Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56634 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #140 Gepost op: 31-03-2020, 13:57:47 »
Ook verdacht hoe goed Bart wel niet katapult kan schieten, en dan ook zo snel geen geld schiet maar wel het nadeel en zo veel geld uit de pot houdt. Zou hij als mol vooraf geoefend hebben?

Ja. Ik verwacht bij de ontknoping beelden te zien van Bart die ergens in de Ardennen aan het oefenen is met iemand van het productieteam.   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #141 Gepost op: 31-03-2020, 14:06:42 »
Mooi overzicht, Convans ::ok:: Zo sta ik er ook in ::joehoe::

De volgende opdracht doet hij het weer perfect. Hij krijgt een belangrijke positie, maar voert deze zeer goed uit. Hij bereikt snel het eiland en haalt Alina, Bruno en Els op tijd op. Hiermee zijn er dus 4 mensen extra op het eiland. Wat 4*400 = 1.600 euro is. Ik ga niet alles aan Bart toerekenen, maar hij is hier toch de drijvende motor.
Ik zie niet in waarom je dit niet volledig tot zijn verdienste kan rekenen. Alina, Bruno en Els hebben hun opdracht (op de band blijven) volledig laten mislukken en was het niet om Barts uitmuntende kanoprestatie dan was al dat geld niet in de pot gekomen.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #142 Gepost op: 31-03-2020, 14:07:59 »
Ja. Ik verwacht bij de ontknoping beelden te zien van Bart die ergens in de Ardennen aan het oefenen is met iemand van het productieteam.   ::jaja::
Ik ook, net zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #143 Gepost op: 31-03-2020, 14:15:00 »
Ja. Ik verwacht bij de ontknoping beelden te zien van Bart die ergens in de Ardennen aan het oefenen is met iemand van het productieteam.   ::jaja::

Hoewel ik Bart eigenlijk heb afgestreept, zou dit best kunnen.   ::vergroot::

Ook die controle op de hartslag lijkt mij erg verdacht; dat zou je ook kunnen trainen, denk ik?

Vooralsnog blijft hij voor mij de 'fanatieke kandidaat', maar Bart als mol zou best kunnen.

Alleen zitten de niet-molse acties mij dwars (bijvoorbeeld met de speurhonden deed hij prima, had niet per se gehoeven als mol). En dat 10.200-verhaal, natuurlijk kun je dat als brutale mol prima doen. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de mol de anderen heeft opgejut om voor een hoog bedrag te kiezen (zoals Bruno het ook een keer heeft uitgelegd en zijn uitleg is volgens mij betrouwbaar).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #144 Gepost op: 31-03-2020, 15:36:09 »
Mooi overzicht convans. Als Bart die 10 k niet had gepakt in vilvoorde was dit topic al Lang weggezakt.

Voor mij was het zaterdag echt de nekslag voor Bart als mol.
Hij stopt direct Met Eten en drinken als ze Christian aan de lijn krijgen, waarom zou je als mol dat niet in twijfel trekken en vrolijk nog wat calorien nuttigen.

Daarna de ondervraging. Stel de verdubbelaar was gekozen dan houd je als mol je aan de gemaakt afspraak om te liegen. Grote Kans dat ze mis gokken en geen geld.
Stel de pasvragen komen in het spel. Dan nog  houd je je mond want de opdracht gaat om 0 euro en pasvragen daar kan een mol niks mee

De tactiek van Bart bij zowel de minotaurus, als nu in de ondervraging is briljant  als kandidaat, maar als mol Val je Met de ene Alleen maar op en Met de Andere haal je 1000 euro binnen Waar de rest niks binnenhaalt.

Ik zou niks tegen Bart hebben als fanatieke , hard spelende mol, maar er zitten gewoon teveel zaken die tactisch als mol gewoon onzinnig zijn om niet te zeggen dom ( en Bart is veel maar zeker niet dom)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #145 Gepost op: 31-03-2020, 16:48:48 »
Ook die controle op de hartslag lijkt mij erg verdacht; dat zou je ook kunnen trainen, denk ik?

Jazeker kan dat: https://encyclopedie.medicinfo.nl/trainen-op-hartslag
Ik verwacht dat hij dat ook gedaan heeft. Bij zijn eerste run een mooi lage hartslag en bij de tweede ineens niet meer. Ja ja! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #146 Gepost op: 31-03-2020, 17:46:29 »
Jazeker kan dat: https://encyclopedie.medicinfo.nl/trainen-op-hartslag
Ik verwacht dat hij dat ook gedaan heeft. Bij zijn eerste run een mooi lage hartslag en bij de tweede ineens niet meer. Ja ja!

Aha.  ::ok::

Zeker verdacht dus. Maar ik ben het eens met Tarbozan, geloof ik.
Ik hoop dat hij lang in het spel blijft!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #147 Gepost op: 31-03-2020, 17:51:50 »
Jazeker kan dat: https://encyclopedie.medicinfo.nl/trainen-op-hartslag
Ik verwacht dat hij dat ook gedaan heeft. Bij zijn eerste run een mooi lage hartslag en bij de tweede ineens niet meer. Ja ja! 
Ook verdacht hoe goed Bart wel niet katapult kan schieten, en dan ook zo snel geen geld schiet maar wel het nadeel en zo veel geld uit de pot houdt. Zou hij als mol vooraf geoefend hebben?

Ja, ik denk dat dit best wel eens waar zou kunnen zijn eigenlijk.
Ook werd tijdens de voice-over bij de raftopdracht gezegd dat Bart de enige kandidaat was met roeiervaring.... ook weer zo toevallig. Hier kan hij ook op geoefend hebben zodat zijn raft als eerste bij de eerste opdracht zou komen en hij mogelijk 2000 euro wegschieten kon met zijn katapult, of zodat zijn raft zo'n grote voorsprong op zou bouwen op de andere raft dat het lastig zou worden om binnen 10 seconden van elkaar te finishen (waardoor sowieso niks verdiend zou worden). Daarnaast zat hij bij de graafopdracht doordat hij zei niet creatief te zijn, de mol wil graven.... en hij klom in de graafmachine als enige.... ik vind dit wel dingen waarover tijdens de ontknoping gezegd kan worden: jullie hadden kunnen weten dat Bart de mol is, je zag hem hier druk graven tenslotte.  ::rofl:: Naast dat hij 2 tenten mee wilde nemen wilde hij ook luchtmatrassen (die zwaarder zijn dan matjes of op de grond slapen) meenemen tijdens de wandeltocht. Dit had voor veel extra bagage en dus veel extra gewicht gezorgd, waardoor het lastiger was geweest om binnen de tijd binnen te komen als groep (en als er niet binnen de tijd binnengekomen werd, werd er sowieso geen geld verdiend). Ook liep hij veel vooraan waarmee hij het tempo van de groep aangaf. Hij kan expres hard gelopen hebben om de zwakkeren uit te putten, waardoor de wandeltocht uiteindelijk slechts langer zou duren. Met name Dorien had het tenslotte uiteindelijk erg moeilijk met de wandeltocht. Tevens kan hij zelf wel die watermeloenopdracht goed uitvoeren als hij ervoor gaat om toch als groep te laat te komen, waardoor er geen euro in de pot belandt.

Natuurlijk zijn er zoals ik eerder al hier postte ook goede bezwaren voor dat hij de mol is, zoals dat hij de grootverdiener van de groep is... maar daarnaast heeft hij ook ruimschoots het meeste geld uit de pot gehaald vanwege die -10200 euro. Ook vind ik dat hij zich tijdens het onderhandelen erg kandidaats opstelde. Echter kan dit ook prima horen bij zijn dekmantel.. die van een harde, fanatieke kandidaat. Eentje die de mol van vorig jaar ook gebruikte (dus eigenlijk zou het wel een herhaling van zetten zijn als de mol van dit jaar dat ook doet, maar ik vind toch dat Bart aan deze tactiek dan een unieke invulling zou geven). Door zijn acties tijdens het onderhandelen zorgt hij echter ervoor dat de sfeer in de groep grimmiger wordt en dat men minder bereid wordt om voor de groep (en dus eventueel voor geld) te gaan in de toekomst en meer voor zichzelf (zie wat Christian, de kandidaat met de grootste teamspirit, aan het einde bij de eliminatie zegt: 'Nu ben ik aan de beurt om een voordeel te krijgen'). Er viel al niet meer geld kwijt te spelen bij onderhandelopdracht, dus de groep op scherp zetten en bij de kandidaten de mentaliteit aanwakkeren om voor persoonlijke voordelen te gaan in plaats van voor geld in de toekomst zou een sluwe zet van een mol kunnen zijn.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #148 Gepost op: 31-03-2020, 17:52:24 »
- Ik post 2 keer achter elkaar omdat anders mijn post het maximale aantal tekens overschrijdt -

Natuurlijk kan Bart ook prima gewoon een fanatieke kandidaat zijn, dat besef ik ook. Maar wat mij eigenlijk dwars zit, is dat de persoon op wie ik nu gestemd heb in de poll - Jolien - veel meer onmolse acties op haar naam heeft staan naar mijn mening.. ondanks dat zij minder geld verdient dan Bart. Soms naar mijn mening heel zware onmolse acties die ik niet kan rijmen met dat zij de mol is. Ook ontbreken vaak duidelijke molacties bij haar. De andere kandidaten vind ik ook of te passief om de mol te zijn, of te veel onmolse dingen doen, of te weinig mollen. Bart verdient weliswaar veel geld, maar hij is de kandidaat die ik tot nu toe het meest consequent zie mollen. Hij doet veel dingen die je van een mol zou kunnen verwachten. Ook is hij soms verdacht goed in dingen die gedaan moeten worden tijdens opdrachten, alsof hij hiervoor getraind heeft (en we weten dat mollen uit het verleden dit deden). Zijn reactie op het nieuws dat hij geselecteerd was als kandidaat kwam op mij tevens geacteerd over (ondanks dat ik hem toen ik die reactie zag totaal niet verdacht, dus dit kwam niet door een tunnelvisie). Ook zie ik veel mensen hier zeggen dat ze van Bart niet zouden verwachten dat hij zou balen van dat mensen hem een slechte mol zouden noemen... maar daar ben ik het niet mee eens. Bart komt op mij over als iemand die van nature erg fanatiek is - mocht hij dus de mol zijn, dan zie ik hem best erg balen van dat zijn sabotages niet slagen omdat hij een goede saboteur wil zijn. Bart lijkt mij juist iemand die een enorme geldingsdrang heeft. Mogelijk heeft hij vanwege deze eigenschap soms ook moeite met het laten mislukken van opdrachten als mol, zoals hij zelf ook al aangaf in zijn introductiefilmpje. Hij wil saboteren, maar tegelijkertijd wil hij een opdracht ook goed uitvoeren.

Al met al ben ik van Bart totaal niet verdenken naar Bart mogelijk als hoofdverdachte zien gegaan nu. Bij gebrek aan betere kandidaten voor het zijn van mijn hoofdverdachte ook, dat wel. Ik vind dat we hem nog niet kunnen uitvlakken... 

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #149 Gepost op: 31-03-2020, 19:05:19 »
Na veel (eerdergenoemde) twijfels, denk ik ook voor Bart te gaan. Je kunt als kandidaat wel eens wat verdachts doen, maar Bart doet dat wel heel vaak.

Ook in afl.4 weer. Bij het eten met Dorien, zegt hij dat de bedragen op de kaart aangeven hoeveel ze daar mee kunnen verdienen. Komt met het idee alles te bestellen. Hoort de telefoon niet maar als ze opgenomen hebben zegt ie wel ai ze zijn al keihard of keilang aan het bellen. Hoe weet je dat als je het niet gehoord hebt? Ook zorgt hij dat hij in goede molposities komt. En alle al eerder genoemde dingen( dat kan toch niet allemaal nepmollen zijn). Als hij een kandidaat is, overklast hij in mijn ogen de mol. Daarom denk ik dat hij zelf de mol is ::art::

Wat ik ook best vreemd vond was dat hij in afl1 tegen Christian zei jij bent een lange. Hoe kom je op zo’n tekst in die situatie ? Wilde hij het ijs breken en had hij voorkennis over de lengte van Christian? Ik zou eerder op iemands stem letten dan op de lengte van iemand.

Ben trouwens nog steeds benieuwd wie Christian voor de tweede keer zou hebben gezien....


« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 19:55:48 door Lonneke*L »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #150 Gepost op: 31-03-2020, 20:03:47 »
Wat ik ook best vreemd vond was dat hij in afl1 tegen Christian zei jij bent een lange. Hoe kom je op zo’n tekst in die situatie ?

Dat was echt een hele gekke uitspraak. En je hoort toch ook dat die stem van beneden komt??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #151 Gepost op: 31-03-2020, 20:26:48 »
Dat leek me dan ook duidelijk een grapje van Bart.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #152 Gepost op: 31-03-2020, 20:33:40 »
Hij kan de mol zijn maar ik denk het niet. Waarom zou hij dan voor de pas vragen gaan?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #153 Gepost op: 31-03-2020, 21:19:17 »
Wat ik ook best vreemd vond was dat hij in afl1 tegen Christian zei jij bent een lange. Hoe kom je op zo’n tekst in die situatie ?
Daar is een hele makkelijke verklaring voor.
We hebben kunnen zien dat Bart slecht kan acteren (zie filmpje dat de winnaars van de raftopdracht te zien kregen). Hoe voorkom je dat je moet acteren dat je verrast bent over Christian's lengte als je hem voor de eerste keer ziet? Antwoord: terwijl je nog niets kan zien maak je de opmerking dat je hebt kunnen horen dat zijn stem niet vanuit dezelfde hoogte klinkt dan jezelf. Bij het afnemen van de hoofdbedekking kun je dan een grappige (vooraf bedachte) opmerking maken en niemand die doorheeft dat je vooraf al wist dat hij kort van stuk is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #154 Gepost op: 31-03-2020, 21:54:07 »
Ja, het zal zijn humor zijn inderdaad....Klinkt wel logisch eigenlijk👍🏻
Voor mij is het nu pas duidelijk Heinz😬

Maar wie de mol is daar ben ik nog niet van overtuigd....hoewel ik hierboven beweer voor Bart te gaan🤪.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 22:03:23 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #155 Gepost op: 31-03-2020, 22:00:27 »
Misschien zit er naast hoor. Ik heb het zelf altijd als duidelijk een grapje geïnterpreteerd, maar anderen denken daar weer (duidelijk) anders over. In De Mol is niks echt duidelijk hè? ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #156 Gepost op: 31-03-2020, 22:04:23 »
Misschien zit er naast hoor. Ik heb het zelf altijd als duidelijk een grapje geïnterpreteerd, maar anderen denken daar weer (duidelijk) anders over. In De Mol is niks echt duidelijk hè? ;D

Niets is wat het lijkt😀...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #157 Gepost op: 31-03-2020, 22:17:07 »
Het volgende aan opvallende acties heb ik op de kandidatenpagina van Bart gezet. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.

Aflevering 1:

  • Biedt 10.200 euro waarmee hij de vrijstelling wint
  • Doet over het abseilen slechts 24 seconden
  • Offert zich op om de persoon te zijn voor wie de wateropdracht "een stuk eenzamer wordt" en belandt in een kayak
  • Antwoordt juist dat basketbal het grootste speelterrein heeft maar zijn antwoord wordt niet gezien door Dorien en Christian
  • Antwoordt juist dat Venus het dichtst bij de zon staat maar zijn antwoord wordt niet gezien
  • Antwoordt juist dat een ezel de langste draagtijd heeft maar zijn antwoord wordt niet gezien
  • Antwoordt juist dat Ciney geen trappist is maar zijn antwoord wordt niet gezien
  • Stopt met antwoorden geven en slaagt er na zijn kayaktocht van 2 kilometer in om de drie kandidaten die van de Aquaspeed Extreme zijn afgevallen op tijd naar het eiland te brengen (waar Alina de bel luidt met alle kandidaten op het eiland waardoor er 10 x 400 = 4000 euro verdiend wordt)
Aflevering 2:

  • Zegt dat hij de doos van Pandora niet gaat openen en gewoon in zijn bed gaat liggen
  • Besluit dat alle twee de zware tenten de trappen op gezeuld moeten worden terwijl er uiteindelijk maar één wordt opgezet
  • Is angstig maar durft het toch aan om met een watermeloen op zijn hoofd voor de boogschutter te gaan staan waardoor de inzet van de opdracht met 500 euro verhoogd wordt (wat door Alina met dobbelen verdubbeld wordt)
  • Kiest samen met Dorien de juiste hond uit die uiteindelijk een truffel vindt die ze op tijd bij de kok brengen waarmee ze 1000 euro verdienen
Aflevering 3:

  • Neemt de leiding in de rode raft die al snel een voorsprong op de blauwe raft opbouwt
  • Schiet een kruik met het bedrag van 100 euro kapot terwijl hij op de kruik met het nadeel mikt en slaagt er vervolgens in de kruik met het nadeel te raken waardoor er 1900 euro blijft liggen
  • Verspilt met zijn teamgenoten in de rode raft de voorsprong op de blauwe raft waardoor de blauwe raft maar net als tweede over de finish komt en dus ruim binnen de tien seconden waardoor de opdracht slaagt en er 1500 euro verdiend wordt
  • Zegt niet creatief te zijn en gebaart onhandig te zijn en belandt in het groepje dat gaat graven
  • Vraagt wat ze met de vraagtekens gaan doen en legt zich bij Laure's en Joliens antwoord "voorlopig niks" neer, tot hij uiteindelijk als eerste bij een vraagteken besluit te graven
  • Slaagt er niet in om de graafmachine goed te bedienen
  • Vergeet waar hij gegraven heeft en niets vond
  • Zegt juist dat een bril van voor 1945 is maar plaatst de bril fout in Nieuwste Tijd, zegt dat een schaar Nieuwste Tijd is (fout), zegt dat champagne niet Eigen Tijd is (juist), vraagt zich af of de oude Grieken al een katapult hadden (ja) en twijfelt terecht over de foutieve plaatsing van de zandloper op de tijdlijn (maar drukt niet door)
  • Zegt af te willen kloppen terwijl niet alle objecten (zandloper en bril) goed blijken te liggen waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt
  • Herkent het fetabeeld van Christian en dat van Dorien
  • Lijkt de opdracht met de Minotaurus goed te begrijpen, stelt voor dat iedereen zes- à zevenhonderd hartslagen krijgt en jaagt Salim op die al direct over de 120 hartslagen per minuut gaat
  • Wil Jolien als tweede het bos insturen terwijl ze duidelijk wat opgefokt is, reageert zelf ook gepikeerd maar zegt wel kalm te zijn
  • Bewijst kalm te zijn door als enige een bordje (Kerberos) binnen te brengen zonder de Minotaurus te doen ontwaken, waardoor er 1000 euro verdiend wordt
  • Heeft in zijn tweede beurt meer moeite om kalm te blijven en wordt uitgeschakeld door de Minotaurus
Aflevering 4:

  • Zegt als enige geen volksvertegenwoordiger te willen zijn omdat hij liever de genomen beslissingen analyseert
  • Slaat vastgebonden met Salim de winnende slag in hole 3 (ter waarde van 1000 euro, de golfers komen op tijd aan)
  • Merkt in het restaurant de telefoon niet op wanneer ze gebeld worden door de kandidaten in de fitnessruimte
  • Noemt de tomaat in het dessert te "obvious" en slaagt er met Dorien niet in om drie gerechten met een fout ingrediënt erin aan te duiden waardoor ze geen 1000 euro verdienen
  • Merkt de hoge prijzen op de menukaart op en doet samen met Dorien flink zijn best om zoveel mogelijk te eten en te drinken waardoor ze tot 5095 kilocalorieën komen en er dus ook 5095 euro verdiend kan worden, wat gebeurt omdat de sporters 5274 kilocalorieën verbranden
  • Sluit een deal met ondervragers Dorien en Salim die hen elk vier en hem twee pasvragen oplevert en vertelt hiervoor eerlijk dat hij als enige niet gesprongen heeft
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 13:38:47 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #158 Gepost op: 31-03-2020, 22:23:06 »
👍🏻Thanks! Heb jij Bart al helemaal uitgesloten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #159 Gepost op: 31-03-2020, 22:26:32 »
Ik denk nog steeds dat het Jolien is, ook na het de hele dag deze lijstjes maken ( :P ) en ik denk dat Bart haar doorheeft en dat de spanning tussen Jolien en Bart daarom soms te snijden is.

Maar áls ie wel de Mol is zou ik dat heel gaaf vinden en helemaal uitsluiten durf ik het niet.