Auteur Topic: [kandidaat] Gilles  (gelezen 5241 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #20 Gepost op: 3-05-2020, 21:09:12 »
Je bent als eerste afgevallen, maar je hebt toch een record op je naam staan: 0/20 scoren in de test!  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #21 Gepost op: 3-05-2020, 22:43:33 »
De objectief slechtste kandidaat ooit, hahaha. Dubieuze titel.  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2020, 22:45:43 »
Zoveel beter zullen de anderen het niet gedaan hebben. Bart had vast ook maar één vraag goed. ;)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2020, 22:49:59 »
Zoveel beter zullen de anderen het niet gedaan hebben. Bart had vast ook maar één vraag goed. ;)

Die had 20/20 want de vrijstelling. ;)
klaar voor de strijd

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #24 Gepost op: 3-05-2020, 22:50:23 »
Zoveel beter zullen de anderen het niet gedaan hebben. Bart had vast ook maar één vraag goed. ;)

Nee uiteraard, ben benieuwd wat Bart z'n hoogste score was tot na de vuurwerkopdracht. Dat zal vast niet hoger dan 4-5 hebben gezeten.

Maar dat hij de allereerste is die 0 weet te scoren, toch knap. Je zou na zoveel seizoenen Belgische, Nederlandse, Amerikaanse en noem ze maar op seizoenen toch wel moeten weten dat je in de eerste aflevering moet spreiden. Maar blijkbaar niet.  ::zwaai::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #25 Gepost op: 4-05-2020, 00:07:07 »
0 vragen goed én in aflevering 1 al voluit op 1 persoon gaan, ik vond het erg naar dat ie als eerste ging maar nu achteraf ook wel terecht. Dit was niet alleen pech hebben maar ook gewoon niet zo slim spelen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2020, 00:31:54 »
Met 0/20 is het natuurlijk volkomen terecht dat je het spel moet verlaten, maar ik vind het echt jammer dat we niet meer van hem hebben gezien. Volgens mij een toffe kandidaat.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #27 Gepost op: 4-05-2020, 00:35:04 »
Hij heeft in elk geval mooie ogen. Maar daar win je geen spel mee.
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #28 Gepost op: 4-05-2020, 00:39:06 »
Ja, de  eerste test is gewoon roulette.
Maar kies er dan niet voor om alles op groen/0 te zetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #29 Gepost op: 4-05-2020, 00:41:46 »
Naar mijn idee waren er meerdere kandidaten die all in gingen in of vanaf aflevering 1, ook in het vorige seizoen. Gilles had gewoon pech dat dat voor hem het slechtste (van alle kandidaten die ooit hebben meegedaan) uitpakte.  :P
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 00:44:08 door Saskiaax95 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #30 Gepost op: 4-05-2020, 00:43:39 »
Hij heeft in elk geval mooie ogen. Maar daar win je geen spel mee.

Dat hij een koe wilde zijn, vond ik hilarisch.  ::rofl:: Hij was ook vriendelijk en sociaal. Daar win je waarschijnlijk ook De Mol niet mee, maar het geeft wel extra kleur aan de groep. Nu dus maar 1 aflevering. Alles op een kandidaat inzetten is dan inderdaad niet handig.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #31 Gepost op: 4-05-2020, 09:26:06 »
0 vragen goed én in aflevering 1 al voluit op 1 persoon gaan, ik vond het erg naar dat ie als eerste ging maar nu achteraf ook wel terecht. Dit was niet alleen pech hebben maar ook gewoon niet zo slim spelen :P.

Ja, dit vat het wel samen voor mij.
Vond het eerst heel naar, Gilles de kandidaat kwam super sympathiek over met zijn 0 euro voor de vrijstelling. Maar dan juist alles op Bart zetten: hoewel ik zijn denkwijze kan begrijpen statistisch gezien niet zo slim voor een eerste test en executie als je De Mol een beetje volgt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #32 Gepost op: 5-05-2020, 11:10:51 »
0 vragen goed én in aflevering 1 al voluit op 1 persoon gaan, ik vond het erg naar dat ie als eerste ging maar nu achteraf ook wel terecht. Dit was niet alleen pech hebben maar ook gewoon niet zo slim spelen :P.

Of je bent 2 maanden later de briljante mollenvanger, of -en dat komt een stuk vaker voor- de sukkel van de groep  :o. Toch heb ik wel medelijden met hem. Tunnelvisie overkomt ons allemaal wel eens.

Eigenlijk zou ik wel eens alle eerste exit resultaten willen zien en dan kijken wat er was gebeurd als je altijd random een kandidaat kiest (die tijdens eerdere vragen in jouw test nog niet aan de beurt is geweest) en daarop antwoordt (kan gemakkelijk als je met een cijferreeksje werkt) en nooit een kandidaat kiest uit de verzameling waar je zelf deel van uit maakt (als een man de vraag krijgt of de mol man of vrouw is, antwoord hij vrouw. Dat geeft hem odds van 5/4. Vragen over wie waar was zijn weer linker, want dan gaat het fout als je per ongeluk vaak in de buurt van de mol was). Ik denk dat als je op die manier de test had ingevuld, je zeer waarschijnlijk alle eerste ronde executies had overleefd en het voorkomt ook nog eens een waan (ik zat op die en ben er nog in) die tot tunnelvisie leidt.

Misschien is het wel meer rondjes dan alleen de eerste een verstandige aanpak.

1 extra pasvraag zou je toch al grote kansen extreem verhogen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #33 Gepost op: 5-05-2020, 11:54:08 »
ik denk dat je door op die manier te spreiden (steeds op de grootste groep) de eerste 3 ronden wel doorkomt
Wit is ook een kleur!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #34 Gepost op: 5-05-2020, 21:41:22 »
...behalve als je Maarten van der Weijden heet en je toevallig in een seizoen zit waarin de mol vroeg ontdekt is.

Laten we verder ook niet vergeten dat het in Nederland ook elf seizoenen heeft geduurd voordat er voor het eerst een kandidaat deze strategie aanneemt (Karin de Groot). Je zou de manier van spelen in Belgie misschien niet moeten vergelijken met seizoen WIDM20, maar met seizoen WIDM8. Hoe waren toen de spreidingstactieken?

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Gilles
« Reactie #35 Gepost op: 7-05-2020, 17:00:12 »
...behalve als je Maarten van der Weijden heet en je toevallig in een seizoen zit waarin de mol vroeg ontdekt is.

We gaan toch niet met krijtje smijten, hè?   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!