Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71268 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #140 Gepost op: 2-04-2020, 19:29:32 »
@Heinz: hele duidelijke en goede foto.

Ik verdenk Jolien ook. Maar Alina ook. Ben benieuwd waarom je Jolien meer verdenkt dan Alina? Of waardoor streep je haar iets meer af :$


Voor mij zit het verschil in aflevering 1. Bij de eliminatie was Alina oprecht nerveus, vermoed ik. Ze kleurde rood en dat is lastig bewust te doen.

Verder is ze wel erg jong - 20 pas - en dat lijkt me wel erg jong voor een mol. Daarnaast zie ik Alina nog niet Laure kort houden in Vilvoorde.
Graven, graven, graven...

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #141 Gepost op: 2-04-2020, 21:01:33 »
Ik vind het ook opmerkelijk dat ze bij de graafopdracht direct stellig meldt dat drie vraagtekens bij de (twintig) vlaggetjes te zien zijn. Bij de speluitleg staan de kandidaten met de rug naar het speelveld toe, dus dan heeft ze dit er vlak vóór of erna gezien. Voorkennis als Mol of gewoon een kandidaat met een goed oog voor detail ... Ik neig toch naar voorkennis.
Ik neig naar tunnelvisie. Als ze aan komen lopen zijn die vraagtekens al duidelijk door iedereen te zien:

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #142 Gepost op: 5-04-2020, 22:54:06 »
Hoe verklaren jullie het gedrag van Jolien in de 3de opdracht? Ik kan me dit moeilijk als mol voorstellen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #143 Gepost op: 5-04-2020, 22:55:13 »
Ik had haar al afgeschreven maar nu helemaal  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #144 Gepost op: 5-04-2020, 22:57:33 »
Hoe verklaren jullie het gedrag van Jolien in de 3de opdracht? Ik kan me dit moeilijk als mol voorstellen.

Zover ben ik nog niet. Ik probeer nog die 1000 euro voor de foto van Willy Sommers te verklaren. :P

Edit: Misschien wilde ze gezien worden? En zat haar molwerk er als verkenner al op? En bij de derde opdracht speelde ze misschien de nerveuze kandidaat met een rood scherm. Hm, het is weer eens heel wankel allemaal.

« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 09:23:36 door Heinz »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #145 Gepost op: 5-04-2020, 23:01:07 »
Jolien had een groen scherm!!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #146 Gepost op: 5-04-2020, 23:02:31 »
Ja, ofwel had ze rood en redt ze zichzelf hier op heel erg geniale wijze ofwel had ze groen, maar dan speelt ze het als mol wel niet goed, want zo zorgt ze ervoor dat het rood scherm toch nog gevonden kan worden.


Edit: Dus veel kans dat ze wel groen had, maar dan is ze niet meer de mol voor mij

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #147 Gepost op: 5-04-2020, 23:07:16 »
Denk niet dat ze het is, maar hoop het vooral ook niet. Niet dat ik haar niet mag o.i.d. maar zou haar als mol niet heel leuk vinden denk ik.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #148 Gepost op: 5-04-2020, 23:08:19 »
Wat kan zij heerlijk fel zijn.. Arme Sacha! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #149 Gepost op: 6-04-2020, 01:03:39 »
Wat kan zij heerlijk fel zijn.. Arme Sacha! ;D

Ja, ze is veel pinniger dan ik op grond van de eerste paar afleveringen had ingeschat. Sterker nog: ten opzichte van het begin lijkt ze een complete persoonlijkheidswisseling heeft ondergaan.
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #150 Gepost op: 6-04-2020, 01:37:13 »
Jolien had een groen scherm!!

In het vuurwerktopic al gemeld, ik ga er niet van uit dat de productie dat risico neemt en ik zie ook geen 'eliminatiegroen' in haar bril, plus dat mijns inziens het niet de reflectiehoek kan zijn van het scherm, haar bril en de camera.

Maar ik denk ook dat ze groen had  ;D (en Christian niet)
De goedgelukte foto, de opzichtige 'krijg hem niet in neutraal', het rode scherm van Christian willen zien, Jolien is voor mij een kandidaat...

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #151 Gepost op: 6-04-2020, 07:34:46 »
Wat mij opviel aan Jolien bij de foto-opdracht.

- Ze wil duidelijk niet bij de fotografen, en komt zo bij de verkenners. Met Alina en Christian bepaalt ze in 2 van de 3 locaties een verkeerde startpositie (vanaf boven).
- Ze neemt in de jachthaven niet zelf het initiatief om een booteigenaar te benaderen, dat doet Alina. Vraagt dan wel of ze op de boot mag schuilen als het nodig is, maar dat lijkt me al de intentie van Alina's praatje.
- De jachthaven is de makkelijkste locatie om een foto te kunnen maken. Hoe de verdeling van de 3 groepen over de locaties tot stand komt is onbekend, maar blijkbaar wist Jolien het al toen ze nog aan het verkennen waren (zie punt hierboven). Als Mol zou ik ook in de makkelijkste locatie willen. Daarmee hinder je een ander duo.
- Jolien wil dat Salim een foto maakt van een blonde jongen, die volgens haar superhard op Christian lijkt en dus zijn broer moet zijn. Ook een foto van misschien de vrouw van Bart, maar die het waarschijnlijk niet is omdat ze rookt. Omdat ze al een paar foto's hebben voordat de BV-er arriveert, is er geen moment meer aandacht voor zijn bodyguard Mike, de vriend van Dorien.
- Ze hebben al een paar goede foto’s van Willy Sommers gemaakt vanuit de kajuit, de foto die ze later uitkiezen is ook van daaruit gemaakt (zie foto 1+2). Maar Jolien wil meer. Ze neemt nogal wat risico vind ik. "Kom we gaan over de kade, we gaan naar daar wandelen". Maar dat wandelen is meer rennen, en ze staat bijna rechtop, terwijl Salim nog bukt (foto 3). Even later: "Hier van boven, gewoon doen". Salim moet over het schuttinkje heen met zijn grote camera, terwijl ze er zelf achter blijft zitten.

De "broer van Christian" op de foto zetten en als bijna zekerheidje bestempelen, en veel te veel foto's maken (waarom niet eerder gestopt, na de kajuit?), met onnodig risico dat ze konden worden opgemerkt. Ik vind Jolien hier bepaald niet onverdacht, ondanks de 1.000 euro in de pot.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #152 Gepost op: 6-04-2020, 09:12:45 »
Wat zouden mensen dan van haar verwachten bij die vuurwerkopdracht, stel dat ze de mol is?
De mol zit in die opdracht altijd klote, want je mag je masker niet laten vallen en je hebt sowieso een groen scherm. Dus je moet de kandidaten op andere gedachten brengen (anders valt je masker) maar niet op de kandidaat die rood heeft. Desondanks dat het eigenlijk beter is dat je pijl geschoten wordt om geen geld te verdienen.

Christian leek me haar te testen op haar reacties hier, en de last minute switch naar Alina doet me vermoeden dat er nog kandidaten liever niet op Jolien wouden gokken, hun mol?
Was het op dat moment misschien een 50/50 tussen Alina of Bart voor rood? (vanuit standpunt Christian)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #153 Gepost op: 6-04-2020, 10:51:25 »
- Ze hebben al een paar goede foto’s van Willy Sommers gemaakt vanuit de kajuit, de foto die ze later uitkiezen is ook van daaruit gemaakt (zie foto 1+2). Maar Jolien wil meer. Ze neemt nogal wat risico vind ik. "Kom we gaan over de kade, we gaan naar daar wandelen". Maar dat wandelen is meer rennen, en ze staat bijna rechtop, terwijl Salim nog bukt (foto 3). Even later: "Hier van boven, gewoon doen". Salim moet over het schuttinkje heen met zijn grote camera, terwijl ze er zelf achter blijft zitten.

Ze laat zichzelf ook nog even zien. Dus ja, Jolien neemt hier wel een risico.







Maar ze brengt wel 1000 euro in het laatje. Aan de andere kant zorgt Jolien er de volgende opdracht eigenhandig voor dat hoogste bedrag van 600 euro dat ook 1200 of zelfs 1800 euro had kunnen worden niet in de pot komt.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 10:53:15 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #154 Gepost op: 6-04-2020, 11:12:32 »
Ik moet zeggen dat ik tijdens hun beurt ook zat te wachten op het moment dat de bodyguards het fototoestel in beslag kwamen nemen, maar daar waren ze toch te veraf voor denk ik, hoe onrustig Jolien ook deed. Het kan ook enthousiasme van haar zijn, en Salim die zich niet van z'n stuk liet brengen.
Dat Jolien hier opzichtig deed, maakt niet dat ze erg opvalt ten opzichte van de andere groepen; Bart, Dorien en Alina waren ook opzichtig. Bart besluit meteen naar beneden te gaan vanaf hun later bleek perfectie positie, dat hadden ze dus wel goed verkend. Bart gaat naast ze zitten op een terras, hoe opzichtig. Ze hadden ook goed verkend dat je onder de verrijdbare plant het best verdekt bent opgesteld, en toch gaat Dorien boven de planten hangen, vol in het zicht...
Dus al je al dat opzichtige gedrag tegen elkaar wegstreept blijft over dat Jolien en Salim €1.000 hebben verdiend. wederom een niet zo goed Molmoment...

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #155 Gepost op: 6-04-2020, 12:12:56 »
Dus al je al dat opzichtige gedrag tegen elkaar wegstreept blijft over dat Jolien en Salim €1.000 hebben verdiend. wederom een niet zo goed Molmoment...
Maar ik vraag me wel af: hoe had dat hier mis moeten gaan? Met die kajuit die ze mochten gebruiken, en toch een perfecte schuilplaats bleek. De andere duo's moesten wel bijna opzichtig te werk gaan, want die hadden nog geen goede foto, in de jachthaven hoefde dat niet. Dus m.i. toch wel verdacht dat Jolien dat dan wel doet. Ik denk dat er met elk van de andere duo's ook 1.000 euro in de pot was gekomen hier.

Bij de tweede opdracht viel me nog op dat Jolien al heel snel aan de 60 km/h zit. De snelheidsmeter vliegt omhoog, nog ver voor de streep zit ze er aan. Anderen zie je veel geleidelijker snelheid opbouwen. Bart had haar heel rustig door het poortje geloodst, daar viel niet te mollen. De enige mogelijkheid hier nog was een onbeheerste actie bij het uitrollen. Niet subtiel, maar wel heel effectief.

Als Jolien de Mol is, dan had Christian denk ik rood. Dan heeft ze heel hoog spel gespeeld, door te benoemen dat ze Christian veel nerveuzer vond dan normaal. En in de laatste ronde (waarin ze als eerste moet) te zeggen: "Christian, sorry". Daarmee heeft ze mogelijk dan wel Bart weer aan het twijfelen gebracht. Misschien was dat haar inzet? En mogelijk had ze ook geen keus. Als er de nodige Bart-verdenkers in de groep zijn (de Mol zal dat weten), dan kun je wel op Bart stemmen, maar een meerderheid kan je dan wel vergeten. Haar eigen nervositeit vond ik mols. Misschien had ze wel verwacht dat Christian van zich af zou bijten, en kon ze op die manier de aandacht naar zichzelf verleggen.

Moeilijk verhaal weer hoor, deze week! Maar ik geef Jolien nog niet meteen op.

Nog een klein dingetje: Jolien zegt als enige in beeld: “Er zijn minder vragen”. Van de anderen zien we alleen een niet-begrijpende blik of reactie. Een productie-assistent momentje? En ze denkt dat haar bezoek er niet zo hard in helpt, bij de zoektocht naar de Mol, omdat hij daar niet zo goed in is. Maar bij de test zegt ze juist dat Sacha toch wel opmerkzaam is. Omdat hij 2 van de 3 mensen waarop zij zit heeft genoemd, heeft ze de test op hen ingevuld.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #156 Gepost op: 6-04-2020, 12:20:48 »
Maar ik vraag me wel af: hoe had dat hier mis moeten gaan? Met die kajuit die ze mochten gebruiken, en toch een perfecte schuilplaats bleek.


Ze zorgde er wel zelf voor dat ze in die kajuit terecht kwam, dus dat maakt het alleen maar minder verdacht wat mij betreft.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #157 Gepost op: 6-04-2020, 12:21:50 »
Na de exit van Salim moet ik een terugkeer overwegen naar Jolien of een overstap naar Alina die ik al had afgeschreven. Tijdens aflevering 5 viel me Jolien's haast springerige gedrag bij de Paperazzi-opdracht ook op. Ik dacht ook meteen "Wil je gewoon ontdekt worden Jolien? ". Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de 1.000 euro vooral Salim's verdienste is en dat Jolien als mol hier weer pech had.

Hmm, het is wel heel lastig dit jaar.  :-\\
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #158 Gepost op: 6-04-2020, 12:28:02 »
- Ze hebben al een paar goede foto’s van Willy Sommers gemaakt vanuit de kajuit, de foto die ze later uitkiezen is ook van daaruit gemaakt (zie foto 1+2). Maar Jolien wil meer. Ze neemt nogal wat risico vind ik. "Kom we gaan over de kade, we gaan naar daar wandelen". Maar dat wandelen is meer rennen, en ze staat bijna rechtop, terwijl Salim nog bukt (foto 3). Even later: "Hier van boven, gewoon doen". Salim moet over het schuttinkje heen met zijn grote camera, terwijl ze er zelf achter blijft zitten.

Klopt, viel me ook op. En Jolien was daar heel dwingend richting Salim, zat hem echt te pushen om nog meer foto's te nemen, terwijl een herkenbare er allang tussen zat. Misschien was haar tactiek hier inderdaad om Salim zo dol te draaien dat hij gespot zou worden. Zeker toen hij de camera boven dat houten ding hield had hij gezien kunnen worden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #159 Gepost op: 6-04-2020, 12:30:31 »
Ze zorgde er wel zelf voor dat ze in die kajuit terecht kwam, dus dat maakt het alleen maar minder verdacht wat mij betreft.
Maar ze kon moeilijk terugkomen met het verhaal dat ze die kajuit niet gebruikt hadden. Dan had ze zich heel verdacht gemaakt, want Alina en Christian waren erbij dat ze daar toestemming voor kregen. En het lijkt Alina die er in eerste instantie op aanstuurde.