Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56739 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #200 Gepost op: 13-04-2020, 00:59:51 »
Bart zat bij de ouzo-opdracht in een sleutelpositie. Net als in Olympia. En bij de laatste opdracht viel hij vroeg genoeg af om zich in een ruimvallende pij te kunnen hullen.

::jaja::

Ik poste ook zoiets bij aflevering 6:

..
Ik zag als verdenker van Bart, al na 2 minuten bevestiging toen ik hem in het moldagboek over over Jolien hoorde praten en zag hem verder in alle opdrachten weer elke keer in pole position belanden. En in de laatste natuurlijk meteen afvallen zodat hij zich snel om kan gaan kleden. In mijn ogen lag het er bijna te dik op.
..

Maar misschien ben ik iets te enthousiast zo net na de aflevering, in de Jolien tunnel staan ze immers ook te juichen ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #201 Gepost op: 13-04-2020, 01:04:03 »
Zou het geweldig vinden als Bart de mol is, hij is hoe dan ook een super-deelnemer. Denk Jolien maar hoop heel hard dat het Bart is, met z'n overacting, waardoor velen denken dat hij een ijverige kandidaat is die nep-molt.  :D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #202 Gepost op: 13-04-2020, 01:39:08 »
Voor mij maakte Bart een soort van ereronde (pun intended) deze aflevering :D

Moldagboek.
De quotes passen voor mij volledig in het scenario van Mol Bart en Jolien met het rode scherm bij het vuurwerk.

Opdracht 1.
Het komt wel mooi uit als de mol de loper is. Zo kan hij makkelijk doen of hij Salim niet herkent. Alle andere tegenstanders werden netjes voorgesteld en voor hetzelfde geld was een echte kandidaat naar hem toegelopen. Die had hem ongetwijfeld ontdekt want Jolien herkent hem al vanaf een afstandje bij de finish. Nee, handen schudden was beter van niet. Bart regelde wel even dat hij loper werd en kon zo ook nog eens mooi verliezen. Ook niet onbelangrijk.

Opdracht 2.
Naast het feit dat hij de vragen kan kiezen, lijkt het mij sowieso verstandiger dat de mol niet stevig gaat drinken.

Opdracht 3.
Snel afvallen, vlug omkleden en dan Jolien in de val lokken met zijn onderhandeling kwaliteiten uit het dagelijks leven.


Tenzij Bart afvalt voor de finale, wordt het voor mij zeer lastig om nog uit deze tunnel te geraken vrees ik ;D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #203 Gepost op: 13-04-2020, 01:41:14 »
Vorige week werd ik door Alina aan het twijfelen gebracht tav Bart als mol. Maar in deze aflevering voel ik mij veilig op mijn plek hier :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #204 Gepost op: 13-04-2020, 02:00:53 »
Voor mij maakte Bart een soort van ereronde (pun intended) deze aflevering :D

Moldagboek.
De quotes passen voor mij volledig in het scenario van Mol Bart en Jolien met het rode scherm bij het vuurwerk.

Opdracht 1.
Het komt wel mooi uit als de mol de loper is. Zo kan hij makkelijk doen of hij Salim niet herkent. Alle andere tegenstanders werden netjes voorgesteld en voor hetzelfde geld was een echte kandidaat naar hem toegelopen. Die had hem ongetwijfeld ontdekt want Jolien herkent hem al vanaf een afstandje bij de finish. Nee, handen schudden was beter van niet. Bart regelde wel even dat hij loper werd en kon zo ook nog eens mooi verliezen. Ook niet onbelangrijk.

Opdracht 2.
Naast het feit dat hij de vragen kan kiezen, lijkt het mij sowieso verstandiger dat de mol niet stevig gaat drinken.

Opdracht 3.
Snel afvallen, vlug omkleden en dan Jolien in de val lokken met zijn onderhandeling kwaliteiten uit het dagelijks leven.


Tenzij Bart afvalt voor de finale, wordt het voor mij zeer lastig om nog uit deze tunnel te geraken vrees ik ;D


Dit dus!  ::jaja::

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #205 Gepost op: 13-04-2020, 02:12:10 »
Ik kijk objectief, maar er is iets wat mij heel erg opviel en ik kan er geen gif van maken nu.

Soms als Bart begint met praten, schudt hij zijn hoofd een beetje(met zijn voorhoofd)

Dit typische Bart trekje kwam precies terug bij de laatste opdracht op een moment onder het gewaad.

En ja ik vond het opvallend dat hij hij meteen afviel ook, genoeg tijd om zich om te kleden.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 02:23:21 door keesisdemol »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #206 Gepost op: 13-04-2020, 02:21:47 »
Ik zou het erg onprettig vinden als een mol met 1 bod al de pot van 4 opdrachten weg zou gespeeld hebben zonder dat daar iemand anders invloed op had.

Zo dat is gezegd, maar verder is het wel enorm opvallend hoe Bart steeds een aparte positie kan bekleden en dat er echt niemand is die daar bezwaar tegen maakt.

Tuurlijk rent Bart beter dan alina. Maar had Bart niet beter op een ander onderdeel gestaan en zo alina 5 meter meer kans gegeven. Nee Bart gaat lopen, sleutelpositie.

Ouzo drinken, Bart is wel bob.   Parachute ondervraging, Bart springt niet en Bart neemt persoonlijke deal. Bart in de kajak. Zomaar wat voorbeeldjes.

Ik hoop dat hij geen mol is, maar qua posities zou het bijna wel moeten zijn.




Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #207 Gepost op: 13-04-2020, 02:24:06 »
Ik zou het erg onprettig vinden als een mol met 1 bod al de pot van 4 opdrachten weg zou gespeeld hebben zonder dat daar iemand anders invloed op had.

Zo dat is gezegd, maar verder is het wel enorm opvallend hoe Bart steeds een aparte positie kan bekleden en dat er echt niemand is die daar bezwaar tegen maakt.

Tuurlijk rent Bart beter dan alina. Maar had Bart niet beter op een ander onderdeel gestaan en zo alina 5 meter meer kans gegeven. Nee Bart gaat lopen, sleutelpositie.

Ouzo drinken, Bart is wel bob.   Parachute ondervraging, Bart springt niet en Bart neemt persoonlijke deal. Bart in de kajak. Zomaar wat voorbeeldjes.

Ik hoop dat hij geen mol is, maar qua posities zou het bijna wel moeten zijn.

Ik verdenk Bart totaal niet, maar nogmaals Bart speelde helemaal geen 10.200 euro uit de pot. dus dat argument is onzin. Bart speelde 2.700 euro uit de pot.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #208 Gepost op: 13-04-2020, 02:30:07 »
Het gekke is dat Bart soms zo ontzettend zijn best doet, maar soms ook alles in het honderd laat lopen.
Zijn gedrag is echt willekeurig. Ik vermoed dat hij gewoon veel nepmolt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #209 Gepost op: 13-04-2020, 03:09:48 »
Ik verdenk Bart totaal niet, maar nogmaals Bart speelde helemaal geen 10.200 euro uit de pot. dus dat argument is onzin. Bart speelde 2.700 euro uit de pot.
Het gaat me niet eens om het bedrag. Het gaat me er om dat de mol door het hoogste bedrag te noemen , dat bedrag als negatief startsaldo laat gelden en dat vind ik een vrij goedkope manier om als mol de pot laag te houden .  Dus daarom dat ik hoop dat Bart geen mol is.

Al was het dus 7600 wat de mol genoemd had, dan had ik nog dat zelfde gevoel.


Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #210 Gepost op: 13-04-2020, 07:16:18 »
Als Bart de mol zou zijn, dan weet hij dat Alina tegen Salim geen schijn van kans maakt en dan is het vreemd dat hij haar niet laat lopen wat haar extra verdacht zou maken.

Ik zie in deze aflevering vooral een Bart die na het rode scherm vorige week 100% zeker van zijn zaak is en de mol telkens te slim af wil zijn en haar (Alina) de sleutelposities ontneemt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #211 Gepost op: 13-04-2020, 10:55:55 »
Voor mij maakte Bart een soort van ereronde (pun intended) deze aflevering :D

Moldagboek.
De quotes passen voor mij volledig in het scenario van Mol Bart en Jolien met het rode scherm bij het vuurwerk.

Opdracht 1.
Het komt wel mooi uit als de mol de loper is. Zo kan hij makkelijk doen of hij Salim niet herkent. Alle andere tegenstanders werden netjes voorgesteld en voor hetzelfde geld was een echte kandidaat naar hem toegelopen. Die had hem ongetwijfeld ontdekt want Jolien herkent hem al vanaf een afstandje bij de finish. Nee, handen schudden was beter van niet. Bart regelde wel even dat hij loper werd en kon zo ook nog eens mooi verliezen. Ook niet onbelangrijk.

Opdracht 2.
Naast het feit dat hij de vragen kan kiezen, lijkt het mij sowieso verstandiger dat de mol niet stevig gaat drinken.

Opdracht 3.
Snel afvallen, vlug omkleden en dan Jolien in de val lokken met zijn onderhandeling kwaliteiten uit het dagelijks leven.


Tenzij Bart afvalt voor de finale, wordt het voor mij zeer lastig om nog uit deze tunnel te geraken vrees ik ;D

Precies dit. Hoe kan je bijna  iedere opdracht, elke aflevering opnieuw, in een goede molpositie komen? Het ligt er inderdaad bijna te dik op. ::rofl::

Zoals  velen al aangeven zou ik het ook raar vinden als de mol in de laatste kamer terecht komt, dan is het een toneelstukje voor de kijkers....

De mol weet dat Salim de loper is en zal hem dan zeker niet als eerste herkennen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #212 Gepost op: 13-04-2020, 10:58:35 »
Beste Bartverdenkers,

Hoe verklaren jullie het volgende: De mol weet dat Salim de laatste loper is. De mol weet ook dat Salim redelijk sportief is en zeker wint van Christian, Jolien, Dorien en Alina.

Waarom ga je als mol zijnde dan toch die positie nog willen claimen? Je weet dat er geen geld verdiend zal worden en je mengt je niet in deze discussie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #213 Gepost op: 13-04-2020, 11:05:00 »
Bart komt als verdachte bovendrijven maar inderdaad, eender wie was kansloos tegen de snelle Salim, daar zijn geen molacties voor nodig.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #214 Gepost op: 13-04-2020, 11:06:27 »
Ik kijk objectief, maar er is iets wat mij heel erg opviel en ik kan er geen gif van maken nu.

Soms als Bart begint met praten, schudt hij zijn hoofd een beetje(met zijn voorhoofd)

Dit typische Bart trekje kwam precies terug bij de laatste opdracht op een moment onder het gewaad.

En ja ik vond het opvallend dat hij hij meteen afviel ook, genoeg tijd om zich om te kleden.

Het knikken met het hoofd is op het  Belgische forum  al ter sprake gekomen. Dat was in de eerdere beelden met de mol onder het habijt al opgevallen. Zou heel goed naar de mol kunnen leiden.......

Beste Bartverdenkers,

Hoe verklaren jullie het volgende: De mol weet dat Salim de laatste loper is. De mol weet ook dat Salim redelijk sportief is en zeker wint van Christian, Jolien, Dorien en Alina.

Waarom ga je als mol zijnde dan toch die positie nog willen claimen? Je weet dat er geen geld verdiend zal worden en je mengt je niet in deze discussie.

De mol wil toch zelf deze  confrontatie aangaan?
De mol wil toch niet dat Salim herkend wordt, zeker niet bij het begin van de run?
Past ook in het beeld van fanatieke kandidaat die heel goed is in alle  fysieke opdrachten.
Salim laten winnen kan heel eenvoudig door te struikelen of uitglijden en toen Salim ook viel leek het of Bart zijn snelheid inhield.

Edit: Je kunt jouw vraag ook andersom stellen: Iedereen weet dat Bart goed is in  fysieke opdrachten. Grote kans dat hij het zou winnen. Dat laat je als mol toch niet gebeuren?
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 11:51:44 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #215 Gepost op: 13-04-2020, 11:26:02 »
Wel die vraag stelde ik voor mezelf en de enige die hier probeerde subtiel tegenin te gaan, door al vooraf de loopopdracht te claimen is Alina ;)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #216 Gepost op: 13-04-2020, 11:26:58 »
Beste Bartverdenkers,

Hoe verklaren jullie het volgende: De mol weet dat Salim de laatste loper is. De mol weet ook dat Salim redelijk sportief is en zeker wint van Christian, Jolien, Dorien en Alina.

Waarom ga je als mol zijnde dan toch die positie nog willen claimen? Je weet dat er geen geld verdiend zal worden en je mengt je niet in deze discussie.

Ik zie dat vrij simpel.

Naast de volledige controle of er wel of niet geld wordt verdiend, zorgt hij dat Salim niet meteen wordt herkend. Geen handen schudden, wat alle anderen wel deden, en op 5 meter afstand Salim niet herkennen terwijl Jolien het op een afstandje na de finish wel al snel ziet. Nee, het is veel leuker als Salim niet vooraf al herkend wordt, anders was al die moeite bij de schmink voor niets geweest. Daarbij, het past ook uitstekend bij de belofte van de mol om Salim in zo'n goed mogelijke positie te brengen.

Bart was zich vooraf weer eens aan het indekken bij de groep tegen zijn zekere verlies: "Hij ziet er nog jong uit, hij loopt vast nog 4 keer per week, blabla".

Maar als je Bart niet verdenkt zal dit allemaal wel tunnelgeleuter zijn ;)


edit: lees nu een soortgelijke reactie van Moedermol ::ok:: Dus veel fantasie voor een logische verklaring is er blijkbaar, voor een Bartverdenker in ieder geval, niet voor nodig.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 11:36:04 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #217 Gepost op: 13-04-2020, 11:34:39 »
Beste Bartverdenkers,

Hoe verklaren jullie het volgende: De mol weet dat Salim de laatste loper is. De mol weet ook dat Salim redelijk sportief is en zeker wint van Christian, Jolien, Dorien en Alina.

Waarom ga je als mol zijnde dan toch die positie nog willen claimen? Je weet dat er geen geld verdiend zal worden en je mengt je niet in deze discussie.


Simpel: opdracht van de productie. Die willen onder geen beding dat Salim ontdekt wordt voor de start van de hardloopwedstrijd. Voor de mooie beelden mag dat pas na de finish.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #218 Gepost op: 13-04-2020, 11:43:50 »
Als het zo was dat Bart per se moest hardlopen zodat Salim niet herkend zou worden, waarom geeft hij zich dan niet meteen daarvoor op. Hij bedenkt dit pas later en zegt dan tegen Alina, het lijkt me beter als ik ga rennen, ik was vroeger heel snel. Vervolgens proberen ze het uit en blijkt Bart sneller. Wat als Alina toch sneller bleek?
Als Bart de mol was, had hij volgens mij makkelijk meteen de hardloopplek op kunnen eisen. Ook gezien de verzwikte enkel van Alina.

We zien niet precies hoe Salim aan de start komt, hier mist wat beeld. Ik denk dat hij sowieso op voldoende afstand is gezet om niet herkend te worden, wie er ook tegen hem gerend had. Dus dat de mol niet per se dat hardlopen hoefde te doen. Dat blijkt ook wel uit hoe het liep bij de verdeling. ::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #219 Gepost op: 13-04-2020, 11:46:59 »
Als het zo was dat Bart per se moest hardlopen zodat Salim niet herkend zou worden, waarom geeft hij zich dan niet meteen daarvoor op. Hij bedenkt dit pas later en zegt dan tegen Alina, het lijkt me beter als ik ga rennen, ik was vroeger heel snel. Vervolgens proberen ze het uit en blijkt Bart sneller. Wat als Alina toch sneller bleek?

Omdat meteen weer die positie opeisen hem verdacht zou kunnen maken bij de kandidaten. De kans dat Alina sneller zou zijn, lijkt me eerlijk gezegd heel klein.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!