Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71279 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #160 Gepost op: 6-04-2020, 13:52:31 »
Die auto niet in zijn vrij krijgen, tja. Ik blijf bij Jolien. Ze leek duidelijk bij de verkenners te willen horen, twijfelde niet, deed niet mee met de discussie. Een kandidaat zou meer twijfelen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #161 Gepost op: 6-04-2020, 15:08:47 »
Beste Jolienverdenkers, ik vind Jolien steeds verdachter. Maar leg me eens uit: hoe heeft Jolien gemold in de eerste vier opdrachten van dit seizoen ???

Bij de veiling biedt ze 400 euro. Waarom zo'n raar bedrag als Mol? Misschien nog wel opvallender dan Christian en Gilles. Geld kost het in ieder geval niet.
Bij de logische puzzel op de berg komt ze met de oplossing. Ça va, misschien moest deze opdracht wel slagen. Maar dan opdracht drie en vier.
Bij de band zit ze misschien niet in de meest subtiele positie, maar ze kiest er ook niet voor om zich tóch van de band te laten vallen. Gilles heeft haar de hele aflevering niet kunnen zien Mollen.
Dan de doos van Pandora. Waarom in hemelsnaam die doos gaan bewaken ??? En Laure daarin meenemen. Zo zorgde ze dat geen van de kandidaten nog een kijkje kon nemen én dat ze het ook niet meer zelf kon doen. Ik kan dit totaal niet rijmen met de biecht van de Mol.
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #162 Gepost op: 6-04-2020, 16:26:05 »
Beste Jolienverdenkers, ik vind Jolien steeds verdachter. Maar leg me eens uit: hoe heeft Jolien gemold in de eerste vier opdrachten van dit seizoen ???

Bij de veiling biedt ze 400 euro. Waarom zo'n raar bedrag als Mol? Misschien nog wel opvallender dan Christian en Gilles. Geld kost het in ieder geval niet.
Bij de logische puzzel op de berg komt ze met de oplossing. Ça va, misschien moest deze opdracht wel slagen. Maar dan opdracht drie en vier.
Bij de band zit ze misschien niet in de meest subtiele positie, maar ze kiest er ook niet voor om zich tóch van de band te laten vallen. Gilles heeft haar de hele aflevering niet kunnen zien Mollen.
Dan de doos van Pandora. Waarom in hemelsnaam die doos gaan bewaken ??? En Laure daarin meenemen. Zo zorgde ze dat geen van de kandidaten nog een kijkje kon nemen én dat ze het ook niet meer zelf kon doen. Ik kan dit totaal niet rijmen met de biecht van de Mol.

Voor de eerste 2 heb ik niet direct een verklaring maar voor 3 en 4 wel.

Jolien ging als laatste samen met Laure. De banden haalden hier nooit de topsnelheid dus laten afvallen was vrij opvallend geweest.

Het bewaken: we weten niet wie het initiatief nam. Wie weet heeft Laure dat voorgesteld en je kan dan niet weigeren om mee te gaan want waarom zou je dit weigeren? of Jolien is opgestaan, betrapt door Laure én verzon dit als smoes waardoor Laure haar vergezelde.
klaar voor de strijd

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #163 Gepost op: 6-04-2020, 16:26:57 »
Beste Jolienverdenkers, ik vind Jolien steeds verdachter. Maar leg me eens uit: hoe heeft Jolien gemold in de eerste vier opdrachten van dit seizoen ???

Bij de veiling biedt ze 400 euro. Waarom zo'n raar bedrag als Mol?
Omdat ze al wist dat er toch 10.000 uit de pot zou gaan? Elk bedrag tussen 0 en 10.000 waren dan mogelijk.
Dan de doos van Pandora. Waarom in hemelsnaam die doos gaan bewaken ??? En Laure daarin meenemen. Zo zorgde ze dat geen van de kandidaten nog een kijkje kon nemen én dat ze het ook niet meer zelf kon doen. Ik kan dit totaal niet rijmen met de biecht van de Mol.
Kan toch perfect? Als mol je eigen identiteit beschermen. Ik vond tijdens de biecht van de mol dat die uitleg evengoed voor Laure of Jolien kon gelden dan voor de kandidaten.
Misschien wou Laure persé de doos bewaken en werd zij als kamergenoot dan eigenlijk verplicht om mee te doen.
Ze toonde daar ook aan dat ze tegen de groep kon liegen, want ze gaf eerst niet toe dat ze bewaakt had.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #164 Gepost op: 6-04-2020, 16:31:19 »
Over de laatste aflevering is wel genoeg gezegd al.. maar ik vond Jolien bij de fotografie opdracht uiteindelijk niet op de beste plek staan als ze de mol is. Bij het winkelcentrum en de wijnbar viel er veel makkelijker te mollen lijkt mij.. op de jachthaven kon je je gemakkelijk verstoppen op een bootje om zo makkelijk ongezien de BV'er van veraf te fotograferen. Of het leek slechts alsof er op de andere 2 locaties makkelijker gesaboteerd kon worden omdat de mol ervoor zorgde dat er daar voor 2 slechte verstopplekken werd gekozen..  ;D Het was Alina die het voortouw leek te nemen bij het uitkiezen van die verstopplekken echter, niet Jolien. Jolien zien we in de jachthaven een vreemde vragen of zij zich in de boten mogen verstoppen en dat bleek uiteindelijk best een goed idee te zijn (al is het niet duidelijk of dit idee ook van Jolien zelf kwam). Bij het terugkijken van de opdracht zie ik haar ook niet iets doen wat ik echt verdacht vind.. Salim en zij waren telkens ver van Willy en zijn bodyguards vandaan en waren uiteindelijk de enigen die een goede foto van hem inleverden. Als Jolien de mol is, heeft ze zowel bij het verkennen als bij het fotograferen steken laten vallen, waardoor ik niet denk dat ze de mol is (ook vanwege haar onmolse acties bij andere opdrachten die uiteindelijk hebben bijgedragen aan het verdienen van veel geld, zoals de kist bewaken en haar medekandidaten aansporen dat hun raft de andere toch in moet halen).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #165 Gepost op: 6-04-2020, 16:45:38 »
Al opgevallen dat degenen die dicht bij Jolien zijn, snel afvallen? Laure zat op de kamer bij Jolien, bewaakte met haar de doos van Pandora. Laure viel af. Deze aflevering deed Salim veel met Jolien. Salim valt af. 
Bruno was erg onder de indruk van het verhaal van Jolien dat zij en Laure bij de pandorabox gewaakt hadden. Hij leek totaal niet te denken aan een dubbele bodem. Ook hij viel af.
::)
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 08:41:09 door Run »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #166 Gepost op: 6-04-2020, 17:29:30 »
Al opgevallen dat degenen die dicht bij Jolien zijn, snel afvallen? Laure zat op de kamer bij Jolien, bewaakte met haar de doos van Pandora. Laure viel af. Deze aflevering deed Salim veel met Jolien. Salim valt af.  ::)

Goed punt. Misschien heeft Jolien inderdaad bij Laure en Salim zo veel vertrouwen gewekt dat ze haar niet (meer) als mol zagen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #167 Gepost op: 6-04-2020, 17:55:38 »
Jolien ging als laatste samen met Laure. De banden haalden hier nooit de topsnelheid dus laten afvallen was vrij opvallend geweest.
Ik heb het terug gekeken en hier heb je een punt. Ik dacht 'je kunt je toch altijd in de laatste bocht nog er vanaf laten vliegen', maar toen stond de snelheid op de laagste stand. Was dus waarschijnlijk te opvallend geweest.

Blijft wel staan: de eerste afvaller wat mij betreft moet een eerlijke kans krijgen om de Mol aan het werk te zien. Nu is Jolien de modelkandidaat door laag te bieden, haar puzzel op te lossen en 400 euro binnen te brengen bij de Aquaspeed. Voor zover te zien ondersteunt ze Alina goed bij de bel.

Het bewaken: we weten niet wie het initiatief nam. Wie weet heeft Laure dat voorgesteld en je kan dan niet weigeren om mee te gaan want waarom zou je dit weigeren? of Jolien is opgestaan, betrapt door Laure én verzon dit als smoes waardoor Laure haar vergezelde.
Daar heb je gelijk in. Maar dan moet ik wel zeggen dat Jolien het als Mol wel heel naturel de indruk weet te wekken dat het haar idee was. Zij neemt het woord, Laure zegt niets (in beeld). En eerlijk gezegd zie ik kandidaat Jolien er eerder voor aan dan kandidaat Laure om met zo'n plan te komen, maar dat is gissen.
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #168 Gepost op: 6-04-2020, 18:43:39 »
Als Jolien de mol is, zou het dan niet logischer zijn dat ze gewoon gelaten reageert op Christian wanneer die haar pijl wil afschieten? Zoals Dorien en Salim ook deden? 'Prima, ga je gang, je zult wel zien dat deze groen is'. Waarom zou de mol die discussie aangaan met het risico dat de groep switcht en een andere pijl wil zien (in dit geval ook daadwerkelijk de switch naar Alina)? Je wilt dan toch als mol dat die 2000 euro niet gewonnen wordt, en dat jouw groene pijl dus de lucht in gaat..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #169 Gepost op: 6-04-2020, 18:49:02 »
Die auto niet in zijn vrij krijgen, tja. Ik blijf bij Jolien.
Naar mijn bescheiden mening een overduidelijke nepmolactie. Als dit er geen is, wat dan wel?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #170 Gepost op: 6-04-2020, 19:38:28 »
Over de laatste aflevering is wel genoeg gezegd al.. maar ik vond Jolien bij de fotografie opdracht uiteindelijk niet op de beste plek staan als ze de mol is. Bij het winkelcentrum en de wijnbar viel er veel makkelijker te mollen lijkt mij.. op de jachthaven kon je je gemakkelijk verstoppen op een bootje om zo makkelijk ongezien de BV'er van veraf te fotograferen. Of het leek slechts alsof er op de andere 2 locaties makkelijker gesaboteerd kon worden omdat de mol ervoor zorgde dat er daar voor 2 slechte verstopplekken werd gekozen..  ;D Het was Alina die het voortouw leek te nemen bij het uitkiezen van die verstopplekken echter, niet Jolien. Jolien zien we in de jachthaven een vreemde vragen of zij zich in de boten mogen verstoppen en dat bleek uiteindelijk best een goed idee te zijn (al is het niet duidelijk of dit idee ook van Jolien zelf kwam). Bij het terugkijken van de opdracht zie ik haar ook niet iets doen wat ik echt verdacht vind.. Salim en zij waren telkens ver van Willy en zijn bodyguards vandaan en waren uiteindelijk de enigen die een goede foto van hem inleverden. Als Jolien de mol is, heeft ze zowel bij het verkennen als bij het fotograferen steken laten vallen, waardoor ik niet denk dat ze de mol is (ook vanwege haar onmolse acties bij andere opdrachten die uiteindelijk hebben bijgedragen aan het verdienen van veel geld, zoals de kist bewaken en haar medekandidaten aansporen dat hun raft de andere toch in moet halen).
Ik zag Jolien toch wel heel erg Salim opgefokt proberen te maken bij de foto opdracht. Ze hadden al overduidelijk goede foto's, maar Jolien bleef pushen om er meer te maken en steeds van locatie te veranderen, met bijkomende mogelijkheid om ontdekt te worden.

Maar goed, misschien zag ik daar teveel in.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #171 Gepost op: 6-04-2020, 19:44:54 »
Als Jolien de mol is, zou het dan niet logischer zijn dat ze gewoon gelaten reageert op Christian wanneer die haar pijl wil afschieten? Zoals Dorien en Salim ook deden? 'Prima, ga je gang, je zult wel zien dat deze groen is'. Waarom zou de mol die discussie aangaan met het risico dat de groep switcht en een andere pijl wil zien (in dit geval ook daadwerkelijk de switch naar Alina)? Je wilt dan toch als mol dat die 2000 euro niet gewonnen wordt, en dat jouw groene pijl dus de lucht in gaat..

Correct opgemerkt. Afschrijven op basis van een heel onmolse actie doe ik na het theeservice niet meer, maar wat zij hier doet rijmt totaal niet met wat een mol zou doen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #172 Gepost op: 6-04-2020, 19:47:26 »
Correct opgemerkt. Afschrijven op basis van een heel onmolse actie doe ik na het theeservice niet meer, maar wat zij hier doet rijmt totaal niet met wat een mol zou doen.
Het kan ook een actie zijn om je op de langere termijn wat meer als kandidaat neer te zetten. Kandidaten kunnen dan denken "Jolien zat wel erg fel op haar pijl, die had vast rood."

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #173 Gepost op: 6-04-2020, 19:58:19 »
Het kan ook een actie zijn om je op de langere termijn wat meer als kandidaat neer te zetten. Kandidaten kunnen dan denken "Jolien zat wel erg fel op haar pijl, die had vast rood."

Dat kan, maar heb vooral de indruk dat het bij Jolien ontbreekt aan concrete molacties en vooral waarom ze de mol niet is te veel gecountered moet worden.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #174 Gepost op: 6-04-2020, 21:55:47 »
Als Jolien de mol is, zou het dan niet logischer zijn dat ze gewoon gelaten reageert op Christian wanneer die haar pijl wil afschieten? Zoals Dorien en Salim ook deden? 'Prima, ga je gang, je zult wel zien dat deze groen is'. Waarom zou de mol die discussie aangaan met het risico dat de groep switcht en een andere pijl wil zien (in dit geval ook daadwerkelijk de switch naar Alina)? Je wilt dan toch als mol dat die 2000 euro niet gewonnen wordt, en dat jouw groene pijl dus de lucht in gaat..
Jep, precies dit.  ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #175 Gepost op: 6-04-2020, 23:54:40 »
Zover ben ik nog niet. Ik probeer nog die 1000 euro voor de foto van Willy Sommers te verklaren. :P

Eerst moesten we in Bart een oplossing vinden voor de duizend en nu moet dat voor Jolien haha.

Wel verdacht hoe ze de bmw niet in de neutraal krijgt en zo pinnig is op Christian. Geloof dat ze daar het echt bij het juiste eind had  ::vergroot::

Klopt, viel me ook op. En Jolien was daar heel dwingend richting Salim, zat hem echt te pushen om nog meer foto's te nemen, terwijl een herkenbare er allang tussen zat. Misschien was haar tactiek hier inderdaad om Salim zo dol te draaien dat hij gespot zou worden. Zeker toen hij de camera boven dat houten ding hield had hij gezien kunnen worden.

Maar dan ben je gezien en wat willen de buitenwippers  ::rofl::er tegen doen op wat: honderd meter afstand?  ;D Kijk bij Bart had de camera op het terras afgepakt kunnen worden. Maar niet als je nochtans in een kajuit je zit te verschansen en daarmee Salim proactief honderdtal foto's laat maken van de mystery guest.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 00:01:54 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #176 Gepost op: 7-04-2020, 08:31:52 »
Naar mijn bescheiden mening een overduidelijke nepmolactie. Als dit er geen is, wat dan wel?
Ik neem aan dat ze ook nog wat geld in de pot wil krijgen als ze wil winnen als kandidaat. Nepmollen kan beter bij andere gelegenheden.

Als Jolien de mol is, zou het dan niet logischer zijn dat ze gewoon gelaten reageert op Christian wanneer die haar pijl wil afschieten? Zoals Dorien en Salim ook deden? 'Prima, ga je gang, je zult wel zien dat deze groen is'. Waarom zou de mol die discussie aangaan met het risico dat de groep switcht en een andere pijl wil zien (in dit geval ook daadwerkelijk de switch naar Alina)? Je wilt dan toch als mol dat die 2000 euro niet gewonnen wordt, en dat jouw groene pijl dus de lucht in gaat..
Dit is een interessante. Jolien is er steeds op uit bonje te creeren in de groep zodat ze minder goed gaan samenwerken en er meer achterdocht ontstaat. Zij wist misschien dat Christian rood had, en kon hem dus mooi op de kast jagen. Wat erg goed lukte. Een kandidaat zou niet zo gemeen zijn tegen een medekandidaat met opmerkingen als: ik vind dat jij zenuwachtig bent.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 08:37:26 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #177 Gepost op: 7-04-2020, 08:49:58 »
Dat ligt er maar net aan of kandidaat Jolien een groen of rood scherm had. In het eerste geval is het wel wat gemeen/hard ja om te proberen de kandidaat met het rode scherm er zo uit te werken, maar dat is nou wel net het spel. En als kandidaat Jolien zelf het rode scherm had is er helemaal niks gemeens of hards aan want wil ze gewoon haar hachje redden.

Jolien als Mol had inderdaad ook gelaten kunnen reageren maar dat past dan weer niet bij het type fanatieke kandidaat dat ze speelt als ze de Mol is. Ik sluit niet uit dat door zo fel in de verdediging te gaan ze hoopte dat ze juist uitgekozen zou worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #178 Gepost op: 7-04-2020, 09:12:27 »
Christian besloot opeens niet meer op Jolien te stemmen, wat Jolien verbaasde. Misschien kreeg hij opeens het inzicht dat zij wel eens geen kandidaat kon zijn, met haar rare opmerkingen.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #179 Gepost op: 7-04-2020, 13:30:20 »
Met twijfel kies ik Jolien als mol. Nog steeds trekt iets uit afl.1 me die tunnel in. We horen ‘Hello darkness my old friend’ en we zien dan.. Jolien. Dan meteen de Mol die “Start” roept. (Geldklok..) en Jolien zien we starten met afdalen.

Aanvulling: En dat in de aflevering van de mol ontmaskert en alpha, start.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 23:56:13 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’