Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71286 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #60 Gepost op: 16-03-2020, 18:38:19 »
Jolien wel nadrukkelijk aanwezig inderdaad in de Pandora's doos discussie. Vrij sturend. En in het dagboek van de mol klonk de mol wel wat teleurgesteld dat het niet gelukt was zelf die doos te openen. Dus gezien de info die we hebben, zou dat ook richting Jolien wijzen, want die heeft tenminste geprobeerd bij die doos in de buurt te komen tussen 04:00 en 06:00.

Maar aan de andere kant, stel dat een van de andere kandidaten z'n kamer uitgekomen was om toch die doos te openen, en diegene zag Jolien en Laure daar de wacht zitten houden, dan zou de mol zichzelf daar toch ook mee in de vingers snijden.. Je kapt in feite al je voorwerk af door daar te gaan patrouilleren, want wie er dan ook maar 'eager' gemaakt was van tevoren, had nu geen kans die doos stiekem te openen. En de kans dat Laure bij die doos in slaap zou vallen gedurende die twee uurtjes (zodat Jolien hem zelf kon openen) is ook minimaal. Twijfel dus of dit wel echt een molactie was of niet. En het liegen erover kan ook gezien worden als kandidaats; je expres (en onnodig) verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 18:40:49 door Nat007 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #61 Gepost op: 16-03-2020, 18:38:49 »
Ik vind haar eigenlijk ook verdacht, maar ik denk dat ik haar eigenlijk als wensmol zie... en hoop dat het niet Laure of Els is  :-X

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #62 Gepost op: 16-03-2020, 19:26:54 »
Toen de camerabeelden getoond werden, keek ze van: oh oh, ik ben betrapt, ik ben erbij. Dat verhoogde de suspense. Misschien van tevoren ingestudeerd in opdracht van de redactie, maar als kandidaat doe je toch anders lijkt mij. Ga je meteen aangeven: dit is niet wat het lijkt, wacht maar af!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 20:26:55 door Run »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #63 Gepost op: 16-03-2020, 19:39:56 »
Ze hadden er wel over gelogen, dus ze zijn in zekere zin ook wel betrapt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #64 Gepost op: 16-03-2020, 19:43:00 »
Ze hadden er wel over gelogen, dus ze zijn in zekere zin ook wel betrapt.
Maar ik zou toch anders reageren als de beelden zouden worden getoond, want iedereen gaat je meteen heel beschuldigend aanstaren, ik zou toch iets aangeven van: wacht maar af.
De suspense werd meteen al in een bepaalde richting gestuurd omdat een geopend slot werd getoond.

Verder viel me op bij het versneld doorspoelen van de camerabeelden, dat Jolien één moment wees naar het gedeelte van de kist waar de echte naam van de mol verstopt zit. Dat is wel erg toevallig.
Het lijkt me een doodeng idee voor de mol dat iemand de kist zou openen en de kist helemaal zou slopen en dan het geheime vak zou vinden met één naam. Dan slaap je als mol niet rustig. Dan ga je er liever voor liggen.

Bij het dansen zagen we niets raars aan haar, ze zag er juist uit als een van hén en ze kon goed dansen was de indruk. Toch is ze eruit gehaald door het bruidspaar. Waarschijnlijk heeft ze zich opvallend gedragen maar mochten we dat niet zien.

« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 20:47:35 door Run »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #65 Gepost op: 16-03-2020, 22:01:52 »
Ik vraag me enerzijds wel af of de mol de doos zou bewaken en zo 2000 euro in de pot zou spelen.
Anderzijds vind ik het verdacht dat Laure en Jolien daar gingen zitten. Hoe kom je op dit idee? Waarom zou je hier je waardevolle nachtslaap (of misschien hecht ik daar gewoon te veel waarde aan  ::rofl::) voor over hebben?

Dit was letterlijk het eerste idee dat in mij opkwam, de doos bewaken 's nachts ::jaja::. Wie weet probeert de mol wel iets en als iemand dan toch echt de kist open probeert te maken dan wil je erbij zijn als je informatie kan krijgen  ;D. Dus ik vond het verre van een gek idee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #66 Gepost op: 16-03-2020, 23:03:44 »
Ik vind Jolien eigenlijk het meest verdacht bij de doos. Ze probeert echt de interesse te wekken zodat iemand toehapt. Ik geraak toch in een tunnel merk ik bij het herbekijken  ::vergroot::

Edit: Het moment waarop Bart daar staat met zijn watermeloen begint Jolien wel erg snel te lachen met het feit dat het geen echte pijl is. Het komt over alsof ze deze plottwist al wist.

Edit2: Erg enthousiast danste ze ook wel niet. Vreemd voor een spring-in’t-veld
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 23:51:09 door Convans »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #67 Gepost op: 16-03-2020, 23:24:22 »
Niet te snel gaan tunnelen mensen  ;) daar is het spel nog veel te leuk voor ;D en er zijn echt nog wel een paar andere gegadigden...

Maar ik houd Jolien ook in de gaten. Ze was trots als Mol omdat ze heeft voorkomen dat haar identiteit werd ontdekt in de doos en daar een wake voor over had, en 2.000€.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #68 Gepost op: 16-03-2020, 23:53:25 »
Ik vind Jolien eigenlijk het meest verdacht bij de doos. Ze probeert echt de interesse te wekken zodat iemand toehapt. Ik geraak toch in een tunnel merk ik bij het herbekijken  ::vergroot::

Edit: Het moment waarop Bart daar staat met zijn watermeloen begint Jolien wel erg snel te lachen met het feit dat het geen echte pijl is. Het komt over alsof ze deze plottwist al wist.

Oké dat wordt dus bij het herkijken even opletten bij die pijl ::vergroot:: Was me ontgaan.

De mol heeft inderdaad twee belangen geldt uit de pot spelen en niet ontdekt worden. Dus waken bij de Pandora-doos houdt niet per sé in dat we haar moeten afstrepen. Al vond ik haar gedrag wel naturel: een beetje type zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vorig seizoen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 23:55:58 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #69 Gepost op: 17-03-2020, 08:00:02 »
Erg enthousiast danste ze ook wel niet. Vreemd voor een spring-in’t-veld

Mwoah, dat hoorde ook wel bij de dans, dat wat trage en niet te uitbundige.

Ik twijfel of Jolien de Mol is maar ze is sowieso een super interessante deelnemer. Haar gedrag lijkt op het eerste gezicht naturel en spontaan, op het tweede gezicht kan het ook geacteerd en berekenend zijn. Soms is ze wat op de achtergrond en soms neemt ze de leiding. En ze heeft zich nu al twee keer als heel onschuldig geprofileerd (maar 400 euro bieden want ze heeft zo'n goed hart en de doos bewaken en trots zijn op heel de groep) terwijl ze ook al bewezen heeft glashard te kunnen liegen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #70 Gepost op: 17-03-2020, 08:14:35 »
Mwoah, dat hoorde ook wel bij de dans, dat wat trage en niet te uitbundige.

Ik twijfel of Jolien de Mol is maar ze is sowieso een super interessante deelnemer. Haar gedrag lijkt op het eerste gezicht naturel en spontaan, op het tweede gezicht kan het ook geacteerd en berekenend zijn. Soms is ze wat op de achtergrond en soms neemt ze de leiding. En ze heeft zich nu al twee keer als heel onschuldig geprofileerd (maar 400 euro bieden want ze heeft zo'n goed hart en de doos bewaken en trots zijn op heel de groep) terwijl ze ook al bewezen heeft glashard te kunnen liegen.
Inderdaad. Verder vind ik haar heel goed passen bij de stemvervorming van de mol in de eerste aflevering 'Het spel is begonnen, Laure!' en hoe die 'Start' zei.
Bruno lachte hartelijk om de verklaring van Jolien dat ze de kist bewaakt hadden, het leek dat hij totaal niet dacht aan een dubbele twist, misschien dat hij daarom eruit is. 
Het ligt er alleen nogal dik op allemaal, maar dat was bij de Nederlandse mol dit jaar ook zo.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 08:18:39 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #71 Gepost op: 17-03-2020, 08:28:41 »
Inderdaad. Verder vind ik haar heel goed passen bij de stemvervorming van de mol in de eerste aflevering 'Het spel is begonnen, Laure!' en hoe die 'Start' zei.
Bruno lachte hartelijk om de verklaring van Jolien dat ze de kist bewaakt hadden, het leek dat hij totaal niet dacht aan een dubbele twist, misschien dat hij daarom eruit is. 
Het ligt er alleen nogal dik op allemaal, maar dat was bij de Nederlandse mol dit jaar ook zo.

Ik vind dat hoe dik het erop ligt echt Iets individueels. Als je overtuigd bent van je keuze , kun je zeggen zie je wel , maar als je twijfelt zie je een bepaalde handeling net even anders.  Kijk naar de topics voor elk van de finalisten bij widm of de percentages in de verdenkingen .

Als het er echt dik bovenop ligt zijn die veel duidelijker en is er veel minder twijfel.
Voorlopig is het bij de mol wel dat een paar kandidaten mee4 aanwezig zijn dan anderen en dus sneller in the picture komen. Of de mol daarbij zit, ik denk van wel, maar we zullen het gaan zien de komende weken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #72 Gepost op: 17-03-2020, 09:01:02 »
Dat is waar, Tarbozan.  ::jaja::
Het viel me verder ook nog op dat ze bij een opstelling van kandidaten meestal (altijd?) in de achterste rij staat. Ze gaat naast Bruno zitten in het café en praat veel met hem, en zit met Laure op de kamer. Twee personen die haar het minst verdenken?
Toch Tarbozan, die stemvervorming leek wel erg op haar, klonk in elk geval als een vrouw en het was nogal haar stijl van praten.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2020, 08:58:52 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #73 Gepost op: 17-03-2020, 18:14:47 »
Niet om lullig te doen, maar je had Rob ook heel snel afgeschreven. :P


Aflevering 7 pas definitief (zie wie is de mol poll). Jolien schrijf ik hier na twee afleveringen definitief af.
Of dat juist is, is een heel ander verhaal ;).

Terug on-topic, de onmolse acties van Jolien:
- 400 euro bieden, een bedrag dat echt nergens op slaat en daardoor opvalt
- Snel haar kaartje juist laten hangen, terwijl ze op het studentenaspect kon inzoomen
- Doet goed mee bij de eilandopdracht en heeft al bij al weinig invloed
- Kisten bewaken kan, maar doe het subtieler en ga er niet voor liggen, de identiteit was goed verborgen en op deze manier kon nooit iemand anders hem openen
- Weinig invloed om trouwfeest, de dans was met de meeste kandidaten wel mislukt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #74 Gepost op: 17-03-2020, 18:21:30 »
Aflevering 7 pas definitief (zie wie is de mol poll). Jolien schrijf ik hier na twee afleveringen definitief af.
Of dat juist is, is een heel ander verhaal ;).

Ah, OK. Ik had dit bericht na aflevering 4 van je in mijn hoofd omdat ik het meermaals tegenkwam bij het updaten van het molduel.

Maar je lijstje twijfelpunten bij Jolien als Mol is terecht hoor. ::ok:: (Alleen het tweede punt weet ik makkelijk te pareren: die opdracht mocht best slagen omdat de molactie al in België gedaan was.)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #75 Gepost op: 17-03-2020, 19:03:51 »
Ah, OK. Ik had dit bericht na aflevering 4 van je in mijn hoofd omdat ik het meermaals tegenkwam bij het updaten van het molduel.

Maar je lijstje twijfelpunten bij Jolien als Mol is terecht hoor. ::ok:: (Alleen het tweede punt weet ik makkelijk te pareren: die opdracht mocht best slagen omdat de molactie al in België gedaan was.)

- Beter nog, die opdracht moest eigenlijk slagen, of ze moesten er zeker dichtbij zitten.

- Die 400 euro kan ik echt niets over zeggen. Je weet echt niet wat de mol denkt op dat moment.

- Die dans is toch ook geen onmols puntje? Dat het niet heel erg mols is, kan ik dan nog in komen. Maar dan kan je het beter als neutraal beoordelen.

- Eilandopdracht: hier zijn dan enkel Christian, Dorien en Els mols? Zo gemakkelijk schrijf ik de rest toch niet af  ::tandpastasmiley::

- De doos. Ik vind haar het meest mols samen met Salim, maar daar verschillen de meningen over

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #76 Gepost op: 17-03-2020, 19:38:28 »
Ah, OK. Ik had dit bericht na aflevering 4 van je in mijn hoofd omdat ik het meermaals tegenkwam bij het updaten van het molduel.

Maar je lijstje twijfelpunten bij Jolien als Mol is terecht hoor. ::ok:: (Alleen het tweede punt weet ik makkelijk te pareren: die opdracht mocht best slagen omdat de molactie al in België gedaan was.)

Soms maak ik wat vorige statements als ik nog in de blonde vrouwtunnel zit, maar in het wie is de mol topic staan altijd de eindconclusies.

De eerste opdracht moet de mol inderdaad niet veel doen, het werk is gedaan. Voor mooie tv is het ook leuk als het abseilen gehaald wordt, dus ik ga hier met jou akkoord.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #77 Gepost op: 17-03-2020, 20:32:27 »
Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie over de toekomst ;D

Laten we elkaar niet gaan shamen over of we voorgaande edities/jaren wel of niet goed zaten ;). Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #78 Gepost op: 18-03-2020, 19:00:50 »
Leuke meid voor het programma.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #79 Gepost op: 21-03-2020, 11:40:51 »
Jolien maakt bij het dansen weliswaar de verstandige opmerking om Salim wat achteraan te plaatsen, maar zelf gaat ze (net als Bruno) opvallend helemaal aan de zijkant staan. Ze is daar ook de enige vrouw die we een rondje zien draaien. Had ze in de positie van een van de vier vrouwen in het midden gestaan dan had ze het veel makkelijker gehad en had ze enkel wat heen en weer moeten dansen. Dit zou best een subtiele molactie kunnen zijn. (En als je het als kandidaat helemaal slim speelt vraag je aan een van de vrouwen om bewust slecht te dansen. Zo deden Liz en Roderick het in WIDM 6 ook. ;D )