Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71285 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #200 Gepost op: 8-04-2020, 18:23:42 »
Het is vooral opvallen wat jolien in deze aflevering probeert te doen. Nig maar een plek zoeken voor een foto. En nog een stuk wandelen. Als kandidaat zeg je kom de foto is gepakt, wegwezen hier.

bij het vuurwerk is het voor mij eigenlijk het meest logisch dat het Bart is die het rode scherm heeft ( hij opent de onderhandeling en de snelheud Waarmee hij de Pijlen omduwt als er een beslissing lijkt te zijn genomen. En ook nog eens de opvallende afwezigheid zolang ze maar niet op hem stemmen).

Het overdreven toneelspel van jolien is in principe enkel het uit spelen van een karakter ( we kennen haar als fanatiek , misschien wat snerend naar Anderen toe) en om dan gelaten toe te zien dat ze jouw pijl omduwen  dat past niet.
Tevens kan ze Met dit toneelstukje ook kijken wie het aandurft om op haar te stemmen ( want als kandidaat ga je er van uit dat je mol niet het rode scherm heeft).

Ik vind het zelfs gedurfd om zo te spelen, want je loopt de kans dat bv Christian ineens beseft wat je speelt en dus wisselt omdat hij door heeft wie de mol is.

Dat er mensen zijn die denken dat zij het rode scherm had en daarom zo nerveus speelt, ja het zou kunnen. Dat maakt het zo mooi dit jaar.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #201 Gepost op: 10-04-2020, 12:41:42 »
Even afl1: ONTMA SKERT 50/50
Op de helft van afl1 Jolien: ¨niet voor het geld, ´tuurlijk niet..¨, na de vraag van Bart of ze voor het geld zijn of voor de zoektocht naar de mol.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #202 Gepost op: 10-04-2020, 13:20:46 »
Even afl1: ONTMA SKERT 50/50
Op de helft van afl1 Jolien: ¨niet voor het geld, ´tuurlijk niet..¨, na de vraag van Bart of ze voor het geld zijn of voor de zoektocht naar de mol.
Exact op de helft. Mooie vondst! ::ok::

Ik had ook nog iets leuks gezien in afl. 1 (wat net zo goed een hintje als een verdachtmaking kan zijn).
"Met de finish in zicht wacht de kandidaten nog een onheilspellende verrassing". Zie foto.

De kleur van Joliens molboekje is blauw. Bij deze opdracht draagt ze blauwgrijs, en bij Klok Luiden heeft ze een donkerblauw shirt aan. 'Blue' was ook een antwoord op een van de vragen in de metro. Is er vaker iets met Jolien en blauw aan de hand?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 13:24:50 door Newbie2 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #203 Gepost op: 10-04-2020, 13:35:55 »
De kleur van Joliens molboekje is blauw. Bij deze opdracht draagt ze blauwgrijs, en bij Klok Luiden heeft ze een donkerblauw shirt aan.
Ja, uitermate vreemd dat iemand zowel bij kleding als molboekje een voorkeur heeft voor dezelfde kleur. ::ohno::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #204 Gepost op: 10-04-2020, 13:58:53 »
Ja, uitermate vreemd dat iemand zowel bij kleding als molboekje een voorkeur heeft voor dezelfde kleur. ::ohno::
Het ging me dan ook meer om de connectie met het antwoord "Blue" in de metro. En ik spreek een vermoeden uit en werp een vraag op, kan tot niets leiden maar zo is met veel zaken hier op het forum. Pasklare antwoorden waar geen speld meer tussen lijkt te kunnen heb je meer aan, maar die zijn er niet altijd (vaak niet).

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #205 Gepost op: 10-04-2020, 14:55:40 »
Na wat ik vond bij ´alfa-start´ bij Jolien verder gekeken bij haar icm afleveringtitels.

1. Alfa: Begin, start. We horen ´hello darkness my old friend´ en we zien Jolien, dan roept de mol ¨start¨, en Jolien zien we afdalen.

2. Pandora. Jolien bewaakt deze, maar we zien haar als enige ook het slot aanraken.

3. Minotarus. ´liet zich leiden door de draad´ de ´levenden´ aan de draad waren Jolien, Alina en Bart. Christian niet na 1 stap 0. Jolien is van die drie de enige die niet in beeld was samen met de minotaurus.

4. Pnyx, we zien bij het stemmen alleen Jolien in het gezicht met de ‘Ekklesia’ op de achtergrond.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 12:56:34 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #206 Gepost op: 11-04-2020, 13:00:55 »
Hoewel ik ook steeds meer naar Alina neig lukt het me nog niet om Jolien als Mol los te laten.

Want nog even over de paparazzi-opdracht: naast de nuanceringen die Newbie2 al eerder aanbracht bij het verdienen van de 1000 euro door Jolien en Salim is er ook nog het feit dat Christian en Alina Jolien flink onder druk zetten nadat ze met de vissers beklonken hadden om vanuit de boot te mogen fotograferen.



Christian: Deze is binnen hè gasten.
Alina: Ja deze moet lukken.
Christian: Als deze niet lukt dan ligt het aan u hè.
Jolien: Ja, sowieso.

De enige optie om te mislukken was dan nog om gezien te worden, en natuurlijk het liefst dat Salim gezien zou worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #207 Gepost op: 11-04-2020, 16:14:53 »
Is het ook niet mols dat Jolien haar eigen vriend niet herkent? Salim heeft een heleboel foto’s geschoten, hij staat daar ongetwijfeld op. Had ze hem achteraf ook nog kunnen herkennen op de foto’s. ::).

« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 16:19:31 door Lonneke*L »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #208 Gepost op: 11-04-2020, 16:17:10 »
Is het ook niet mols dat Jolien haar eigen vriend niet herkent? Salim heeft een heleboel foto’s geschoten, hij staat daar ongetwijfeld op. Had ze hem achteraf ook nog kunnen herkennen op de foto’s. ::).

Dat was Doriens vriend
klaar voor de strijd

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #209 Gepost op: 11-04-2020, 16:18:34 »
Dat was Doriens vriend

Ok, bedankt, gelukkig maar. Zie nu ook dat ze niet op elkaar lijken :P.
Zou ook onlogisch zijn :-\\.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 16:22:46 door Lonneke*L »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #210 Gepost op: 11-04-2020, 16:38:25 »
..
De enige optie om te mislukken was dan nog om gezien te worden, en natuurlijk het liefst dat Salim gezien zou worden.

Wellicht heb ik iets niet goed onthouden maar die snap ik niet helemaal.

Zoals ik het begreep:

Als een duo gezien wordt zullen de bodyguards de BV afschermen (ze hebben een hekel aan paparazzi) en tevens zijn ze geautoriseerd het fototoestel af te pakken.

Zodoende:

Salim heeft al aardig wat goede plaatjes geschoten als Jolien doorgaat met verplaatsen om er nog meer te kunnen nemen. Ze komen, voor zover ik dat kan zien, nergens in een gevarenzone (daar waar een bodyguard het toestel zou kunnen afnemen). Dus wat is er nu zo erg aan om alleen maar gezien te worden?

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #211 Gepost op: 11-04-2020, 16:48:11 »
We weten niet wat die "gevarenzone" is. Geen idee wat er gebeurd zou zijn als ze tot en met de nog niet vertrokken boot Jolien en Salim spotten. Mogelijk was een bodyguard de twee achterna gegaan?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #212 Gepost op: 11-04-2020, 17:17:56 »
We weten niet wat die "gevarenzone" is. Geen idee wat er gebeurd zou zijn als ze tot en met de nog niet vertrokken boot Jolien en Salim spotten. Mogelijk was een bodyguard de twee achterna gegaan?

Fair enough.

Het gezien worden alleen is in ieder geval niet erg want anders waren Bart en Alina natuurlijk af geweest.

  • Gezien worden met camera: BV wordt afgeschermd. Kans verkeken als je nog geen goede foto hebt.
  • Gezien worden met camera dichtbij: Bodyguard mag proberen het toestel in te nemen. Toestel ingenomen = geen foto.

Ik ervaar hier geen enkel gevoel van "afpak gevaar" maar dat kan ook heel goed aan mij liggen. Ik had overigens mijn geld op Salim gezet had hij moeten spurten met de buitenwippers. Waren ongetwijfeld leuke beelden geweest :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #213 Gepost op: 11-04-2020, 17:18:47 »
Maar die twee regels verzin jij nu zelf toch?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #214 Gepost op: 11-04-2020, 17:22:04 »
Maar die twee regels verzin jij nu zelf toch?

Letterlijk:

..Hij wordt omringd door 2 bodyguards die een grondige hekel hebben aan paparazzi. Ze weten dat de BV grof wild is voor fotografen en speuren dus voortdurend de omgeving af..

.. Bart neem een groot risico want als de bodyguards zijn toestel zien mogen ze het afnemen en dan is het duo uitgeschakeld..

Misschien dat ik dit te strak interpreteer en zijn het zodoende mijn eigen regels die ik er van gemaakt heb maar zo heb ik het opgevat in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 17:32:57 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #215 Gepost op: 11-04-2020, 17:43:48 »
Dat is inderdaad een kwestie van interpretatie. Want zo'n toestel is ook vanuit de verte te zien. En de BV wordt ook afgeschermd als ze geen fototoestel zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #216 Gepost op: 11-04-2020, 18:15:06 »
Bij de graafopdracht:

Alina: Ja, en die vraagtekens, wat is dat?
Jolien: Ofwel zijn dat tips, ofwel zijn dat pasvragen of zo.
Alina: Sorry, maar als dat pasvragen zijn, dan willen we die.
Laure: Ja, dan willen we die.
Bart: Hoeveel vraagtekens zijn er?
Jolien: Drie.
Laure: Drie?

En dan volgt er iets dat ik niet goed kan horen... Volgens de ondertiteling zegt Jolien: 'Ík heb er twee gezien'. Maar dat klopt niet met wat ze even daarvoor zei. Volgens mij zegt ze: 'Ik heb het daarmee gezien'. Daarmee betekent daarnet of zojuist in oud-Hollands, maar wat het in het Vlaams betekent, weet ik niet. :) Ze zit meteen aan haar kin, alsof ze beseft dat ze misschien een beetje te vlot met die kennis komt. Het was niet zo makkelijk te zien, dat er precies drie vraagtekens waren onder al die vlaggetjes.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #217 Gepost op: 11-04-2020, 20:17:49 »
Het leek toch dat Bart Jolien nogal op de huid zat en misschien ook verdacht als mol.
Als Bart het rode scherm zou hebben, zou hij dan die test ( 15 vragen) niet op Jolien ingevuld hebben? Stel,Jolien is de mol dan heeft Bart de test niet op Jolien ingevuld of Jolien is niet de mol. Iemand een idee? ::)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #218 Gepost op: 11-04-2020, 20:32:28 »
Na afloop van de paparazzi opdracht zie je Gilles uitleggen wat het resultaat was. Het bezoek is nog niet in beeld. Bart wendt zich tot Jolien, nadat zij gezegd had we hebben de broer van Christian en de Willy Sommers. Bart communiceert vooral non-verbaal met Jolien. Duidelijk is dat hij vol waardering is voor die prestatie. Joliens reactie van bij het parachute springen is hij duidelijk al lang vergeten. Het is koek en ei op dat moment. Hij geeft ook aan veel emotioneler te zijn dan normaal. Paparazzi deed hij met Alina, die was ook verdacht bezig. Daar zal hij een stuk naar toe geschoven zijn met zijn verdenkingen. Kortom hij is misschien wat vertwijfeld geweest en heeft na zijn rode scherm in ieder geval beter gekozen.
En ook bij eet/sport had Jolien geroepen "stop met eten" tegen Bart.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 20:42:07 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #219 Gepost op: 11-04-2020, 20:53:04 »
Het leek toch dat Bart Jolien nogal op de huid zat en misschien ook verdacht als mol.
Als Bart het rode scherm zou hebben, zou hij dan die test ( 15 vragen) niet op Jolien ingevuld hebben? Stel,Jolien is de mol dan heeft Bart de test niet op Jolien ingevuld of Jolien is niet de mol. Iemand een idee? ::)
Ik denk dat Christian het rode scherm had.  Die verdacht Jolien niet want hij wilde van Jolien de vuurpijl zien. Jolien als mol weet dat Christian het rode scherm had en gaat hem belagen met 'je bent zenuwachtig' terwijl hij helemaal geen zenuwachtig gedrag had. Waarom? Omdat ze de 'vuile mol' speelt en ruzie zoekt.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 20:54:37 door Run »