Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71287 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #180 Gepost op: 7-04-2020, 16:55:57 »
Dat ligt er maar net aan of kandidaat Jolien een groen of rood scherm had. In het eerste geval is het wel wat gemeen/hard ja om te proberen de kandidaat met het rode scherm er zo uit te werken, maar dat is nou wel net het spel. En als kandidaat Jolien zelf het rode scherm had is er helemaal niks gemeens of hards aan want wil ze gewoon haar hachje redden.

Ook gewoon onlogisch voor een mol om een kandidaat met rood eruit te werken. Die wil je er net inhouden omdat die toch nog (deels) fout zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #181 Gepost op: 7-04-2020, 17:20:51 »
Klopt, daarom zou Bart dan ook rood moeten hebben gehad als Jolien de Mol is. En vooral omdat de persoon met het rode scherm aanduiden 2000 euro opgeleverd had natuurlijk.

Stel: Bart had rood. (Iets wat de meerderheid en ikzelf overigens denkt, zie de poll in het bewuste topic.)
En stel: Jolien is de Mol.

- Dan wil Jolien niet Bart aanduiden. (Want 2000 euro in de pot.) Dat doet ze ook niet.
- Wanneer alleen Bart, Christian, Alina en zijzelf nog over zijn kiest Jolien ervoor om Christian aan te vallen. Logisch als Mol in dit scenario, want Christian had groen.
- Onlogisch dat ze niet gewoon haar pijl laat afschieten? Is wat voor te zeggen, maar daar is dus tegenin te brengen dat dit niet bij haar rol van fanatieke kandidaat past die ze als Mol speelt. En het zou kunnen dat ze juist door zich zo fel te verdedigen hetzelfde effect zou bereiken: dat juist haar pijl uitgekozen werd. Zowel de keuze voor Christians pijl als voor haar pijl zouden in dit scenario goed zijn voor Mol Jolien.
- Dat Mol Jolien met Christian mee switcht naar Alina is dat ook, want ook Alina had groen.

Daarnaast is het Jolien die veel initiatief neemt in het spel en daardoor voor een groot deel bepaalt dat Dorien (groen) gekozen wordt. Salim is niet op Joliens initiatief, want in ronde 2 dat Salim gekozen wordt noemt Jolien al voor het eerst dat Christian nerveuzer was dan anders. Wat dat betreft is het wel opvallend dat ze vervolgens niet bij de keuze voor Christian blijft maar met die voor Salim meegaat.

Dit klopt allemaal prima in het scenario met Bart rood, Jolien Mol. Maar natuurlijk ook in het scenario Jolien (kandidaat) rood die haar eigen hachje wil redden of Jolien (kandidaat) groen die hard op zoek is naar de afvaller zodat er geen herkansing komt.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 17:35:02 door Heinz »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #182 Gepost op: 7-04-2020, 18:58:30 »
Mooie uitleg van Heinz en Run.  ::ok:: Ja, het valt dus toch wel te verklaren, zeker als je van Bart met rood uitgaat.

Grootste reden waarom ik toch op Jolien heb gestemd weer als mol is omdat bij het terugkijken (en luisteren) van afl 1, op minuut 04:37, het Jolien lijkt die Gilles naam noemt nog voordat Gilles zich heeft voorgesteld. Je ziet niet wie het zegt, zij of Alina (of Dorien), maar de stem klinkt als die van Jolien. Dan zou ze zich hier subtiel al kenbaar maken als alwetend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #183 Gepost op: 7-04-2020, 19:17:17 »
De laatste woorden van aflevering 1 van Cafe de Mol zijn van Jolien: Vuile Mol. De afl. voordat het seizoen begon. Zegt ze dat tegen een ander of tegen haar spiegelbeeld? De manier waarop ze het zegt - scheldend met een humoristische ondertoon - is of een verrassende mol of over zichzelf.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 19:22:42 door foxhunter »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #184 Gepost op: 7-04-2020, 21:13:33 »
..
Grootste reden waarom ik toch op Jolien heb gestemd weer als mol is omdat bij het terugkijken (en luisteren) van afl 1, op minuut 04:37, het Jolien lijkt die Gilles naam noemt nog voordat Gilles zich heeft voorgesteld. Je ziet niet wie het zegt, zij of Alina (of Dorien), maar de stem klinkt als die van Jolien. Dan zou ze zich hier subtiel al kenbaar maken als alwetend.

Dit fragment knaagt aan mij sindsdien. In WIDM 10 zat ook al eens verspreking die er niet uitgeknipt was maar niet al meteen na 5 minuten :D

Hoe ik er na aflevering 5 naar kijk:

Als het echt een verspreking was, was het Gilles in ieder geval zelf niet opgevallen dat Jolien zijn naam al wist. Daarbij, gezien de meerderheid er geen bezwaar tegen leek te hebben om de pijl van Jolien als laatste af te schieten, hebben ook Alina en Dorien de verspreking waarschijnlijk niet gehoord/beseft.

Dan lijkt het erop dat de 3 die er daadwerkelijk bij waren dit totaal niet als vreemd hebben opgevat. Wij als kijker in ieder geval wel.

Zagen de makers hun kans schoon een kandidaat die heel ver gaat komen, hier heel verdacht neer te zetten in de montage? Of hebben we een blunder waargenomen en was de mol eigenlijk al na 5 minuten af? Beide kan nog maar ik vestig mijn hoop (en vertrouwen) voor nu maar even op het eerste ::hypocriet::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #185 Gepost op: 7-04-2020, 21:29:01 »
Het is ook nog maar de vraag of het Jolien was die dat zei. Volgens mij was het Alina. Luister nog maar eens goed.

Edit: Nu hoor ik er toch ook Jolien in. Maar ik vind het niet zo interessant. Gilles kan best al zijn naam genoemd hebben zonder dat iedereen het hoorde.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 22:49:52 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #186 Gepost op: 7-04-2020, 21:46:38 »
Jolien: gij kunt ons los maken.
Alina: Wie?
Jolien: Gilles
Dorien zei niks.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #187 Gepost op: 7-04-2020, 21:54:36 »
Jolien: gij kunt ons los maken.
Alina: Wie?
Jolien: Gilles
Dorien zei niks.

Ik denk ook dat het Alina was

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #188 Gepost op: 7-04-2020, 23:28:12 »
Ik denk ook dat het Alina was

Ben blij dat jij het ook denkt. Gelet ook op de reactie van Alina...Er ontbreekt nog wat tekst hier (zie Alina topic waar ik dit ook genoemd heb) Ik wilde al twee weken naar Alina switchen, maar bleef toch bij Jolien. Deze keer ga ik op Alina. Niet hierom, maar ik wil wel weten of dit een foutje van de mol was of helemaal niet en of dit inderdaad de stem van Alina is.....

P.s Ik sluit Jolien niet helemaal uit, maar dan speelt ze heel goed een soort boze-mol-tactiek (kan wel lachen om haar boze koppie).Ze is best licht geraakt soms. Of ze is een fanatieke kandidaat, maar waarom dan weer zo opzichtig de 600 euro verknallen in de auto? En daar reageert ze best rustig op. Ik blijf twijfelen, maar dat maakt het ook leuk natuurlijk ;D.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 23:53:04 door Lonneke*L »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #189 Gepost op: 8-04-2020, 00:08:51 »
Of ze is een fanatieke kandidaat, maar waarom dan weer zo opzichtig de 600 euro verknallen in de auto? En daar reageert ze best rustig op. Ik blijf twijfelen, maar dat maakt het ook leuk natuurlijk ;D.
Ze zegt het zelfs dat ze de auto niet zo snel in de N kon krijgen. Als een mol zijn eigen molacties uit gaat leggen dan weet je genoeg.
En, ja ze is een fanatieke kandidaat. En op een fanatieke kandidaat die alleen een fanatieke kandidaat is zal niemand vragen invullen bij de test. Dus een nepmolactie af en toe kan geen kwaad.
Bij de vuurwerk opdracht valt ze sowieso definitief af als mol. Laat ze toch gewoon jouw pijl omduwen! Anders snapt zij of ik het spelletje niet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #190 Gepost op: 8-04-2020, 00:22:03 »
..

P.s Ik sluit Jolien niet helemaal uit, maar dan speelt ze heel goed een soort boze-mol-tactiek (kan wel lachen om haar boze koppie).Ze is best licht geraakt soms. Of ze is een fanatieke kandidaat, maar waarom dan weer zo opzichtig de 600 euro verknallen in de auto? En daar reageert ze best rustig op. Ik blijf twijfelen, maar dat maakt het ook leuk natuurlijk ;D.

Dat is precies waarom ik aan haar twijfel als zijnde mol. Vorig jaar hadden we ook al een fanatieke, licht geraakte, fanatieke kandidaat mol. Het lijkt me sterk dat ze twee jaar op rij dezelfde type mol kiezen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #191 Gepost op: 8-04-2020, 00:48:21 »
..
Edit: Nu hoor ik er toch ook Jolien in. Maar ik vind het niet zo interessant. Gilles kan best al zijn naam genoemd hebben zonder dat iedereen het hoorde.

Dat is nu juist waar het om draait voor mij :D

Als op z'n minst de schijn wordt gewekt dat Jolien al weet dat Gilles Gilles heet, is dat:

1. Om al na 5 minuten een zeer gewaagde hint te geven.
2. Omdat Jolien zich versprak maar het werd helaas gemist in de montage.
3. Om Jolien opzettelijk verdacht te maken. Er was wel degelijk een logische verklaring maar die zien we niet.

Twee keer is Jolien de mol, een keer waarschijnlijk niet. Ik hou het voor nu liever nog even bij nummertje 3.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #192 Gepost op: 8-04-2020, 01:13:44 »
Dat is nu juist waar het om draait voor mij :D

Als op z'n minst de schijn wordt gewekt dat Jolien al weet dat Gilles Gilles heet, is dat:

1. Om al na 5 minuten een zeer gewaagde hint te geven.
2. Omdat Jolien zich versprak maar het werd helaas gemist in de montage.
3. Om Jolien opzettelijk verdacht te maken. Er was wel degelijk een logische verklaring maar die zien we niet.

Twee keer is Jolien de mol, een keer waarschijnlijk niet. Ik hou het voor nu liever nog even bij nummertje 3.
Of 4. Dat deze scene opnieuw moest worden opgenomen omdat er de eerste keer iets mis ging en Gilles zich al had voorgesteld.
Of 5. Jolien en Gilles om wat voor reden dan ook tegelijk naar deze plek zijn vervoerd en met elkaar hebben gesproken.
Of 6. Jolien en Gilles elkaar ontmoet hebben in de TV studio voor de bieding op de eerste vrijstelling. Mogelijk werden ze allemaal op een ander tijdstip verwacht, maar was iemand (veel) te vroeg en ontmoette daarbij de ander.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 01:24:23 door MartinJ »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #193 Gepost op: 8-04-2020, 03:32:00 »
Het is ook nog maar de vraag of het Jolien was die dat zei. Volgens mij was het Alina. Luister nog maar eens goed.

Edit: Nu hoor ik er toch ook Jolien in. Maar ik vind het niet zo interessant. Gilles kan best al zijn naam genoemd hebben zonder dat iedereen het hoorde.

Ik dacht eerst ook dat het Alina was, maar heb het een keer of 10 met koptelefoon op teruggeluisterd, en denk toch ook dat het de meer husky stem van Jolien was..

Maar mee eens hoor, het feit dat dit dan hoe dan ook (van Alina of Jolien) door de makers in de aflevering is blijven zitten, kan net zo goed tégen haar molschap ingaan en onder opzettelijke verdachtmaking van de makers vallen. Of inderdaad een retake wellicht. Maar ik sluit niet uit dat zo'n soort scene gewoon de eerste keer wordt opgenomen en er niet gemanipuleerd wordt met scenes overdoen en in scčne zetten. En de kandidaten stellen zich voor.. Het blijft raar dan dat een van de dames al Gilles zegt voordat hij dat zelf doet.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 03:36:52 door Nat007 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #194 Gepost op: 8-04-2020, 04:54:43 »
Na de bijna-botsing met Alina rijdt Jolien eerst iets vooruit, dan achteruit en komt voor een vraagteken te staan (het hoogste bedrag, 600 euro waard) dat ze vanuit haar uitgangspositie onmogelijk kon zien. Ze wil wachten tot Bart de intercom deblokkeert 'omdat het ook bankroet kan zijn'. Als Christiaan zijn intercom deblokkeert, is er nog 11:30 op de klok, Bart deblokkeert pas daarna. Jolien heeft dus bijna 10 minuten staan wachten, en tijd verspeeld. En ook de mogelijkheid voor anderen geblokkeerd om door dat duurste poortje te gaan.
Vervolgens wil Jolien erdoor rijden vanaf de kant waar ook een bagagestuk ligt. Bart ziet terecht dat dat te link wordt, en leidt haar heel beheerst naar de andere kant. Hij laat haar ook de spiegels inklappen.
Ze zegt het zelfs dat ze de auto niet zo snel in de N kon krijgen. Als een mol zijn eigen molacties uit gaat leggen dan weet je genoeg.
En, ja ze is een fanatieke kandidaat. En op een fanatieke kandidaat die alleen een fanatieke kandidaat is zal niemand vragen invullen bij de test. Dus een nepmolactie af en toe kan geen kwaad.
Haar opdracht van Bart om met 60 km/h op safe te spelen, had altijd geld opgeleverd (x1 of x2). Dorien had met 50 km/h nipt zone x1 gehaald, Alina was met 70 km/h uit zone x2 geraakt. De enige mogelijkheid hier was de botte bijl. Dus een nepmolactie hoeft het echt niet te zijn, ik zie het eerder als gedurfd.
Dat anderen daarvan weten, kan zijn omdat ze het bijvoorbeeld van Bart hebben gehoord, die haar blijkbaar toch niet verdacht, als hij het rode scherm had. Of misschien hebben ze wel staan toekijken, dat weten we niet. Jolien zal ongetwijfeld om opheldering zijn gevraagd, en een ander excuus dan gewoon de waarheid vertellen kan ik niet bedenken. Dat ze het op eigen initiatief rond vertelde zie ik niet terug in de beelden.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 05:05:13 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #195 Gepost op: 8-04-2020, 07:52:10 »
Of 4. Dat deze scene opnieuw moest worden opgenomen omdat er de eerste keer iets mis ging en Gilles zich al had voorgesteld.
Of 5. Jolien en Gilles om wat voor reden dan ook tegelijk naar deze plek zijn vervoerd en met elkaar hebben gesproken.
Of 6. Jolien en Gilles elkaar ontmoet hebben in de TV studio voor de bieding op de eerste vrijstelling. Mogelijk werden ze allemaal op een ander tijdstip verwacht, maar was iemand (veel) te vroeg en ontmoette daarbij de ander.

Ik snap dat je probeert aan te geven dat er wel 100 redenen kunnen zijn en daar heb je helemaal gelijk in. Voor het gemak van wat ik probeer te zeggen vallen die wat mij betreft allemaal onder 3. Er is een logische reden maar die zien we niet.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #196 Gepost op: 8-04-2020, 14:00:55 »
P.s Ik sluit Jolien niet helemaal uit, maar dan speelt ze heel goed een soort boze-mol-tactiek (kan wel lachen om haar boze koppie).Ze is best licht geraakt soms. Of ze is een fanatieke kandidaat, maar waarom dan weer zo opzichtig de 600 euro verknallen in de auto? En daar reageert ze best rustig op. Ik blijf twijfelen, maar dat maakt het ook leuk natuurlijk ;D.

Na de sneer van Sanne en de tirade van Tina nu die van Jolien ;D

Ik vind haar in die momenten vooral lijken op hoe Thibaud ook meer dan eens vol uit zijn slof kon schieten. Vooral grappig en ik betwijfel of dat nu een juiste moldekmantel kan zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #197 Gepost op: 8-04-2020, 14:06:55 »
Na de sneer van Sanne en de tirade van Tina nu die van Jolien ;D
Jeremiade van Jolien?  :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #198 Gepost op: 8-04-2020, 14:28:48 »
Jeremiade van Jolien?  :P

Nooit van gehoord *zoekt op* ja waarom niet ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #199 Gepost op: 8-04-2020, 17:40:36 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Jolien:

Aflevering 5:

  • Meldt zich niet aan als fotograaf en wordt verkenner
  • Stelt voor in een parkje bij de wijnbar te gaan zitten met de camera in de struiken
  • Vraagt aan de vissers op de boot die door Alina werden aangesproken of ze zich op de boot mogen verstoppen
  • Vormt met fotograaf Salim een duo in de jachthaven
  • Wijst iemand aan als mogelijke broer van Christian, wat niet klopt
  • Wijst iemand aan als de vrouw van Bart, wat niet klopt, maar komt daar op terug omdat ze niet verwacht dat de vrouw van Bart rookt
  • Belt Alina en Bart om te vragen of ze al een bezoeker hebben gespot
  • Spot Willy Sommers en laat Salim op een minder opvallende manier foto's van hem maken wanneer de BV pootje baadt in de zee
  • Laat Salim foto's maken vanuit de boot
  • Neemt terwijl er al goede foto's genomen zijn risico door over de kade te lopen en spoort Salim aan ook wat meer risico te nemen bij het maken van meer foto's
  • Kiest met Salim een foto uit waar de broer van Christian op zou moeten staan, wat niet klopt
  • Kiest met Salim een foto uit waarop Willy Sommers herkend wordt door de vriend van Jolien, wat 1000 euro oplevert
  • Zegt ongeacht wat in de taxizone te willen geraken, liefst met een bedrag
  • Zegt (na bijna tegen Alina gebotst te zijn) geen gevoel te hebben wanneer ze wel en niet rijdt
  • Wacht voor een poort met een vraagteken omdat het volgens haar ook bankroet zou kunnen zijn
  • Volgt de instructies van Bart op en rijdt de poort met de hoogste waarde (600 euro) door en bereikt als eerste de taxizone
  • Rijdt op verzoek van Bart 60 km/h om in de X2 te komen maar schakelt verkeerd en belandt in de eerste X0
  • Neemt veel initiatief bij de speciale eliminatie, spreekt verdenkingen uit richting Dorien en Christian en stemt mee op Salim
  • Verdedigt zich fel wanneer Dorien, Salim en Christian voor haar willen kiezen en weet Christian te laten switchen naar Alina waarna Salim hem volgt en ook Jolien meestemt op Alina en Bart Alina's pijl omduwt