Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71260 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #240 Gepost op: 13-04-2020, 00:31:43 »
Ik denk ook dat Jolien de mol is. Het kan ook nog steeds Alina of Bart zijn denk ik zelf, maar Jolien is no. 1 verdachte.Zo pinnig als ze soms uit de hoek komt, haar herhaling van 'ik stel hier de vragen', ze matcht de mol het beste zoal we die tot nu toe aan het werk hebben gezien.

Al ben ik er zelf niet zo van gecharmeerd dat áls ze de mol is, ze de andere kandidaten weg heeft gehouden van de kansen op voordeel in opdr. 3. Dat is niet mollen op zn chicst. Maar goed, wel effectief. En wie de mol ook is, zij of hij lijkt het zwaar te hebben met deze kandidaten dus het zal wel nodig zijn geweest. Wel fenomenaal acteren van Jolien, als ze het is, erg overtuigend. Het is meer tijdens andere opdrachten dat ze me soms opvalt door toch net wat mnder onderdeel van de groep te zijn, en net meer afstand te hebben ofzo, kan er niet goed de vinger op leggen.

 



Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #241 Gepost op: 13-04-2020, 01:01:34 »
Soort van hint: het lijkt er op dat Dorien Jolien complimenteerde na het eerste groene scherm. Dorien ligt er uit en heeft verkeerd gegokt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #242 Gepost op: 13-04-2020, 01:42:27 »
Jolien / Afleveringtitels
Aanvulling afl6

1. Alfa: Begin, start. We horen ´hello darkness my old friend´ en we zien Jolien, dan roept de mol ¨start¨, en Jolien zien we afdalen.

2. Pandora. Jolien bewaakt deze, maar we zien haar als enige ook het slot aanraken.

3. Minotarus. ´liet zich leiden door de draad´ de ´levenden´ aan de draad waren Jolien, Alina en Bart. Christian niet na 1 stap 0. Jolien is van die drie de enige die niet in beeld was samen met de minotaurus.

4. Pnyx, we zien bij het stemmen alleen Jolien in het gezicht met de ‘Ekklesia’ op de achtergrond.

5. ‘Een lach. een groet, een blij gezicht’ uit een lied van Willy. Als Willy naar duo Jolien/Salim vertrekt horen we Willy voor eerste keer zingen. Blij gezicht want Sacha vriend van Jolien raadt Willy op de foto.

6. ´Deelnemen is belangrijker dan winnen´ Afvaller Salim kan niet meer winnen en Jolien herkent hem in de ´Spelen´.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #243 Gepost op: 13-04-2020, 01:49:42 »
Maar als ze de Mol is, waarom heeft ze dan de doos van Pandora zo angstvallig bewaakt? De Mol wilde toch juist graag dat een van de kandidaten die zou openen? En bij de Olympische Spelen was ze uitgerekend de enige die voor voordeel zorgde bij het hardlopen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #244 Gepost op: 13-04-2020, 01:51:50 »
Ik denk dat Jolien, als ze de mol was geweest, opdracht 3 niet gespeeld zou hebben zoals ze nu deed.

Bij de eerste deelopdracht in het gymnasium was ze als eerste klaar, bij de tweede deelopdracht ook en bij deelopdracht vier was ze wel erg slim en snel met haar hamer... ze heeft eigenlijk 3 van de 4 deelopdrachten zeer opvallend en dik gewonnen van de rest. Dit was niet slechts zeer opvallend voor ons kijkers, Alina en Christian benadrukten nog even dat dit verdacht was in hun testbiechten, dus ook voor haar medekandidaten was dit zeer opvallend...

Ook denk ik niet dat Jolien het zo had gespeeld tegenover de mol als zij zelf de mol is. Nu is het inderdaad erg vreemd dat ze na twee voordelen bemachtigd te hebben niet gewoon stopte met spelen. Als mol had ze ook of meteen bankroet kunnen gaan, of bankroet kunnen gaan na het bemachtigen van het eerste voordeel. Dat was minder vreemd en opvallend geweest. Ik vind dit kandidatengedrag.

Daarnaast zou ik het persoonlijk nogal flauw vinden als de mol uiteindelijk in kamer 5 belandt. De mol heeft voorkennis. Hierdoor is het geen uitdaging voor de mol om de deelopdrachten van de overige kandidaten te winnen en om de stolp te kiezen waaronder het kaartje met bankroet erop ligt... Als het de bedoeling was geweest dat de mol deze opdracht zou winnen, had deze opdracht beter helemaal niet gespeeld kunnen worden... dat had hetzelfde eindresultaat opgeleverd.

Voor mij is Jolien niet de mol en vanwege haar gedrag in deze opdracht is zij alleen maar minder verdacht voor mij.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #245 Gepost op: 13-04-2020, 01:56:49 »
Precies! We hebben bij Jolien te maken met een zeer sterke en fanatieke kandidaat die het spel zo speelt dat anderen zouden kunnen denken dat zijn de Mol is. Ik vermoed dat de woordenstrijd tussen haar en Bart ook een gevolg is van het feit dat ze denkt (of lang heeft gedacht) dat Bart precies dezelfde strategie volgt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #246 Gepost op: 13-04-2020, 01:57:42 »
Bij de pentathlon maakt het niets uit of je jouw onderdeel wint of niet. Het geld werd pas gewonnen als de 100 meter tegen Salim werd gewonnen en die kans was klein.

Verder zeggen er velen de mol in de laatste kamer is wat saai en opvallend.
Ik ga er vanuit dat elke kandidaat die in de laatste kamer zou zitten, de mol niet had gevolgd en meteen cloche 4 en 5 had geopend. En ik zou als kandidaat ook gestopt zijn met de 2 voordelen die jolien had.

Mijn twijfel over jolien als mol is juist weer wat geminderd na de gymnasium proef.

Het noemen van Salim zijn naam NA afloop van die 100 meter is zon kiev momentje.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #247 Gepost op: 13-04-2020, 02:00:47 »
Tarbozan,

Hier gaat de vergelijking toch absoluut niet op. Het was een kwestie van seconden om te zien dat het Salim was, het had ook helemaal geen enkele invloed op het spel of wat dan ook. 3 seconden langer wachten en iemand anders had het gezegd.

En dank Saskia om mijn mening ook onder woorden te brengen. Ik deel deze helemaal.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #248 Gepost op: 13-04-2020, 02:03:59 »
Bij de pentathlon maakt het niets uit of je jouw onderdeel wint of niet. Het geld werd pas gewonnen als de 100 meter tegen Salim werd gewonnen en die kans was klein.

Opvallend is dan wel dat de mol in de auto tegen Salim het volgende zegt:

'Ik probeer jou in de best mogelijke positie te brengen om te winnen.'

Wat heeft Jolien dan gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Sterker nog, ze heeft ervoor gezorgd dat Salims winkans verkleind werd door het verspringen goed te doen, waardoor Bart 5 meter voor Salim mocht starten..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #249 Gepost op: 13-04-2020, 02:12:56 »
Opvallend is dan wel dat de mol in de auto tegen Salim het volgende zegt:

'Ik probeer jou in de best mogelijke positie te brengen om te winnen.'

Wat heeft Jolien dan gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Sterker nog, ze heeft ervoor gezorgd dat Salims winkans verkleind werd door het verspringen goed te doen, waardoor Bart 5 meter voor Salim mocht starten..

Ik geloof niet in al die scripted events. Maar stel dat we echt iemand zoeken die de kans op winst voor Salim vergroot heeft, is dat maar 1 persoon en dat is Bart met zijn late switch om te gaan rennen en zijn val.  En een mol die 10 k biedt voor een vrijstelling, ik hoop toch zo dat dat niet waar is. Maar ieder zijn gedacht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #250 Gepost op: 13-04-2020, 02:14:31 »
Ik geloof niet in al die scripted events. Maar stel dat we echt iemand zoeken die de kans op winst voor Salim vergroot heeft, is dat maar 1 persoon en dat is Bart met zijn late switch om te gaan rennen en zijn val.  En een mol die 10 k biedt voor een vrijstelling, ik hoop toch zo dat dat niet waar is. Maar ieder zijn gedacht.

Of Alina, die eerst wilde hardlopen ondanks dat ze haar voet had verstuikt.  ;)

Ik denk in ieder geval dat de enige persoon die iets goed deed tijdens deze opdracht dan de minste kans maakt om de mol te zijn..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #251 Gepost op: 13-04-2020, 02:32:15 »
mee Eens dat de prestatie van jolien de kans om te winnen iets verhoogd heeft. Maar de prestatie van die Griek was ook echt niet geweldig.

Half molpunt voor alina en Bart, half kandidaatpunt voor jolien.



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #252 Gepost op: 13-04-2020, 02:34:00 »
Of Alina, die eerst wilde hardlopen ondanks dat ze haar voet had verstuikt.  ;)

Ik denk in ieder geval dat de enige persoon die iets goed deed tijdens deze opdracht dan de minste kans maakt om de mol te zijn..

Ik heb het net terug gekeken en er ook wat over gezegd in het opdrachtentopic, maar als Jolien de Mol is dan moest ze onder de 1,81m springen. Dat is praktisch niets voor een persoon van die lengte. Dus ik zou me niet verkijken op het "goed doen", want haar sprong is niet uitzonderlijk ver.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #253 Gepost op: 13-04-2020, 02:36:05 »
Ik heb het net terug gekeken en er ook wat over gezegd in het opdrachtentopic, maar als Jolien de Mol is dan moest ze onder de 1,81m springen. Dat is praktisch niets voor een persoon van die lengte. Dus ik zou me niet verkijken op het "goed doen", want haar sprong is niet uitzonderlijk ver.

Of ze had haar voet net iets over de lijn kunnen zetten waardoor haar tweede sprong ongeldig was verklaard, net zoals haar eerste sprong... Dan was haar deelopdracht ook mislukt. Erg moeilijk was het dus niet om deze deelopdracht te laten mislukken. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #254 Gepost op: 13-04-2020, 02:36:45 »
Maar als ze de mol was, had ze dan ofwel geen 2x een fout begaan (obvious) ofwel gewoon 4 meter gesprongen om even te tonen dat de joker verkeerd ingezet is? Wat denk ik ook wel gelukt kon zijn, die 4 meter.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #255 Gepost op: 13-04-2020, 02:39:17 »
“Ik stel hier de vragen” zei de mol, in aflevering 1 en in de voorbeschouwing naar aflevering 8 in aflevering 7. Jaja Molien  :-*
Graven, graven, graven...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #256 Gepost op: 13-04-2020, 10:39:16 »
Maar als ze de mol was, had ze dan ofwel geen 2x een fout begaan (obvious) ofwel gewoon 4 meter gesprongen om even te tonen dat de joker verkeerd ingezet is? Wat denk ik ook wel gelukt kon zijn, die 4 meter.

Dan moet je wel een houtje kunnen springen hoor. Leg maar eens een rolmaat voor je uit van 4 meter.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #257 Gepost op: 13-04-2020, 10:49:31 »
Wat ik vooral verdacht vind van Jolien dat ze na de parachute-ondervraging zo naar Bart uithaalde omdat hij 2 pasvragen heeft bemachtigd hoewel er geen geld mee gemoeid is.
Nu gaat Jolien zelf voor 2 pasvragen en de verdenking van afvaller Salim en dat is nog niet genoeg, zij wil ook de molboekjes waardoor er veel geld niet in de pot gaat.
Het viel mij ook op dat Jolien dadelijk de juiste methode vindt om de deelopdrachten te kunnen winnen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 10:55:13 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #258 Gepost op: 13-04-2020, 10:50:25 »
Dan moet je wel een houtje kunnen springen hoor. Leg maar eens een rolmaat voor je uit van 4 meter.

Hebben we jaren geleden veel gedaan in mijn middelbare schooltijd. Als ik me goed herinner sprong in rond de 5m, maar was wel 1 van mijn betere onderdelen bij de atletiek.

Dan blijft de vraagt, ga dan 2x in de fout of probeer zeker niet die joker te krijgen? Je staat zo in de spotlights bij de laatste opdracht dat dit toch niet uitmaakt.

Ik vind ze in alledrie de opdrachten het meest onmols in haar handelingen. Ofwel speelt ze het spel helemaal anders dan wat ik van een mol verwacht.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #259 Gepost op: 13-04-2020, 11:33:40 »
“Ik stel hier de vragen” zei de mol, in aflevering 1 en in de voorbeschouwing naar aflevering 8 in aflevering 7. Jaja Molien  :-*

Die quote heeft deze pientere dame van haar kamergenoot Laure meegekregen schat ik zo in ;)

Van rood scherm naar winnaar, het zou zomaar eens kunnen dit seizoen ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.