Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71312 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #40 Gepost op: 14-03-2020, 09:40:25 »
Ik heb Jolien niet als molverdachte. Zie haar eerder als een slimme en adrem kandidate. Dus voor mij eerder iemand voor de winst dan dat ze de mol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2020, 18:48:33 »
Ze lijkt me verdacht omdat ze van zichzelf een duidelijk beeld neerzet van enthousiast en naïef. Ze moedigt iedereen aan, vindt de oplossing bij de puzzel en maakt ook een opmerking van haar €400. Zeker het vinden van de oplossing vond ik zelf heel toevallig omdat ze vlak ervoor nog heel chaotisch te werk ging.

Aan de andere kant heb ik ook wel twijfels. Bijvoorbeeld ook vanwege de vergelijking die Heinz maakte met twee oud-kandidaten. Te mooi om waar te zijn.

Wel is ze mijn wensmol, dat in ieder geval.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2020, 23:06:15 »
Zo direct na aflevering 2 houdt mijn tunnelvisie op Jolien stand. (Deed ze wel haar best bij armpje drukken? Direct erna gaf ze meteen Alina en Bruno de schuld van hun keuze. Was ze zo onschuldig de doos aan het bewaken of probeerde ze Laure ertoe aan te zetten 'm te openen? Dansen leek ze goed te doen maar toch werd ze eruit gepikt. Klungelde ze een beetje en is dat uit beeld gehouden? En haar reactie op het groene scherm vond ik de minst overtuigende van die we al gezien hebben.) Maar ja, dat is dus tunnelvisie. Ik ga de andere kandidaten ook weer goed onder de  ::vergroot:: nemen. Salim kwam bij mij ook naar voren als verdachte dit keer.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #43 Gepost op: 15-03-2020, 23:20:01 »
Ik krijg andere vibes bij het zien van Jolien  ::love:: Laat haar maar de Mol zijn, blijft ze er in ieder geval tot het einde in.
Dit wilde ik stiekem ook al plaatsen, maar besloot om daar van af te zien. ::love:: ::love::
Så hva gjør vi nå?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2020, 00:45:36 »
Ik vraag me enerzijds wel af of de mol de doos zou bewaken en zo 2000 euro in de pot zou spelen.
Anderzijds vind ik het verdacht dat Laure en Jolien daar gingen zitten. Hoe kom je op dit idee? Waarom zou je hier je waardevolle nachtslaap (of misschien hecht ik daar gewoon te veel waarde aan  ::rofl::) voor over hebben? Waarvoor, voor 2000 euro die je misschien zelf niet eens wint? Omdat je niet wil dat een andere kandidaat een streepje voor heeft? Of.. omdat je als mol absoluut niet nu al ontdekt wilt worden? Heeft Laure/Jolien de ander over geprobeerd te halen om de doos te openen inderdaad? Hoopte Jolien/Laure dat de ander tussendoor weg zou gaan zodat Jolien/Laure de doos snel kon openen? Wilde een van deze twee dames misschien stiekem wegsluipen om de doos te openen maar werd deze door de ander betrapt? Waarom hebben zij dit voor de groep verzwegen? Wilden zij de mol betrappen? Hebben ze misschien iemand gezien of gehoord?

Opvallend is ook dat de mol in het dagboek zegt dat diegene de doos desnoods wel zelf open wilde maken, maar dat dit echt onmogelijk was... dan is de vraag natuurlijk... hoe wist de mol dat dit onmogelijk was?
De mol moet dan toch eigenlijk wel geweten hebben dat de doos bewaakt werd.. dus of de mol is 's nachts opgestaan om de doos open te maken en zag Jolien en Laure deze bewaken, of de mol is Jolien of Laure zelf.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #45 Gepost op: 16-03-2020, 07:42:25 »
De mol moet dan toch eigenlijk wel geweten hebben dat de doos bewaakt werd.. dus of de mol is 's nachts opgestaan om de doos open te maken en zag Jolien en Laure deze bewaken, of de mol is Jolien of Laure zelf.
Of ingeseind door de productie dat de doos bewaakt werd, en dat hij in zijn kamer kon blijven. ;)
Ik zie na 1x kijken ook nog niet direct reden om van Jolien af te stappen. Ze slaagde niet in haar beide deelopdrachten. En haar reactie bij het boogschutten viel me op. "Niet bibberen", tegen Bart. En haar lachje nadat bleek dat die van elastiek was: niet van opluchting, maar eerder alsof ze de twist het wel komisch vond. Daar stond weinig spanning op, terwijl het toch een heel zwaar moment was.
Nog iets opvallends, weet nog even niet weet wat ik er van moet vinden. Bij de echo-roep van Salim zegt ze: dat was in een ring. En vervolgens zien we een trouwkaart met een ring. Was dat niet een beetje opvallend? ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2020, 07:51:14 »
Ik vond Joliens verdenking op Alina ook een beetje vreemd. Vrij stellig het verdacht noemen dat Alina steeds wilde gokken terwijl ze dit ook maar van horen zeggen heeft. (Van Bruno of Alina zelf als ze kandidaat is.) Dit terwijl er toch genoeg andere verdachte zaken gebeurd zijn die ze wel zelf heeft gezien. Natuurlijk wordt er maar een dingetje uitgepikt in de montage, maar het zou ook een nepverdenking van de Mol kunnen zijn op een persoon die misschien weinig als verdachte werd genoemd.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2020, 09:17:39 »
Dansen leek ze goed te doen maar toch werd ze eruit gepikt. Klungelde ze een beetje en is dat uit beeld gehouden?

En ze legde erg de nadruk op Salim die wat soepeler moest bewegen en Bruno die het veel beter deed. Ze stond volgens mij ook wat meer naar achteren. Dit had ze toch makkelijk goed kunnen doen?  Jammer dat hier verder niks over werd gezegd, of in ieder geval was dit niet in beeld.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #48 Gepost op: 16-03-2020, 09:33:59 »
Bij het dansen is het niet raar dat Salim en jolien eruit werden gepikt, maar dat Bruno er niet werd uitgepikt. En dit heeft niets met het dansen zelf te maken.

Alle drie zien ze er totaal niet Grieks uit en zouden al op zicht aangemerkt kunnen worden als niet-dansers.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #49 Gepost op: 16-03-2020, 10:44:45 »
Bij het dansen is het niet raar dat Salim en jolien eruit werden gepikt, maar dat Bruno er niet werd uitgepikt. En dit heeft niets met het dansen zelf te maken.

Alle drie zien ze er totaal niet Grieks uit en zouden al op zicht aangemerkt kunnen worden als niet-dansers.

Salim had qua uiterlijk heel wel een Griek kunnen  zijn hoor.  ::jaja::
Woosie down?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #50 Gepost op: 16-03-2020, 11:06:11 »
Salim had qua uiterlijk heel wel een Griek kunnen  zijn hoor.  ::jaja::

Ik vond de opdracht ook wel lastig. Je zou Jolien en Bruno er meteen uitpikken op basis van uiterlijk. Salim daarentegen minder snel.

Normaal vind ik de opdrachten bij De Mol super. Maar deze deelopdracht was amper te halen in mijn ogen :(

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #51 Gepost op: 16-03-2020, 11:12:08 »

Normaal vind ik de opdrachten bij De Mol super. Maar deze deelopdracht was amper te halen in mijn ogen :(

Eens, deze deelopdracht was echt verreweg de minste van het seizoen tot nu toe. Ik denk dat die er vooral ingestopt is vanwege de te verwachten hilariteitsfactor.
Woosie down?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #52 Gepost op: 16-03-2020, 12:47:47 »
Eens, deze deelopdracht was echt verreweg de minste van het seizoen tot nu toe. Ik denk dat die er vooral ingestopt is vanwege de te verwachten hilariteitsfactor.

Eens en dat was ook zeker leuk en grappig. Echter zou je zo de drie niet-dansers eruit moeten kunnen halen. Waarom Bruno er niet uit werd gehaald met zijn uiterlijk en zijn magere hoppa vraag ik me af

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #53 Gepost op: 16-03-2020, 13:09:56 »
Of ingeseind door de productie dat de doos bewaakt werd, en dat hij in zijn kamer kon blijven. ;)

Dat was niet mogelijk denk ik, aangezien de kans groot is dat de mol met een ander op de kamer lag in beide nachten (of de mol is Els).

Bij het dansen is het niet raar dat Salim en jolien eruit werden gepikt, maar dat Bruno er niet werd uitgepikt. En dit heeft niets met het dansen zelf te maken.

Alle drie zien ze er totaal niet Grieks uit en zouden al op zicht aangemerkt kunnen worden als niet-dansers.

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn beeld van een Griek is iemand met donker haar en donkere ogen. Tijdens het dansen was de haarkleur van Jolien niet duidelijk te zien en ze heeft van zichzelf bruine ogen. Ik vind haar er meer Grieks uitzien dan een andere vrouw van wie zichtbaar was dat ze lichter haar had. Jolien draaide verder een keer opvallend uit de toon.

Wat me trouwens nog opgevallen was is dat Jolien tijdens de discussie over de doos het volgende zegt: 'En wat als we gewoon in groep komen kijken? Ze kunnen ons niet allemaal naar huis sturen.' Jolien wilde de doos dus openen. Ook vond ik het opvallend dat ze zich snel aanbood op de trouwerij om in team special act te zitten.. de mol manoeuvreert zich vaak in een positie waar diegene in zitten wil. In team special act kan je als mol toch mooi 500 euro in rook op laten gaan puur door zelf iets kleins verkeerd te doen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 13:11:51 door Saskiaax95 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #54 Gepost op: 16-03-2020, 14:16:22 »
Verbaasd dat deze topic drie pagina's heeft en toch enkele ervaren speurders hier Jolien serieus overwegen. Voor mij spat het onmolschap er vanaf bij alles wat ze zegt of doet. Ik heb haar na twee aflevering als eerste definitief afgeschreven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #55 Gepost op: 16-03-2020, 14:41:36 »
Niet om lullig te doen, maar je had Rob ook heel snel afgeschreven. :P

Wat me trouwens nog opgevallen was is dat Jolien tijdens de discussie over de doos het volgende zegt: 'En wat als we gewoon in groep komen kijken? Ze kunnen ons niet allemaal naar huis sturen.' Jolien wilde de doos dus openen.

Goed gehoord! Heel interessant. En ze is er niet bij in beeld dus het ging vrij onopvallend voorbij.

En als Bart om duidelijkheid vraagt of er nog iemand twijfelt om de doos te openen zegt Jolien (nadat Salim zegt geïnteresseerd te zijn) dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Kwestie van wat extra ruimte voor twijfel en wantrouwen laten in tegenstelling tot sommigen die al resoluut nee zeggen?
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 14:55:33 door Heinz »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #56 Gepost op: 16-03-2020, 17:34:41 »
Zit Jolien nou aan het slotje van de doos? Wat probeerde ze hier te doen?
Even later zie je haar het slotje loslaten en snel terugdraaien naar Laure.. jammer dat we hier geen geluid bij hebben.  ::vergroot::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #57 Gepost op: 16-03-2020, 17:49:47 »
Ik zou het slotje ook inspecteren om te kijken of het inderdaad echt open is of dat er misschien nog iets moet gebeuren.

Maar wat kon de Mol hier doen als het Jolien of Laure is? Hooguit hopen/proberen voor elkaar te krijgen dat de ander de beslissing neemt om de doos te openen lijkt me. (Zelf het ding openen lijkt me veel te opvallend en verdacht.) En dan nog zal je veel verdenkingen op je krijgen als een van het duo, niet in de laatste plaats van diegene die de beslissing nam.

Of was het doel hier van de Mol enkel om zo onschuldig mogelijk over te komen op het moment dat ze zouden vertellen dat ze de hele (eerste) nacht gewaakt hebben en hoopte de Mol dat er in de tweede nacht toegeslagen zou worden? (Want dat de doos geopend zou worden hoopte de Mol wel degelijk, afgaande op het dagboek.)

Ik vind het wel bijzonder hoe Jolien zich als een soort groepsleider opstelt met de gewichtige worden "ik kan niet trotser zijn dan op dit moment".



Aan de ene kant profileert ze zich hiermee als een soort Moeder Teresa, maar aan de andere kant zet ze zich ermee in de kijker doordat ze er eerder over gezwegen/gelogen had dat ze gewaakt hadden. Met als gevolg dat Alina en mogelijk nog anderen Jolien en Laure ineens met argusogen is gaan bekijken.

Kortom: ik weet niet of het zo'n slimme actie van de Mol was geweest.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 21:56:04 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #58 Gepost op: 16-03-2020, 18:29:55 »
Ehm is het echt Zon opvallende actie als mol om de doos te gaan bewaken?

Iedereen weet als de doos opengaat , gebeurt er iets nadeligs, en dat ze zo open en bloot in afl 2 de mol weg geven, past niet in de serie. Dus is het in het voordeel van de kandidaten dat de doos niet open gaat . ( 2000 erbij, gelijke kansen voor iedereen en geen extra onheil).

De actie van laure en jolien komt er uiteindelijk uit als een defensieve actie, maar misschien heeft een van de 2 wel getwjfeld en geprobeerd de ander te doen bewegen de doos toch te openen. 

Maar door het mogelijk persoonlijk voordeel en het risico voor de mol dat de naam ondekt wordt, verschuiven de rollen enigszins. Een mol zou kunnen denk , niet Met den deze en gaat de doos bewaken Met als gevolg 2000 in de pot. Een kandidaat kan proberen de kist te openen Met als resultaat geen geld . 

Mooie opdracht

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #59 Gepost op: 16-03-2020, 18:35:23 »
Ehm is het echt Zon opvallende actie als mol om de doos te gaan bewaken?

Dat op zich nog niet eens, maar het feit dat ze er over gezwegen hadden (en gelogen dat ze niet wakker waren die nacht) tot het moment bij Gilles heeft er bij Alina voor gezorgd dat ze Jolien en Laure niet meer zomaar vertrouwt.