Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71283 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #80 Gepost op: 21-03-2020, 13:30:26 »
Tel daarbij op de afwijkende schoenen die ze tijdens de dans draagt en het begint er dus op te lijken dat ze deze opdracht Wilde mollen.


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #81 Gepost op: 22-03-2020, 08:22:28 »
Nee het lijkt erop dat ze het doen voorkomen dat ze er wakker van laag dat ze het hoog vond die 400 euro.


Dat zou wel heel naïef zijn voor een bankbediende die echt wel weet hoe het spel in elkaar steekt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #82 Gepost op: 22-03-2020, 10:01:46 »
Dat zou wel heel naïef zijn voor een bankbediende die echt wel weet hoe het spel in elkaar steekt.

Ze is geen bankbediende, maar dat ter zijde. Dus of ze veel van geld of weet, kunnen we natuurlijk niet weten op basis van haar beroep.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #83 Gepost op: 22-03-2020, 15:30:41 »
Ik mis in dit draadje nog het woord productie assistent. Om de opdracht Groepsfoto te kunnen laten slagen, doet Jolien mogelijk een aantal opmerkelijke dingen:
Torens van Hanoi oplossen;
Rekensom oplossen;
Dorien ondersteunen bij het wandelen;
Gilles met woorden wakker schudden om de anderen te bevrijden.
Treuzelt een beetje met mellowcakes, maar 2e keer  reageert ze direct.
En ze vraagt Dorien of Christian als laatste wilde abseilen om ons kijkers erop te wijzen dat hij het zelf kan.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 16:57:52 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #84 Gepost op: 22-03-2020, 17:50:49 »
Jolien maakt bij het dansen weliswaar de verstandige opmerking om Salim wat achteraan te plaatsen, maar zelf gaat ze (net als Bruno) opvallend helemaal aan de zijkant staan. Ze is daar ook de enige vrouw die we een rondje zien draaien. Had ze in de positie van een van de vier vrouwen in het midden gestaan dan had ze het veel makkelijker gehad en had ze enkel wat heen en weer moeten dansen. D
Hmm! Was me niet opgevallen! Ik dacht wel, er moet iets zijn want ze is er uitgepikt en wij zagen niets vreemd. Maar je moet dus beter kijken.
Tunnel wordt steeds steviger.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #85 Gepost op: 22-03-2020, 18:36:38 »
Ze is geen bankbediende, maar dat ter zijde. Dus of ze veel van geld of weet, kunnen we natuurlijk niet weten op basis van haar beroep.

https://www.vier.be/de-mol/jolien
Staat er toch echt...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #86 Gepost op: 22-03-2020, 19:42:12 »
https://www.vier.be/de-mol/jolien
Staat er toch echt...

Ja, ze werkt technisch gezien als bediende bij een bank, maar ze heeft wel een andere functie  ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #87 Gepost op: 22-03-2020, 19:44:03 »
Tel daarbij op de afwijkende schoenen die ze tijdens de dans draagt en het begint er dus op te lijken dat ze deze opdracht Wilde mollen.
Ze heeft geen afwijkende schoenen maar wel een kortere jurk aan, en ze draait als enige een rondje en ze zwaait als enige met een wit zakdoekje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #88 Gepost op: 22-03-2020, 23:24:46 »
Mijn twijfel over Jolien als Mol blijft na aflevering 3 en wordt eigenlijk alleen maar groter.

Bij de Minotaurus was ze mols genoeg door zichzelf en de anderen wat op te fokken en te snel terug te keren, maar bij het raften spoorde ze haar groep aan de anderen in te halen wat een Mol denk ik niet zou doen. Hierdoor steeg de kans dat de opdracht zou slagen, wat gebeurde. Het stapeltje stenen dat ze met Alina maakte was dan weer niet zo spectaculair, als ik het goed zag (zeg ik nu uit mijn hoofd) zou dat maar 500 euro hebben opgeleverd. Maar ze bemoeide zich niet met het schieten, en dat zou een Mol denk ik wel willen doen. Ook wees ze volgens mij juist aan wat het beeld van Laure was terwijl Laure dacht dat het Alina moest zijn. Hm...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #89 Gepost op: 22-03-2020, 23:34:40 »
Ik denk dat mollen door niet te versnellen in de raft heel hard zou opvallen.
Ik denk dat je als mol Met dat extra gewin ( door als1e te finishen) weer ideaal de kandidaat kan spelen, zo hard mogelijk ervoor gaan en hopen dat de Andere voor niet kAn volgen .

Het zijn vaak die extra laagjes die het spel interessant maken, maar ook de mol wat extra speel Kaarten geven.

Jolien blijft voor mij een mogelijke mol, maar ze zakt wel weer wat weg denk ik ( ga morgen na herbekijken)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #90 Gepost op: 23-03-2020, 02:06:00 »
De mogelijke molacties waren er, de onmolse acties ook weer. Volgens mij wil ze zich verdacht maken bij de andere kandidaten. Daar trap ik geen tweede keer meer in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #91 Gepost op: 23-03-2020, 08:07:53 »
Wat ik ook nog opmerkelijk vond is dat Jolien (in een biecht) zoiets zei als dat haar reactie op Gilles' mededeling in Vilvoorde dat ze mee mocht nogal overdreven was. Was ze soms onzeker over haar (als Mol) geacteerde reactie?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #92 Gepost op: 23-03-2020, 11:52:53 »
Ik zie echt héél van Jolien in mijzelf. Ze is het niet denk ik. Lekkere fanatieke dame dat wel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #93 Gepost op: 23-03-2020, 12:16:59 »
Punt is dat ze wel fanatiek oogt, maar ze draagt maar zelden bij aan slagen van opdrachten. Al is ze bij feta wel goed voor paar beslissingen. En dus zakt ze wat voor mijn lijstje.




Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #94 Gepost op: 23-03-2020, 14:01:09 »
Wat ik ook nog opmerkelijk vond is dat Jolien (in een biecht) zoiets zei als dat haar reactie op Gilles' mededeling in Vilvoorde dat ze mee mocht nogal overdreven was. Was ze soms onzeker over haar (als Mol) geacteerde reactie?

Blijkbaar.
Wat was ze irritant bezig bij die Minotaurisopdracht.
Hoe jaag je iemands hartslag op? Door steeds in haar oor te tetteren dat haar hartslag te hoog is. Bijkomend voordeel, ze let niet op haar omgeving.
Ik denk dat Bart haar helemaal door heeft.
Bij Christian: 'de Minnotauris staat achter je?'
die zich meteen rotschrok. Zelf loopt ze al terug terwijl er nog geen Minotauris in zicht is.

Punt is dat ze wel fanatiek oogt, maar ze draagt maar zelden bij aan slagen van opdrachten. Al is ze bij feta wel goed voor paar beslissingen. En dus zakt ze wat voor mijn lijstje.
Wanneer dan? Ze probeerde juist het in de verkeerde richting te sturen.

Ik zou het leuk vinden als Bart of Christian de mol is, maar ik vrees dat het Jolien is.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 14:16:56 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #95 Gepost op: 24-03-2020, 16:25:35 »
Voor nu is ze zeker nog een verdachte. Ook omdat ik Jolien wel zie als die tikje bijdehante Mol die Laure de baas bleef:

Laure: "Ben jij zenuwachtig?"
De Mol: "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."

(De Mol vraagt hoeveel Laure ervoor over heeft om niet in de eerste aflevering af te vallen)
Laura: "Ja, dat is moeilijk te weten voordat het spel echt begonnen is en-"
De Mol: "Het is begonnen, Laure."

 ;D

Ook in aflevering 3 zag ik weer die Mol in Vilvoorde voor me op momenten dat Jolien adrem, bijdehand en een tikje brutaal uit de hoek kwam.

Hoe ze bijvoorbeeld direct zei dat het fetabeeld met de rimpels vanwege die rimpels Laure moest voorstellen, waar Laure bij stond. Alina schrok daarvan maar Jolien zegt zoiets gewoon om vervolgens met een lief stemmetje duidelijk te maken dat het niet gemeen bedoeld was. (Wat het natuurlijk ook niet was.)

En op het moment dat Jolien met een hartslag van 139 het bos van de Minotaurus in wil. Bart: "Dat is suicide hè." Jolien (direct en met ernstig gezicht): "Bartje, Bartje, dat helpt niet." Waarmee ze Bart effectief de mond snoerde.

Wensmol? Ja. Maar hele leuke kandidaat mag ook.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #96 Gepost op: 24-03-2020, 18:44:20 »
Ook in aflevering 3 zag ik weer die Mol in Vilvoorde voor me op momenten dat Jolien adrem, bijdehand en een tikje brutaal uit de hoek kwam.

Hoe ze bijvoorbeeld direct zei dat het fetabeeld met de rimpels vanwege die rimpels Laure moest voorstellen, waar Laure bij stond. Alina schrok daarvan maar Jolien zegt zoiets gewoon om vervolgens met een lief stemmetje duidelijk te maken dat het niet gemeen bedoeld was. (Wat het natuurlijk ook niet was.)

En op het moment dat Jolien met een hartslag van 139 het bos van de Minotaurus in wil. Bart: "Dat is suicide hè." Jolien (direct en met ernstig gezicht): "Bartje, Bartje, dat helpt niet." Waarmee ze Bart effectief de mond snoerde.

Dat vond ik juist heel cru:  "Bartje Bartje, dat helpt niet" terwijl ze zelf de hele tijd niets anders deed dan zenuwachtige mensen nog zenuwachtiger te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #97 Gepost op: 24-03-2020, 19:00:35 »
Ja, mooie molactie toch? En als ze kandidaat is kan ik het brutale ook wel waarderen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #98 Gepost op: 25-03-2020, 10:45:10 »

Wensmol? Ja. Maar hele leuke kandidaat mag ook.

Denk vooralsnog een heel leuke kandidaat. Ze speelt het spel ook goed, zeker een mogelijke winnaar.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #99 Gepost op: 25-03-2020, 13:31:28 »
Dat vond ik juist heel cru:  "Bartje Bartje, dat helpt niet" terwijl ze zelf de hele tijd niets anders deed dan zenuwachtige mensen nog zenuwachtiger te maken.
Dat vond ik juist niet. Ze begint al te zeggen "je moet naar daar wandelen alsof je in een begrafenis stoel wandelt" (en doet dat even voor). Bart stelt voor om Jolien als volgende te laten gaan terwijl hij Jolien al bij voorbaat een beetje opfokt met de woorden "we zijn er fucking800 kwijt". Het is dan juist Jolien die zegt: "of wel gaat iemand anders want, ...". Alina valt in dat ze even moeten wachten omdat iedereen nu is opgefokt. Waarop Bart reageert met "ik ben kalm". Hij kijkt daarbij naar Salim en lacht. Tuurlijk Bart, jij bent kalm maar je hebt ervoor gezorgd dat iedereen opgefokt is door je zo boos te maken op Salim dat hij met een veel te hoge hartslag is gestart. Wat ik trouwens ook nog verdacht vond van Bart is dat hij aan het begin van de opdracht als ze met de puzzelstukken bezig zijn voorstelt om tegelijkertijd maar vast te beginnen met lopen. De opdracht had toch geen tijdslimiet maar ze hadden een bepaald aantal hartslagen? Dan neem je toch al je tijd.

Terug naar Jolien. Als ze Laure begeleid die vertrekt met hartslag 101 zegt ze geruststellend: "Laure dit is schitterend". Als haar hartslag stijgt naar 113 zegt ze "Laure even rustig worden, concentreer je maar op een heel fijne wandeling met je hond of zo. Want je doet dat vrij goed. Als je iets tegenkomt, mag je ons dat zeggen". Ze had ook kunnen zeggen: zorg ervoor dat je het bordje dat je tegenkomt niet mist. Bij de 120 maant ze Laure om even stil te staan en zegt ze "je hebt nog hartslagen genoeg. Perfect". Daarna zegt ze: pak een gin-tonic in uw handen en wandel rustig verder.
Het zijn juist Salim en Bart die hier weer onrust stoken. Bart: dat ze het niet passeert zonder te zien". Via Jolien weer druk proberen te zetten op Laure. Hierna horen we Jolien ook weer heel rustig en beheerst zeggen "kijk goed uit voor dat woord dat je het niet passeert".
Daarna zegt ze wel (misschien iets te vaak) dat haar hartslag aan het oplopen is. Bij de 140 zegt ze "even tot rust komen". Daarna overlegt ze met Salim en Bart wat te doen. Ik zie hier niets verdachts aan  Jolien.