Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56780 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #220 Gepost op: 13-04-2020, 12:05:07 »
lees nu een soortgelijke reactie van Moedermol ::ok:: Dus veel fantasie voor een logische verklaring is er blijkbaar, voor een Bartverdenker in ieder geval, niet voor nodig.

+1

Vond het eigenlijk ook vrij logisch, als mol hou je zo controle over de afloop van de opdracht en daarnaast wordt Salim niet voor niks omgetoverd tot een atleet op leeftijd.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #221 Gepost op: 13-04-2020, 12:09:35 »
Een hoop mensen schrijven Bart af (of zouden het ongeoorloofd vinden) vanwege de 10.200. Ik denk juist dat dit bedacht is om zijn persona als kandidaat te presenteren en de boel direct op scherp te zetten:

Ik ben een superfanatieke kandidaat, ik geef niets om geld en dat zouden jullie ook niet moeten doen. Het enige dat telt is de mol vinden desnoods voor artis-punten.

En zo gaat hij ook te werk. Omdat er al 10.200 minder is bij de start, biedt dit hem de gelegenheid om in het begin hier en daar ogenschijnlijk nog nuttig te zijn en af en toe zelfs wat geld binnen te brengen (Kano, Minotaurus, Golf). Maar wees eerlijk, wie heeft zoveel duidelijke molacties op zijn naam staan? Wie staat er consequent door eigen toedoen meestal in de beste positie? Bart toch zeker? :D

Afgelopen 2 afleveringen alleen al:

- Geen geld voor een goede foto. (hij is fotograaf door eigen toedoen)
- Geen geld voor een auto in een vak. (hij kiest de snelheid voor de auto's en de X3)
- Geen geld bij de vuurpijlen. (zit naast de pijlen en mag 2 keer (bijna 3) als eerste)
- Geen geld bij het hardlopen. (hij kiest om loper te worden)
- Mag vanuit de auto te vragen selecteren en hoeft niet te drinken. (weer zijn eigen keuze om bob te zijn)
- Geen geld bij het diner. (valt snel af, dat komt goed uit)
- Nauwelijks verdacht hier op het forum.

Lekker bezig die Bart ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 12:12:13 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #222 Gepost op: 13-04-2020, 12:13:03 »
Omdat meteen weer die positie opeisen hem verdacht zou kunnen maken bij de kandidaten. De kans dat Alina sneller zou zijn, lijkt me eerlijk gezegd heel klein.

Hij eist anders heel vaak meteen een positie op- direct of indirect- dan zou hij nu ineens bedenken dat dat verdacht kan zijn? Dat denk ik niet. Het gaat mij er niet om of Alina sneller was of niet, maar om het feit dat Bart pas later bedenkt dat hij beter kan hardlopen. Het lijkt niet van te voren zo bedacht.

P.s. Bart blijft toch mijn wensmol ::tandpastasmiley::, dus ik sluit hem zeker niet uit...

Het kan ook zijn dat de mol hier juist niet gaat hardlopen, omdat het tegen Salim voor iedereen een verloren zaak is. Geld gaat toch wel verloren.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 12:47:40 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #223 Gepost op: 13-04-2020, 12:18:25 »
Een hoop mensen schrijven Bart af (of zouden het ongeoorloofd vinden) vanwege de 10.200. Ik denk juist dat dit bedacht is om zijn persona als kandidaat te presenteren en de boel direct op scherp te zetten:

Ik ben een superfanatieke kandidaat, ik geef niets om geld en dat zouden jullie ook niet moeten doen. Het enige dat telt is de mol vinden desnoods voor artis-punten.

En zo gaat hij ook te werk. Omdat er al 10.200 minder is bij de start, biedt dit hem de gelegenheid om in het begin hier en daar ogenschijnlijk nog nuttig te zijn en af en toe zelfs wat geld binnen te brengen (Kano, Minotaurus, Golf). Maar wees eerlijk, wie heeft zoveel duidelijke molacties op zijn naam staan? Wie staat er consequent door eigen toedoen meestal in de beste positie? Bart toch zeker? :D

Afgelopen 2 afleveringen alleen al:

- Geen geld voor een goede foto. (hij is fotograaf door eigen toedoen)
- Geen geld voor een auto in een vak. (hij kiest de snelheid voor de auto's en de X3)
- Geen geld bij de vuurpijlen. (zit naast de pijlen en mag 2 keer (bijna 3) als eerste)
- Geen geld bij het hardlopen. (hij kiest om loper te worden)
- Mag vanuit de auto te vragen selecteren en hoeft niet te drinken. (weer zijn eigen keuze om bob te zijn)
- Geen geld bij het diner. (valt snel af, dat komt goed uit)
- Nauwelijks verdacht hier op het forum.

Lekker bezig die Bart ::ok::


Wederom had ik het niet beter kunnen verwoorden. Jammer dat ik in de pool in het begin nog op Laure zat.
Anders had ik net als met Rob in de top 10 kunnen eindigen. Gaat me nu niet lukken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #224 Gepost op: 13-04-2020, 12:52:20 »
Ik ben het eens met de opsommingen van Bart zijn posities.  Maar als dit ons al zo opvalt, waarom laten de kandidaten dit dan keer op keer gebeuren?  Mij lijkt het dat ze in hem geen mol zien.

Verder is de vraag waarom stopt Bart meteen met eten en drinken als ze telefoon krijgen? Als mol kun je de boodschap van christian best in twijfel trekken en nog wat calorieën binnen tikken.

Waarom ga je je als snelste profileren op de 100 meter als je als mol wilt dat salim wint?   Zeker molse acties maar ook paar rare zaken voor een mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #225 Gepost op: 13-04-2020, 12:54:24 »
Ja, eigenlijk moet ie het wel zijn. Want zo niet dan heeft ie alsnog twee keer zoveel gemold als de echte Mol lijkt het. :P

Dit dus Heinz...waarom zou hij het niet zijn?   >:D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #226 Gepost op: 13-04-2020, 13:00:42 »
Beste Bartverdenkers,

Hoe verklaren jullie het volgende: De mol weet dat Salim de laatste loper is. De mol weet ook dat Salim redelijk sportief is en zeker wint van Christian, Jolien, Dorien en Alina.

Waarom ga je als mol zijnde dan toch die positie nog willen claimen? Je weet dat er geen geld verdiend zal worden en je mengt je niet in deze discussie.
Omdat het in character is voor het personage wat hij neerzet en hij nu zelf de molactie kon maken. Bart lijkt mij iemand die als mol graag wil bewijzen dat hij en alleen hij verantwoordelijk was voor deze molactie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #227 Gepost op: 13-04-2020, 13:10:07 »
Puur gebaseerd op de afgelopen aflevering heb ik meerdere bezwaren tegen dat Bart de mol is, maar mijn belangrijkste bezwaar is gebaseerd op de laatste opdracht. De mol wil hierbij zolang mogelijk in het spel blijven om te proberen om ervoor te zorgen dat de kandidaten zo veel mogelijk geld verspelen bij de deelopdrachten en om de grootverdieners uit te kunnen schakelen (voor in het geval dat de kandidaat die wint de verdubbelaar pakt).
Een mol met voorkennis gaat dus niet al bij de eerste deelopdracht af met een compleet foute tekening.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #228 Gepost op: 13-04-2020, 13:27:24 »
Barts val was in ieder geval echt. Je ziet bij de ouzo-opdracht dat zijn arm met verband is verbonden. Misschien had hij ook wel medicijnen geslikt tegen de pijn en gaf hij zich daarom wel op als Bob?

EDIT: Nog iets anders dat mij te binnenschiet. Zou het niet Barts strategie kunnen zijn om telkens direct een positie te kiezen? Hiermee maait hij het gras weg bij de mol, die niet meteen de lead kan nemen. Dit zien we hem meermalen doen: hij manoeuvreert zich in de sleutelpositie bij de kano door zich meteen aan te bieden, hij kiest meteen dat hij géén volksvertegenwoordiger wil zijn en nu kiest hij meteen voor de bob-positie.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 13:58:07 door joligmolletje »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #229 Gepost op: 13-04-2020, 14:08:43 »
EDIT: Nog iets anders dat mij te binnenschiet. Zou het niet Barts strategie kunnen zijn om telkens direct een positie te kiezen? Hiermee maait hij het gras weg bij de mol, die niet meteen de lead kan nemen.
Ik geloof dat Bart heel lang mol Jolien in de gaten heeft en vele spaken in haar molwiel steekt. Analyseren en observeren. Kandidaat Bart.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #230 Gepost op: 13-04-2020, 14:38:02 »
Ik geloof dat Bart heel lang mol Jolien in de gaten heeft en vele spaken in haar molwiel steekt. Analyseren en observeren. Kandidaat Bart.

Maar dan is het gek dat Bart in aflevering 5 een rood scherm had (wat voor het gedrag van Mol Jolien de enige logische verklaring is).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #231 Gepost op: 13-04-2020, 14:45:21 »
Het kan best zijn dat Bart van Jolien is afgestapt na de golfopdracht waar ze onmols was, wellicht om haar verdenkingen weg te werken.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 14:48:01 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #232 Gepost op: 13-04-2020, 15:22:17 »
Los van dat ik de 10.200 gewoon n zwakke molstart zou vinden klinkt het dagboek van de mol in de verste verten niet op iets wat Bart zou zeggen

Eerst een heel onzeker dagboek waarin Gilles de mol een beetje een hart onder de riem moet steken

Nu weer eentje waarin de mol overdonderd is van de geniale manier waarop de kandidaten t spel spelen. “Echt van geschrokken”

Klinkt echt écht niet als Bart

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #233 Gepost op: 13-04-2020, 15:32:58 »
Maar dan is het gek dat Bart in aflevering 5 een rood scherm had (wat voor het gedrag van Mol Jolien de enige logische verklaring is).
Hoezo is dat de enige logische verklaring? Ik denk dat Christian rood had, dat wist Jolien als mol, ze verwachtte dat Christian zich enorm zou gaan verdedigen en dat klopte. Iemand belagen die een groen scherm heeft en beschuldigen van zenuwachtig gedrag, heeft weinig zin want diegene zal waarschijnlijk heel rustig reageren.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:36:44 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #234 Gepost op: 13-04-2020, 15:47:32 »
Puur gebaseerd op de afgelopen aflevering heb ik meerdere bezwaren tegen dat Bart de mol is, maar mijn belangrijkste bezwaar is gebaseerd op de laatste opdracht. De mol wil hierbij zolang mogelijk in het spel blijven om te proberen om ervoor te zorgen dat de kandidaten zo veel mogelijk geld verspelen bij de deelopdrachten en om de grootverdieners uit te kunnen schakelen (voor in het geval dat de kandidaat die wint de verdubbelaar pakt).
Een mol met voorkennis gaat dus niet al bij de eerste deelopdracht af met een compleet foute tekening.

Dat maakt toch.niets uit. Iedereen die in een kamer moest achterblijven was al zijn/haar verdiende geld kwijt. Alleen de laatste kamer telde en hier kon de mol zijn slag slaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #235 Gepost op: 13-04-2020, 15:48:18 »
Als het zo was dat Bart per se moest hardlopen zodat Salim niet herkend zou worden, waarom geeft hij zich dan niet meteen daarvoor op.
Omdat het niet nodig was en hij weet dat hij Alina er uit kan rennen in een testrun.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #236 Gepost op: 13-04-2020, 15:52:08 »
Los van dat ik de 10.200 gewoon n zwakke molstart zou vinden klinkt het dagboek van de mol in de verste verten niet op iets wat Bart zou zeggen
Eerst een heel onzeker dagboek waarin Gilles de mol een beetje een hart onder de riem moet steken
Nu weer eentje waarin de mol overdonderd is van de geniale manier waarop de kandidaten t spel spelen. “Echt van geschrokken”
Klinkt echt écht niet als Bart

Het was mij opgevallen hoe anders Bart is buiten het spel om, ik zou het kunnen verklaren vanuit een perfectionistische Bart die echt veel tegenstand ondervindt van sterkte kandidaten...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #237 Gepost op: 13-04-2020, 16:13:05 »
Hoezo is dat de enige logische verklaring? Ik denk dat Christian rood had, dat wist Jolien als mol, ze verwachtte dat Christian zich enorm zou gaan verdedigen en dat klopte. Iemand belagen die een groen scherm heeft en beschuldigen van zenuwachtig gedrag, heeft weinig zin want diegene zal waarschijnlijk heel rustig reageren.
Deze verklaring Heinz en omdat Jolien best wel wil sparren met Bart, denk aan haar tirade na de parachutesprong.

(..en volgens mij had Christian idd rood..)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 16:14:51 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #238 Gepost op: 13-04-2020, 16:17:36 »
Hoezo is dat de enige logische verklaring? Ik denk dat Christian rood had, dat wist Jolien als mol, ze verwachtte dat Christian zich enorm zou gaan verdedigen en dat klopte. Iemand belagen die een groen scherm heeft en beschuldigen van zenuwachtig gedrag, heeft weinig zin want diegene zal waarschijnlijk heel rustig reageren.

Dus de mol gaat de persoon met het rode scherm aanvallen terwijl haar pijl bijna zelf de lucht in gaat?  ::rofl::

Je kan als mol wel eens een steek laten vallen, maar dit zou toch werkelijk alles slaan. Ze had hier dan bijna eigenhandig voor 2.000 euro in de pot gezorgd?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #239 Gepost op: 13-04-2020, 16:39:19 »
Dus de mol gaat de persoon met het rode scherm aanvallen terwijl haar pijl bijna zelf de lucht in gaat?  ::rofl::

Je kan als mol wel eens een steek laten vallen, maar dit zou toch werkelijk alles slaan. Ze had hier dan bijna eigenhandig voor 2.000 euro in de pot gezorgd?
Christian had toch daarvoor gezegd dat hij de pijl van Jolien koos? Door hem aan te vallen zou hij dat nog harder gaan verdedigen. Alleen ging hij switchen naar Alina. Wat Jolien wel verbaasde, maar wat ze ook prima vond.
Het is toch logisch als je iemand met het rode scherm aanvalt, en zegt zenuwachtig gedrag te zien, dat diegene van zich af gaat slaan? Vervolgens ga je als mol mee naar wie dan de zwarte piet krijgt, hopelijk jijzelf maar dat ging niet door.
Het is een beetje gedurfd, maar vrij voorspelbaar. Bovendien liet niemand zenuwachtig gedrag zien, dat zou superdom zijn, dus de anderen konden het gaan opvatten als: Jolien probeert op een doorzichtige manier de aandacht van zichzelf af te houden, dus laten we haar kiezen. Vervolgens zou ze daar in meegaan.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 16:48:39 door Run »