb het gisteren ook teruggekeken en ik schreef gisteren:
NB Nog eens gekeken, het is inderdaad omdat ze het veel vond, 'niemand met zo'n slecht hart' verklaart ze daarna, 'maar blijkbaar beter (dan anderen)'.
Zit ik er zover naast? Bart zegt daarna nog: Dus ik heb een slecht hart! en dan begint de discussie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2020, 08:15:37 »
Ik ben geen Belg. ;D Ik versta het meestal wel goed maar het is ook ondertiteld hè?
@Annini: Ze lijkt mij juist een leuke en interessante kandidate en zeker geen grijze muis. Wat jij fake noemt zijn misschien wat zenuwen die ze heeft als kandidaat of Mol? Nou ja, het is nog te vroeg voor dat soort oordelen denk ik.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2020, 10:38:24 »
Ik vind jolien ook alles behalve een grijze muis. Ze is aanwezig, geeft tegenwoord bij de actie van Bart over de 10200 euro. Moedigt de afdalers aan.

Het is nog niet de enorme spring in het veld die ik vanuit de introfilm had verwacht, maar dat kan stukje cameravrees zijn of de adrenaline van de proef.

Ook ik heb de aflevering herbekeken ( ook Nederlander) maar kom er niet uit of ze haar bedrag nu hoog of laag vond. Ze verwijst wel indirect naar zichzelf als goed hart en hierop reageert Bart met de opmerking over dat jolien dan vond dat Bart dan een slecht hart zou hebben.

Als ik er geld op moest zetten zou ik zeggen dat ze hiermee inspeelt op dat ze het bedrag laag vond ( aka jess, met goed doen in de wereld kom je nergens, seizoen 5j

Op dit moment vergelijk ik haar spel een beetje met Bambi ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2020, 17:39:11 »
Ik heb het stukje nog eens teruggekeken dat Jolien zegt wakker te hebben gelegen van haar bod van 400 euro. Maar wat blijkt: het is niet dat ze er wakker van lag omdat het veel zou zijn, maar juist omdat het weinig is. Jolien: "Ik was er slecht van, want ik dacht: niemand met zo'n goed hart." Mogelijk dacht ze dat er consequenties aan zouden zitten dat ze zo "naïef" geweest was. (Jolien: "Maar blijkbaar beter. Ik ben content.")

Enerzijds dus minder verdacht dan ik dacht, anderzijds profileert ze zich er nog steeds als onschuldig mee.

Ook is het Jolien die de goede sfeer er weer in brengt door lachend tegen Bart te zeggen dat ie z'n best zal moeten doen en dat ze wel een vrijwilliger weet als er een nodig is. Of dat mols of onmols is weet ik niet per se, maar ze durft wel makkelijk de leiding te nemen.
Dus ze zegt van zichzelf even tussendoor: ik heb slecht geslapen want ik ben een naief persoon, met een veel te goed hart.
Typisch mollenuitspraak! Het getuigt ook van voorkennis als je denkt dat er consequenties aan vastzitten dat degene die het laagst biedt, geen vrijstelling krijgt. Dat was volgens mij nog helemaal niet duidelijk. Ik heb nergens gehoord dat de hoogste bieder de vrijstelling zou krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 17:43:43 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2020, 19:37:11 »
Opvallend vond ik na het aanwijzen van Bart als schuldige, dat Jolien dan al een opmerking heeft, dat moet je goedmaken met een rotklus. En bij de eerst volgende opdracht is Bart meteen aan de beurt met de Kayak.
Ook met het klokkenspel 😅 kwam zij denk ik met de oplossing.
En de rekensom voor het goede antwoord van de optelsom van de postcodes. Dat klonk mechanisch. 22510 - - >22610.
Misschien wel iets teveel van het goede.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2020, 20:44:34 »
Ik zie het juist eerder als dat Bart mogelijk door dat bod in Vilvoorde te plaatsen een voorschot neemt op die uitzonderingspositie. Hij stelt het ook zelf voor en jolien ( en alina) beamen dat dat een goed plan is

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #39 Gepost op: 12-03-2020, 17:44:22 »
Het viel mij verder nog op dat die twee minuten meditatie, ingingen toen Jolien nog niet doorgegeven had dat die mellocakes bij haar hoorden. Zij waren dus extra 2 minuten onbereikbaar.