Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71264 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #120 Gepost op: 31-03-2020, 21:15:18 »
Ja, dat zeg ik. Daarom gebruik ik het woord "of".

Ik zal wat beter proberen uit te leggen wat ik bedoel dan. Jij schreef:

Haar irritatie was te slecht geacteerd (of te oprecht) om de mol te kunnen zijn.

Dus je zegt:

1. Jolien acteert hier heel slecht en de Mol acteert niet slecht dus ze is niet de Mol.
2. Jolien acteert hier niet want kijk eens wat een oprechte reactie van een niet-Mol!

Bij 2 trap jij misschien wel in het goede acteerwerk van de Mol.

Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #121 Gepost op: 31-03-2020, 21:16:51 »
Staat bij mij samen met alina op 1, maar net iets erboven, kan alleen nog niet plaatsen waarom

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #122 Gepost op: 31-03-2020, 21:33:49 »
Bedankt voor je aanvullingen Retuow! Ik ga er binnenkort beter naar kijken maar dit puntje pik er vast even uit:

a) Ze zorgt inderdaad voor de oplossing van het klokkenraadsel. (onmols; narrator zegt dat ze er een potje van hebben gemaakt, maar het is slecht te zien hoe moeilijk het nog was)

Dit (en ook alle andere goede ingevingen van kandidaten deze opdracht) vind ik eerder mols omdat ik vermoed dat deze opdracht voor een groot deel mocht en misschien wel helemaal moest slagen. Je wil toch minstens tot aan het abseilen geraken en er is ook wat voor te zeggen dat de twist met de negatieve pot pas echt goed tot zijn recht komt als ie eerst heel even positief is (in de gedachten van de kandidaten na het slagen van de opdracht).
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 21:35:34 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #123 Gepost op: 1-04-2020, 04:50:17 »
Het oplossen van het klokkenraadsel is voor mij ook nog steeds een pijler onder mijn Jolien-verdenking. Als je de oplossing weet is het eenvoudig, maar ik geloof niet dat een gemiddelde kandidaat daar met 2 minuten kijken op komt. De bevestiging dat Jolien de Mol is blijft wel uit, dus ja, de twijfel blijft. Ik heb de indruk dat ze soms pech heeft met haar mol-acties. Die misschien wel de goede keuzes waren of soms de enige mogelijkheid om te mollen, maar die net verkeerd uit pakken en dan achteraf misschien toch te voorzichtig waren. De groep die net op tijd binnen komt (2x nu al), net te laat met het stop roepen bij het stenen stapelen, net genoeg calorieën verbrand. Op dit moment zie ik Jolien als een Mol die de wind niet mee heeft. Maar haar reacties (m.n. naar Alina en Bart) vind ik vaak mols, en minder natuurlijk overkomen dan die van bijvoorbeeld Alina, mijn nummer 2 verdachte.

Bij Hole 2 van het golfen, verspeelt Jolien in het begin de meeste slagen. Wel een goede afslag, maar de volgende 3 komen niet in beeld. Daarmee houdt ze van de 6 slagen die ze nog had, er maar 2 over. Ik denk dat ze haar slagen en die van Bart/Salim zo snel mogelijk wilde opmaken, zodat het zou aankomen op Dorien bij de laatste hole. Die had de moeilijkste handicap. Vandaar dan haar protest als Bart Dorien het laatste slagje wil laten maken, het leek haalbaar dus dan offer je liever de makkelijkste handicap op. (Maar Dorien miste, en Salim/Bart hadden nog 2 slagen nodig om het af te maken). Hoe dan ook werkte die tactiek niet, want de laatste hole bleek in een paar slagen te doen en Salim/Bart en zij zelf hadden nog net genoeg slagen over.
Hole 1 maakte ze zelf af nadat de groep al 10 van de 30 slagen had verspeeld. Toen 11 slagen verbruikt, nog 19 over. Misschien toch iets te optimistisch geweest over het vervolg van de route?

Ik heb het gevoel dat als Jolien zich opgefokt voordoet, ze dat niet altijd even goed acteert. Maar ik lees dat anderen haar juist weer natuurlijk vinden reageren, dus dat hangt af van in welke tunnel je zit. Haar blijdschap bij het slagen van een opdracht zou ik dan weer wel heel goed geacteerd vinden. Wat me opviel bij de telefoon: Christian belt, maar nog voor hij de kans krijgt iets tegen de Bourgondiërs te zeggen, roept Jolien al dat ze moeten stoppen met eten. Omdat Bart aan tafel zit en haar verdenkt (sinds de Minotaurus, volgens mij)? Christian zou hetzelfde hebben gezegd, dus het had verder geen zin om dat te doen.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 04:57:15 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #124 Gepost op: 1-04-2020, 08:21:50 »
Al voor de Minotaurus lijkt Bart Jolien te verdenken.

Dit is een veelzeggend screenshot van het moment dat Gilles heeft gezegd dat er na het falen van de graafopdracht dus geen geld in de pot komt:


Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #125 Gepost op: 1-04-2020, 09:41:38 »
@Heinz: hele duidelijke en goede foto.

Ik verdenk Jolien ook. Maar Alina ook. Ben benieuwd waarom je Jolien meer verdenkt dan Alina? Of waardoor streep je haar iets meer af :$

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #126 Gepost op: 1-04-2020, 10:18:39 »
Plaatst zich na Salim in "team special act", danst aan de zijkant van de rij vrouwen en wordt eruit gepikt waardoor ze geen 500 euro verdient

Bouwt samen met Alina een toren van stenen ter waarde van 500 euro met een nadeel voor het andere team erin maar wordt geklopt door het andere team.

Lijkt ondanks haar studie geschiedenis geen voorwerp met zekerheid op de tijdlijn te kunnen leggen.
Wil de zandloper laten staan terwijl Alina terecht aan de verkeerde plaatsing ervan twijfelt
Gaat direct mee met Bart die zegt af te willen kloppen terwijl niet alle objecten (zandloper en bril) goed blijken te liggen waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt.

Uit de lijst vind ik dit de meest molse acties van Jolien. Ook het uithalen naar Bart na de ondervraging kan inderdaad liggen in geblokkeerd te worden in je molacties (golven ging goed, fitness ging goed, eten/drinken ging overduidelijk goed) en is plausibel na Bart zijn eerste 10k voor een vrijstelling nu de pasvragen.

En toch zie ik Jolien als de Kaat van de groep. Ook zij deed wel verdachte zaken maar ook ik vind Jolien in deze er bovenop te zitten om te observeren wie de mol nu toch is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #127 Gepost op: 1-04-2020, 11:05:13 »
@Heinz: hele duidelijke en goede foto.

Ik verdenk Jolien ook. Maar Alina ook. Ben benieuwd waarom je Jolien meer verdenkt dan Alina? Of waardoor streep je haar iets meer af :$

Goh, in eerste instantie is het een gevoel dat Alina een oprechte kandidaat is en zie ik haar niet acteren en Jolien wel. In tweede instantie zijn er een aantal acties van Alina die ik onmolser vind dan onmolse acties van Jolien en zijn er acties van Jolien die ik molser vind dan molse acties van Alina. :P

Nog zo'n moment tussen Jolien en Bart waarbij Bart Jolien door lijkt te hebben/bepaald wantrouwt:



Misschien zit ik er helemaal naast hoor. Maar als het inderdaad zo is dat Bart Mol Jolien op de hielen zit dan heeft ze er wel een hele zware dobber aan! ::zweet::

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #128 Gepost op: 1-04-2020, 11:23:43 »
Het oplossen van het klokkenraadsel is voor mij ook nog steeds een pijler onder mijn Jolien-verdenking. Als je de oplossing weet is het eenvoudig, maar ik geloof niet dat een gemiddelde kandidaat daar met 2 minuten kijken op komt.
Je doet het hier voorkomen alsof Jolien de oplossing in 2 minuten bedenkt. Maar ze stelt voor om 2 minuten na te denken voordat ze verder gaan. Over het algemeen is het een hele goede tactiek om eerst rustig na te denken over een mogelijke oplossing in plaats van als kippen zonder kop te beginnen (zoals ze vaak, zeg maar rustig bijna altijd, in de Nederlandse mol doen). Ik vind dat op zich helemaal niet verdacht. Zeker bij dit soort puzzels. Al moet ik hier wel toegeven dat deze Tower of Hanoi puzzel zich ook wel een beetje als vanzelf oplost, als je maar niet een vorige zet ongedaan maakt.
Maar hij is ook te beredeneren. Want om de puzzel voor zeg 5 (in dit geval klokken) op te lossen moet je eerst de oplossing bedenken voor 4. Voor die van 4 moet je de oplossing van 3 bedenken etc. De puzzel wordt dan ook vaak gebruikt als voorbeeld van recursiviteit in algoritmes.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #129 Gepost op: 1-04-2020, 12:03:38 »
Je doet het hier voorkomen alsof Jolien de oplossing in 2 minuten bedenkt. Maar ze stelt voor om 2 minuten na te denken voordat ze verder gaan.
Ja, volgens mij bedenkt ze hem in 2 minuten. Als ik me goed herinner zegt ze: "Ik heb hem!". En dat lijkt me stug, als kandidaat. Want zo eenvoudig is het niet. Zelfs als je weer een beginnetje hebt of ziet, ga je weer gauw de fout in als je je niet strikt aan de oplossingsmethode houdt. En hoe wist ze die? Maar goed, misschien hecht ik er teveel waarde aan. Ik zal het nog eens terugkijken.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #130 Gepost op: 1-04-2020, 13:42:06 »
Het volgende aan opvallende acties heb ik op de kandidatenpagina van Jolien gezet. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.


Aflevering 3:
..
Moedigt haar teamgenoten in de blauwe raft aan om de rode raft toch te proberen passeren (wat net niet lukt)
..

Aanvullende nuance:

Waardoor de groep binnen 10 seconden geraakt en de opdracht slaagt en er x euro wordt verdiend.

(het slagen van deze opdracht + gewonnen bedrag als gevolg van een handeling vd betreffende kandidaat wordt bij andere kandidaatoverzichten wel vermeld ;) ).
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #131 Gepost op: 1-04-2020, 13:51:44 »
Zal ik toevoegen. Was geen opzet om haar minder onverdacht te maken hoor. Hoe minder mensen Jolien verdenken hoe beter het zou kunnen zijn voor mijn pool. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #132 Gepost op: 1-04-2020, 13:52:29 »
Jolien komt zenuwachtiger en meer theatraal over dan Alina, maar de eventuele molacties van Alina zijn iets overtuigender dan die van Jolien, met name op de trappen en de bruiloft.
Maar in het golfen heeft Jolien nauwelijks of niet gemold al kan het haar door Bart (die haar wellicht verdenkt en met de beslissende slag de opdracht doet slagen) moeilijk zijn gemaakt.
Ik blijf haar in ieder geval verdenken (en Alina ook).

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #133 Gepost op: 1-04-2020, 14:14:06 »
Ja, volgens mij bedenkt ze hem in 2 minuten. Als ik me goed herinner zegt ze: "Ik heb hem!". En dat lijkt me stug, als kandidaat. Want zo eenvoudig is het niet. Zelfs als je weer een beginnetje hebt of ziet, ga je weer gauw de fout in als je je niet strikt aan de oplossingsmethode houdt. En hoe wist ze die? Maar goed, misschien hecht ik er teveel waarde aan. Ik zal het nog eens terugkijken.
Ze zegt inderdaad "Ik heb het. Kom". Het is een bekend probleem en het kan dus heel goed zijn dat zij dat een keer gezien of gelezen heeft. Het is ook niet moeilijk om te zien hoe het werkt.
Je begint met een stapel van 5. Neem in gedachten de bovenste stapel van 4 en verplaats deze naar het midden. Nu kun je de onderste op zijn plaats leggen. Vervolgens pak je de stapel van 4 in zijn geheel en zet deze erop. Klaar. De opdracht is nu makkelijker geworden, want je hoeft nu alleen maar een stapel van 4 te verplaatsen. Voor die stapel van 4 gaan we weer op dezelfde manier te werk. Pak nu in gedachten de bovenste stapel van 3 eraf en verplaats deze. De vierde komt vrij en die leg je goed. Nu weer de stapel van 3 erop en klaar met de stapel van 4. Zo wordt de stapel die je moet verplaatsen steeds eentje lager. Uiteindelijk kom je uit bij het verplaatsen van een stapel van 2. Bovenste eraf en op de andere stapel. De onderste naar de lege stapel en de andere hier weer bovenop. Een kind kan de was doen. We hebben al gezien dat je 3 verplaatsingen nodig hebt voor een stapel van 2. Dat is 2 tot de macht 2 min 1. Voor een stapel van 5 heb je 2 tot de macht 5 = 32 min 1 = 31 verplaatsingen nodig. Gewoon stug volhouden en steeds hetzelfde principe volgen. Je haalt steeds een groter stukje van de stapel af.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #134 Gepost op: 1-04-2020, 18:56:51 »
Zal ik toevoegen. Was geen opzet om haar minder onverdacht te maken hoor. Hoe minder mensen Jolien verdenken hoe beter het zou kunnen zijn voor mijn pool. ;)

Daar ga ik ook helemaal niet vanuit. Daarom had ik je andere zin (..aanvullingen/verbeteringen..) nog even meegenomen in de quote  ;)

Bedankt trouwens dat je in ieder kandidaten topic even zo'n mooi overzichtje hebt geplaatst. Erg handig ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #135 Gepost op: 1-04-2020, 20:13:22 »
Graag gedaan! Die opsommingen zet ik ook op de kandidatenpagina's waar ik ook per kandidaat wat leuke/interessante quotes verzamel. Hier de pagina van Jolien: https://be.wieisdemol.com/dm2020-profiel-jolien/

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #136 Gepost op: 1-04-2020, 22:35:48 »


Misschien zit ik er helemaal naast hoor. Maar als het inderdaad zo is dat Bart Mol Jolien op de hielen zit dan heeft ze er wel een hele zware dobber aan! ::zweet::
Een herhaling van het Buddy-Rob gebeuren?  :-[ :D
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 09:37:35 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #137 Gepost op: 1-04-2020, 23:50:40 »
Het is voor kandidaat Jolien gewoon kei irritant dat Mol Bart de hele tijd speelt dat hij haar doorheeft...  :P

Nog even over de klokken van Hanoi, Dank MartinJ voor de uitleg, de uitleg werd kraakhelder in de uitzending gegeven. Het is zo'n opgave waar je een dag lang over kunt nadenken als je 'het truukje' niet kent, inderdaad het logaritme van de grootste klok steeds verplaatsen naar de plek waar het niet vandaan kwam. Dan truukje ken je of niet. Dus komt het mij heel raar over dat je 'opeens' binnen twee minuten nadenken de complete oplossing hebt bedacht, althans, heel onwaarschijnlijk.
Was ook voor mij het moment dat Jolien op de molradar verscheen.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #138 Gepost op: 2-04-2020, 13:50:52 »
Dus komt het mij heel raar over dat je 'opeens' binnen twee minuten nadenken de complete oplossing hebt bedacht, althans, heel onwaarschijnlijk.
Was ook voor mij het moment dat Jolien op de molradar verscheen.
Ik zeg ook niet dat Jolien de complete oplossing heeft bedacht. En Jolien zegt dit ook niet volgens mij. En daar komt bij dat je bij een puzzel heel vaak zegt "ik weet het" en dan erachter komt dat de oplossing toch weer anders is dan je dacht. Ik zie in het gedrag van Jolien bij deze opdracht echt geen voorkennis, maar iedereen kan en mag hier anders over denken.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #139 Gepost op: 2-04-2020, 15:19:44 »
Wanneer Gilles De Coster in afl. 1 aan tafel zit met de kandidaten en meldt dat het belangrijkste de zoektocht naar de Mol is, gaat hij met zijn blik de kandidaten af. Het valt me op dat Jolien op dat moment de blik van Gilles ontwijkt, voor mijn gevoel echt doelbewust. Dat kan uit schuchterheid zijn en meer niet. Als ze de Mol is, kan ik me voorstellen dat je liever oogcontact met Gilles vermijdt wanneer over (de zoektocht naar) de Mol wordt gesproken, om te voorkomen dat een blik van verstandhouding o.i.d. jou misschien zou verraden. Ik vind het dan wel opvallend dat dit moment in de uitzending is gekomen. Je kunt er meer kanten mee op, maar voor mij was het een van de redenen dat Jolien op mijn Molradar is gekomen.

Ik vind het ook opmerkelijk dat ze bij de graafopdracht direct stellig meldt dat drie vraagtekens bij de (twintig) vlaggetjes te zien zijn. Bij de speluitleg staan de kandidaten met de rug naar het speelveld toe, dus dan heeft ze dit er vlak vóór of erna gezien. Voorkennis als Mol of gewoon een kandidaat met een goed oog voor detail ... Ik neig toch naar voorkennis.