Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71270 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #280 Gepost op: 13-04-2020, 20:26:48 »
Deze hint is het enige wat me eventueel nog zou laten switchen naar Jolien, maar ik wacht nog even de laatste aflevering af.

Als zij de mol is, heeft ze het tot nu toe slecht gedaan naar mijn mening en zou het jammer zijn dat het blijkbaar geoorloofd was dat de mol met haar voorkennis de laatste kamer bereiken mocht.  ::ohno::

De mol geeft in de auto aan samen te gaan werken met Salim en dat diegene Salim in de best mogelijke positie wil krijgen om te winnen.. en dan blijkt de mol uiteindelijk de enige persoon die Salim tegenwerkt in gehele opdracht te zijn?  ??? Dat gaat er bij mij voorlopig nog even niet in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #281 Gepost op: 13-04-2020, 20:46:41 »

Als zij de mol is, heeft ze het tot nu toe slecht gedaan naar mijn mening

Aan haar dagboek te horen vindt ze dat zelf ook

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #282 Gepost op: 13-04-2020, 21:50:23 »
Elke mol is ook afhankelijk van de tegenspelers.

Ik vrees dat Bart haar al in afl1 heeft ONTMA / SKERT.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #283 Gepost op: 13-04-2020, 22:05:05 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Jolien:

Aflevering 6:

  • Besluit na het oefenen het verspringen te doen en blijft daar bij
  • Wil de joker inzetten bij het discus- of speerwerpen maar gaat mee met Barts suggestie om de joker bij het verspringen in te zetten
  • Stapt met haar voet over de streep waardoor haar eerste verspringpoging ongeldig wordt verklaard
  • Springt 2 meter 85 ver, en dat is met de ingezette joker genoeg om de helft van de afstand van de Oude Griek (3 meter 63) te verbeteren waardoor Bart vijf meter voorsprong bij het loopnummer krijgt
  • Herkent Salim als eerste
  • Heeft met iemand van hetzelfde geslacht gekust en een gerecht teruggestuurd op restaurant en verdient daardoor met die gekozen stellingen geen geld
  • Zegt dat de brave mensen het best lang kunnen blijven zitten, waarna Christian van tafel gaat en alleen Alina en Jolien overblijven
  • Besluit met Alina dat zij als een-na-laatste over de balk gaat en Alina als laatste
  • Gaat als derde zonder problemen de "sirtaki-balk" over en verdient 400 euro
  • Is als eerste klaar met haar tekening van het stilleven en gaat met 700 euro (want vier keer gekeken) door naar kamer 2
  • Prikt als eerste haar ballon met de cactushelm door en gaat met 750 euro extra (want één keer gekeken) door naar kamer 3
  • Suggereert in kamer 3 dat ze haar beter door kunnen laten gaan omdat zij het hoogste bedrag verzameld heeft
  • Krijgt haar pak als tweede hapjes-vrij en gaat met 250 euro extra (want 10 hapjes gegeten) door naar kamer 4
  • Geeft in de kamer met het ijsblok 50 euro uit aan strooizout en direct erna 500 euro aan de hamer waarna ze als eerste de sleutel pakt en met 450 euro extra doorgaat naar de laatste kamer
  • Spreekt tegenover de Mol (of Gilles) uit dat de molboekjes haar het meest interesseren
  • Start (voor 500 euro) met stolp 3 nadat de Mol heeft gezegd dat de boekjes onder 1 of 3 zitten en vindt daar de naam van de hoofdverdachte van Salim in een envelop
  • Denkt hardop dat de boekjes dus onder stolp 1 zitten en de twee pasvragen dus onder 2 (omdat de Mol zei dat 4 verdubbelaar en 5 bankroet was), kiest voor 2 en vindt daar de pasvragen
  • Besluit de Mol te vertrouwen, kiest stolp 1 en vindt daar de bankroet waardoor niet alleen de 3 x 500 maar al het geld (2150 euro) verloren gaat en ze ook haar gepakte voordelen niet mag houden
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 08:45:57 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #284 Gepost op: 14-04-2020, 09:45:29 »
Ik ben tot nu toe bij Jolien gebleven, maar het kan er bij niet in dat de mol de vijfde kamer haalt en daar wordt toegesproken door Gilles. Dat kan niet het vooraf besproken scenario geweest zijn. En dat Jolien als mol zelf  spontaan zou beslissen ik ga toch voor de winst en dat lukt ook nog nee dat is zo ongeloofwaardig. Dit is een opdracht waar de mol kan en wil shinen in dat rechtstreekse duel in kamer 5.  >:D

Niet alleen de mol verheugt zich op zo’n opdracht , maar ook iedereen achter de schermen. Jolien valt voor mij hier af ( en daarmee is ook mijn pool kansloos) :\'(.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #285 Gepost op: 14-04-2020, 10:08:45 »
Jolien is enorm fanatiek. Ze gaat altijd vol voor de opdracht. Dan zou het toch niet te verkopen zijn als ze nu opeens minder haar best zou doen? Dat zou volkomen out of character zijn en haar medekandidaten zeker opvallen. Als Jolien de mol is, verwacht ik dat ze deze opdrachten op eigen kracht heeft gedaan (net als Gilles in zijn seizoen). Ik denk zeker niet dat je haar op basis van deze opdracht meteen kan afschrijven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #286 Gepost op: 14-04-2020, 10:23:15 »
In tegendeel. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #287 Gepost op: 14-04-2020, 10:41:46 »
In tegendeel. ;D
Hoezo integendeel? Natuurlijk dacht ik in eerste instantie ook ja dat is de mol, ze gaat door tot bankroet. Ze speelt toneel. Maar waarom kan mijn beredenering niet kloppen dan. Want dat ze nou eenmaal fanatiek is en dus daar moet presteren en dat het anders opvalt,  vind ik geen sterk argument.

Ik wil haar eigenlijk niet afschrijven dus ik wil graag goede argumenten zodat ik toch nog goed zit in mijn pool. :P
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 10:50:50 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #288 Gepost op: 14-04-2020, 10:56:13 »
"Integendeel" was in reactie op joligmolletje's laatste zin: "Ik denk zeker niet dat je haar op basis van deze opdracht meteen kan afschrijven."

Natuurlijk kan jouw beredenering ook kloppen.

Voor mij als Jolienverdenker vanaf aflevering 1 die om vooral onduidelijke redenen toch steeds bij Jolien is gebleven was het hele traject dat Jolien deze opdracht aflegde en de uitkomst ervan precies wat ik nodig had om het gevoel te krijgen dat ik goed zit. Want dit behoorlijk opvallend (maar toch goed gespeeld!) saboteren samen met haar ook niet zo subtiele schakelsabotage in de vorige aflevering vind ik logisch vanuit het idee dat de Mol eerder niet zo goed heeft kunnen saboteren (zie zijn dagboek) en het daarom maar over een wat minder subtiele boeg is gaan gooien.

Dat Jolien niet eens twijfelt om na de pasvragen te stoppen vind ik als kandidaat ook heel raar. Maar daarbij komt ook nog dat ik het raar vind dat Jolien logisch beredeneert dat de boekjes die ze zo graag wil (liever dan pasvragen, wat ook al opmerkelijk is) onder stolp 1 zitten en dat ze dan ineens toch voor stolp 2 kiest. Ze lijkt hier niet echt bezig te zijn met het behalen van de voordelen, maar wel met het uitvoeren van een van haar grootste molacties van allemaal. Dat daar een deel opzet bij zit vind ik totaal geen bezwaar want ze moet alle opdrachten maar wel even goed uitvoeren en tegenover zogenaamd de Mol een knap toneelstukje opvoeren. ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #289 Gepost op: 14-04-2020, 11:10:43 »
Stolp 2 lijkt me wel erg verstandig om te openen als kandidaat hoor.

De kans dat daar de bankroet zit is echt heeeel erg klein. Het is de enige stolp die nog niet vernoemd is, de mol gaat zeker de bankroet vernoemen.

Doordat ze stolp 2 opent en ziet dat de mol niet aan het liegen is, denkt ze dat hij dus gewoon de mindfuck speelt dat alles klopt. Wat ik ook nog kan begrijpen en ja dan is de drang groot om verder te gaan. Kijk bv maar naar gokken in het echt. Je wint 5 euro. Ga je stoppen? Wss niet, want het gaat goed en dan ga je je onoverwinnelijk voelen. Je kan van die 5 euro makkelijk 10 euro maken! En dat begint dan naar een verslaving te neigen. Ik denk dat je het in dat opzicht moet bekijken.

Hoe meer ik over deze opdracht nadenk. Hoe meer ik fanatieke kandidaat Jolien zie die gewoon in een ‘zone’ terechtkomt waarbij ze er helemaal voor gaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #290 Gepost op: 14-04-2020, 11:18:05 »
En daarom is de mogelijke molactie ook weer niet te opzichtig, dat is weer het mooie dubbele eraan. (Waardoor we ook eindeloos kunnen discussiëren zonder eruit te komen. ;D) Als Jolien direct de bankroet had gepakt had ik waarschijnlijk wat meer twijfels gehad of het wel een molactie was dan nu.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #291 Gepost op: 14-04-2020, 11:21:26 »
Ja maar als ze als 2de de bankroet had gepakt, had ik het meer geloofd als mol. Pas na 3 vond ik mss net van het goede te veel ;)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #292 Gepost op: 14-04-2020, 11:59:38 »
Scripted TV als hoogtepunt van de molacties, ik zou het werkelijk helemaal niks vinden en ook helemaal niet bij DeMol vinden passen  ::ohno::

Gelukkig verwacht ik ook helemaal niet dat dit het geval is geweest en denk ik dat de mol gewoon fair and square gretige Jolien verslagen heeft. In dat geval, een ijzersterke molactie :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #293 Gepost op: 14-04-2020, 12:16:20 »
"Integendeel" was in reactie op joligmolletje's laatste zin: "Ik denk zeker niet dat je haar op basis van deze opdracht meteen kan afschrijven."

Natuurlijk kan jouw beredenering ook kloppen.

Voor mij als Jolienverdenker vanaf aflevering 1 die om vooral onduidelijke redenen toch steeds bij Jolien is gebleven was het hele traject dat Jolien deze opdracht aflegde en de uitkomst ervan precies wat ik nodig had om het gevoel te krijgen dat ik goed zit. Want dit behoorlijk opvallend (maar toch goed gespeeld!) saboteren samen met haar ook niet zo subtiele schakelsabotage in de vorige aflevering vind ik logisch vanuit het idee dat de Mol eerder niet zo goed heeft kunnen saboteren (zie zijn dagboek) en het daarom maar over een wat minder subtiele boeg is gaan gooien.

Dat Jolien niet eens twijfelt om na de pasvragen te stoppen vind ik als kandidaat ook heel raar. Maar daarbij komt ook nog dat ik het raar vind dat Jolien logisch beredeneert dat de boekjes die ze zo graag wil (liever dan pasvragen, wat ook al opmerkelijk is) onder stolp 1 zitten en dat ze dan ineens toch voor stolp 2 kiest. Ze lijkt hier niet echt bezig te zijn met het behalen van de voordelen, maar wel met het uitvoeren van een van haar grootste molacties van allemaal. Dat daar een deel opzet bij zit vind ik totaal geen bezwaar want ze moet alle opdrachten maar wel even goed uitvoeren en tegenover zogenaamd de Mol een knap toneelstukje opvoeren. ::ok::

Snapte dat je op Joligmolletje reageerde. En ik snap ook je redenering. Ik vind het ook opmerkelijk hoe ze het spel speelde. Maar je vindt het niet opmerkelijk dat de mol hier het spel wint ( op overtuigende wijze)en dat Gilles ingezet moet worden?  Ik kan dat gewoon niet geloven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #294 Gepost op: 14-04-2020, 12:18:12 »
Stolp 2 lijkt me wel erg verstandig om te openen als kandidaat hoor.

De kans dat daar de bankroet zit is echt heeeel erg klein. Het is de enige stolp die nog niet vernoemd is, de mol gaat zeker de bankroet vernoemen.

Doordat ze stolp 2 opent en ziet dat de mol niet aan het liegen is, denkt ze dat hij dus gewoon de mindfuck speelt dat alles klopt. Wat ik ook nog kan begrijpen en ja dan is de drang groot om verder te gaan. Kijk bv maar naar gokken in het echt. Je wint 5 euro. Ga je stoppen? Wss niet, want het gaat goed en dan ga je je onoverwinnelijk voelen. Je kan van die 5 euro makkelijk 10 euro maken!
Maar ze speelt hier niet tegen een machine, maar tegen een 'wicked person', de mol. Het zou logischer zijn dat ze al heel blij zou zijn met die eerste twee pogingen die geslaagd waren, daarmee mocht ze zich oprecht een geluksvogel noemen, om daarna dan toch echt te stoppen.

Het wordt ze wel lastig gemaakt omdat dit de derde keer is dat ze onderhandelen met de mol en de eerste twee keer is de belofte nagekomen. Overigens hanteert Jolien als mol zelf ook deze taktiek: bij de beelden zei ze twee keer iets dat klopte, en de derde opmerking klopte niet.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 12:22:17 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #295 Gepost op: 14-04-2020, 12:21:06 »
Ik probeer me even in dezelfde situatie te stellen. Je bent bij de laatste 5. Je denkt dat je juist zit. Als je fout zit, helpen 2 pasvragen niet en als Salim op jou heeft gestemd, zou zijn hoofdverdachte dus ook niet helpen. Ofwel zat iedereen juist en zaait die hoofdverdachte nog meer twijfel.

Het enige wat je 100% kan bevestigen dat je juist zit, is eventueel de dagboeken vd afvallers.

Kan je die gok maken? Ik denk van wel. Maargoed dat is interpretatie 

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #296 Gepost op: 14-04-2020, 12:26:24 »
Ik probeer me even in dezelfde situatie te stellen. Je bent bij de laatste 5. Je denkt dat je juist zit. Als je fout zit, helpen 2 pasvragen niet en als Salim op jou heeft gestemd, zou zijn hoofdverdachte dus ook niet helpen. Ofwel zat iedereen juist en zaait die hoofdverdachte nog meer twijfel.

Het enige wat je 100% kan bevestigen dat je juist zit, is eventueel de dagboeken vd afvallers.

Kan je die gok maken? Ik denk van wel. Maargoed dat is interpretatie
Ik vond het een rare keuze. Dagboeken van afvallers helpen je ook niet als daar allerlei warrige informatie in staat en misschien hebben ze op iemand gestemd die er ook al uit is. In dit stadium moet je je eigen koers al bepaald hebben. Pasvragen zijn dan logischer.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #297 Gepost op: 14-04-2020, 12:30:17 »
Als Mol onder de pij heb je eigenlijk best een flinke kans dat het mis gaat bij het diner. Er is maar één ideale stolp bij, en dat is de bankroet. De andere geven als de laatste kandidaat begint met een bedrag van 2.000 euro altijd geld in de pot, en in het ergste geval zelfs een verdubbeling. Bij twee stolpen komt de kandidaat dichterbij je identiteit (bij pasvragen niet). We zagen bij WIDM dat het Rob ook niet lukte om geld te verspelen, bij zijn psychologische gokspelletje. En daar was het nog 50/50. Hier waren de kansen van de Mol veel kleiner.

Ik kan me dus voorstellen dat de Mol als het even kan liever aan tafel zit, zeker als het je op eerdere momenten niet meezat.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #298 Gepost op: 14-04-2020, 12:32:52 »
Scripted TV als hoogtepunt van de molacties, ik zou het werkelijk helemaal niks vinden en ook helemaal niet bij DeMol vinden passen  ::ohno::

Waarom zou het Scripted TV moeten zijn?

Het zou heel goed kunnen dat met Jolien (in de rol van mol) vantevoren twee scenario's zijn doorgenomen met de insteek "speel zo goed mogelijke de fanatiek kandidaat" zonder precieze opdrachtenkennis - al een paar keer geopperd hierboven- met als uitkomst:

A) Jolien haalt kamer 5 niet en kan dan de molactie doen door de kandidaat die daarin wel slaagt proberen te verleiden om de stolp met bankroet te pakken.

B) Jolien haalt (eerlijk) kamer 5 wel en kan als mol zelf bankroet pakken.

EDIT:

Het had ook maar een haar gescheeld of Jolien was vóór kamer 5 al uitgeschakeld geweest en hadden we scenario A gehad.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 12:52:48 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #299 Gepost op: 14-04-2020, 12:37:29 »
Dan neem je op de koop toe dat de mol dus niet zelf die mooie mindfuck kan spelen en Jolien als mol dus tegen Gilles speelt.... ::regenboog::

Als je van tevoren bespreekt dat de mol moet winnen ( wat een tricky scenario is want je moet wel alle spelletjes winnen) om zo in kamer 5 bankroet te kunnen gaan.

of de mol gaat niet door tot de laatste kamer en geeft de kandidaten die kans zodat de mol oog in oog met een kandidaat komt en deze dan bankroet kan laten gaan.

De laatste optie lijkt mij behalve eenvoudiger ook veel uitdagender voor de mol en sowieso voor het programma. Het is zelfs moeilijk om alle spelletjes te winnen als je erop geoefend hebt, dus de eerste optie lijkt mij zelfs onwaarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 12:52:38 door Lonneke*L »