Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56726 keer)

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #80 Gepost op: 23-03-2020, 13:30:21 »
Ik snap waarom sommige mensen misschien geen fan van hem zijn, maar persoonlijk vind ik hem wel een leuke kandidaat. Met z'n pintje bijvoorbeeld  ::rofl::
Zijn leiderschap optreden snap ik opzich ook wel, gezien het feit dat hij waarschijnlijk de hoofdreden is voor het meeste geld wat tot nu toe in de pot is beland. Echter heb ik hem nog niet uitgesloten als mol, in deze aflevering vond ik hem namelijk nogal verdacht. Hij staat niet hoog op mijn lijstje, maar ik vind hem verdacht genoeg om hem nog niet af te strepen als mogelijke mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #81 Gepost op: 23-03-2020, 14:43:14 »
Het is natuurlijk verdacht dat hij zo'n lage hartslag had.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #82 Gepost op: 23-03-2020, 14:54:36 »
Hij heeft het spel tot nu toe wel het meeste beïnvloed denk ik, met zijn gedrag en acties. In het begin 10.000 bieden en er vervolgens vrij makkelijk mee wegkomen, in aflevering 2 bij de doos van pandora zeggen ja ik maak hem niet open dat is van een totaal andere orde, soms heel fanatiek doen maar dan toch ook weer veel fouten maken. Potentiële mol nog hoor, is bij mij wel gestegen.
Ook nog tijdens de minotaurus met een lage hartslag het spel doorlopen en dan even zeggen tegen de groep jongens dit is toch helemaal niet zo moeilijk, terwijl bij de 2e beurt hij ineens wel een hoge hartslag heeft. Is ook beïnvloeding.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 14:56:50 door Reflektor »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #83 Gepost op: 23-03-2020, 15:34:08 »
Hij heeft in totaal 10.200 goed te maken, dus hij staat nog altijd dik in de min.

Klopt, maar hij is nu wel duidelijk de grootverdiener van de groep. De rest komt in follow the money niet in de buurt van het bedrag dat hij in zijn eentje heeft binnengesleept. Zou het persoonlijk nogal een flauwe strategie van hem vinden om als mol 10200 euro uit de pot te halen en vervolgens duizenden euros te verdienen ‘omdat hij toch al zo veel uit de pot heeft gehaald’, dus ik schrijf hem af.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #84 Gepost op: 23-03-2020, 15:47:57 »
Klopt, maar hij is nu wel duidelijk de grootverdiener van de groep. De rest komt in follow the money niet in de buurt van het bedrag dat hij in zijn eentje heeft binnengesleept. Zou het persoonlijk nogal een flauwe strategie van hem vinden om als mol 10200 euro uit de pot te halen en vervolgens duizenden euros te verdienen ‘omdat hij toch al zo veel uit de pot heeft gehaald’, dus ik schrijf hem af.
Je hebt gelijk, ik denk dat hij wel ver komt.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #85 Gepost op: 24-03-2020, 00:43:10 »
Je hebt gelijk, ik denk dat hij wel ver komt.

Waarom zou het flauw zijn. De mol zorgt voor een lage pot en hoe hij zij dat doet hoeft niet in jouw speurstraatje te passen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #86 Gepost op: 24-03-2020, 00:46:45 »
Klopt, maar hij is nu wel duidelijk de grootverdiener van de groep. De rest komt in follow the money niet in de buurt van het bedrag dat hij in zijn eentje heeft binnengesleept. Zou het persoonlijk nogal een flauwe strategie van hem vinden om als mol 10200 euro uit de pot te halen en vervolgens duizenden euros te verdienen ‘omdat hij toch al zo veel uit de pot heeft gehaald’, dus ik schrijf hem af.
Ik zou hem nog niet afschrijven. Hij heeft de groepspot bij de veiling weliswaar €10200 gekost, maar als hij als Mol €0 had geboden, dan was er toch nog €7500 verdampt. Dit was namelijk het één na hoogste bod en dat was zeker niet van de Mol (Bruno). Netto kostte zijn bod dus "maar" €2700.
Als hij dat bedrag ruimschoots terugverdient is dit dus heel goed te verdedigen. Denk hierbij aan de discussie die hierna werd gevoerd.
Jolien: "Je zal goed je best mogen doen".
Bart: "Ja, maar ik ga mijn best doen".
(...)
Jolien: "Als we een vrijwilliger nodig hebben, hier".
Bart: "Met veel plezier".
Bruno (die van het bod van €7500 nota bene): "die ga je moeten terug verdienen".
Als Bart dus die €2700 die hij (als hij de Mol blijkt te zijn) de pot extra heeft gekost terug verdient is er eigenlijk niets aan de hand. Als Bart als Mol bijvoorbeeld de vrijstelling had gewonnen met €8000 dan had dit een beetje naar voorkennis geroken. Dus is €10000 en een beetje eigenlijk helemaal geen gek bod. We mogen ervan uitgaan dat de Mol, als hij dat wil als laatste mag gaan bieden.

In de biecht horen we Els het volgende zeggen: "Het is niet slim dat de mol zoveel gaat bieden omdat hij dan in de kijker gezet wordt. (...) Maar omdat het niet slim is kan je misschien automatisch denken, hij zal het wel niet zijn. Dan bereik je ook uw effect".

Bruno horen we ook in de biecht zeggen: "de invloed van de mol was echt aanwezig. Voor mezelf ook. Ik heb toen een eerste som uitgesproken en de mol heeft daar haar of zijn rol goed gespeeld door te zeggen: Komaan Bruno, niet zo naïef zijn".

Blijkbaar vond de Mol €7500 niet hoog genoeg. Nee, ik ga Bart maar eens heel goed in de gaten houden.

Grappig is ook dat ze de opmerking (ik dacht van Bruno) "er wordt goed gemold vandaag" gemonteerd hebben net voordat je de veilingklok ziet lopen. Dit is weliswaar in de preview, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2020, 00:49:29 door MartinJ »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #87 Gepost op: 24-03-2020, 15:53:44 »
Ik blijf toch zware molvibes bij Bart krijgen. Hij komt gewoon zo fake over! Ook met zijn reactie dat hij mee mocht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #88 Gepost op: 24-03-2020, 17:43:04 »
Waarom zou het flauw zijn. De mol zorgt voor een lage pot en hoe hij zij dat doet hoeft niet in jouw speurstraatje te passen.

Omdat het mooier is om als mol anderen ertoe aan te zetten om voor een hoog bedrag te gaan, in ruil voor een vrijstelling.

Dat vind ik hoor. Ik had hem afgestreept, juist om die actie in afl. 1. Maar het is opvallend dat hij er zo in slaagde om de lage hartslag te houden, als enige. En toch niks leek bij te dragen. Dat leek mols.

Als Bart in het spel blijft, moet ik hem toch maar weer meenemen als mol-kandidaat.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #89 Gepost op: 24-03-2020, 18:10:07 »
Hoezo niks bijdragen. Hij Brengt 1000 euro binnen.waar de rest 0 euro binnen brengt.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #90 Gepost op: 24-03-2020, 18:14:27 »
Omdat het mooier is om als mol anderen ertoe aan te zetten om voor een hoog bedrag te gaan, in ruil voor een vrijstelling.

Dat vind ik hoor. Ik had hem afgestreept, juist om die actie in afl. 1. Maar het is opvallend dat hij er zo in slaagde om de lage hartslag te houden, als enige. En toch niks leek bij te dragen. Dat leek mols.

Als Bart in het spel blijft, moet ik hem toch maar weer meenemen als mol-kandidaat.  :)

Ja, vreemd dat Bart als verdacht wordt gezien in die laatste opdracht. Volgt iedereen zijn tactiek, wordt er volgens mij 3.000-4.000 euro verdiend. Hij en alleen hij is verantwoordelijk voor de verdiende 1.000 euro en hij deed nog een aardige poging om nog eens 2.000 binnen te halen. Snap zijn irritaties wel naar de rest, was echt niet om aan te zien eigenlijk  :-X

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #91 Gepost op: 25-03-2020, 20:49:47 »
Ja, vreemd dat Bart als verdacht wordt gezien in die laatste opdracht. Volgt iedereen zijn tactiek, wordt er volgens mij 3.000-4.000 euro verdiend. Hij en alleen hij is verantwoordelijk voor de verdiende 1.000 euro en hij deed nog een aardige poging om nog eens 2.000 binnen te halen. Snap zijn irritaties wel naar de rest, was echt niet om aan te zien eigenlijk  :-X
Zou de mol (Bart) zich hebben laten inspireren door de Griekse mythologie? De ene helft kandidaat (geld verdienen) en de andere helft mol (€10200 bieden op de vrijstelling).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #92 Gepost op: 25-03-2020, 21:42:23 »
Vind het maar vreemd. Bart eerst volledig afgeschreven, maar nu hij wat initiatieven neemt, meer in control en wat verdachte dingen doet is het opeens Bart. Bart is een fanatieke kandidaat, sportief en heeft levenservaring. Maar als Bart in deze groep zo door gaat zou dat veel te veel opvallen. Vind hem teveel een alles of niets type, geen fine-tuning knopje aanwezig. Maar wel een goede aanvulling op de groep, want waar Bart is, is reuring.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #93 Gepost op: 25-03-2020, 22:15:56 »
Maar waar heeft Bart geld laten liggen tunnelaars, buiten de vrijstelling kopen?

Aflevering 1: Held van de opdracht in zijn kajak, held van het abseilen met zijn razendsnelle tijd
Aflevering 2: Opent zeker de doos van Pandora niet. Heel uitdrukkelijk. Zet de meloen op zijn kop, wat een heldenactie. Hij verdient mooi 1.000 euro doordat hij de juiste hond kiest en er geduld mee heeft!
Aflevering 3: Eerste 2 opdrachten vind ik hem niet verdachter dan andere personen. Opdracht 3: snapt als enige de juiste tactiek. Verdient weer een mooie 1.000 euro, wat een held.

Duidelijk de fanatieke kandidaat  ::bravo::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #94 Gepost op: 25-03-2020, 23:04:09 »
Bart lijkt inderdaad een fanatieke kandidaat maar ik kan hem niet helemaal loslaten als mol. Natuurlijk is er die €10200 uit de pot maar hij wilde de twee tenten meenemen op de trappen en was bij de rafting snel voor het schieten van het nadeel. Maar inderdaad, als je geen rekening houdt met die €10200 voor zijn vrijstelling staat hij ruim bovenaan in de follow-the-money.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #95 Gepost op: 25-03-2020, 23:07:52 »
Zet de meloen op zijn kop, wat een heldenactie.
Was ik eigenlijk al weer vergeten. Misschien wel de duidelijkste aanwijzing dat hij wel de Mol moet zijn. Welk zinnig mens zal dit doen? Dan moet je toch wel weten dat het niet echt is. Of je hebt wel een heel groot vertrouwen in de redactie.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #96 Gepost op: 25-03-2020, 23:08:42 »
Nou, mij lijkt het ook stug als Bart de mol is hoor. Een aantal kandidaten vind ik veel verdachter.

Ik tunnel hier niet. Maar 100% onverdacht? Nee, dat ook niet. Het is meer zijn gedrag wat ik vreemd vind. Die controle over zijn hartslag, een beetje dwarsliggen (niet gestoord willen worden)... De grafmachine.. en wat Luc zegt: het schieten van het nadeel en de twee tenten. Raar. De kans dat iemand anders de mol is, lijkt mij groter. Maar je weet het maar nooit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #97 Gepost op: 26-03-2020, 00:09:27 »
Nou, mij lijkt het ook stug als Bart de mol is hoor. Een aantal kandidaten vind ik veel verdachter.

Ik tunnel hier niet. Maar 100% onverdacht? Nee, dat ook niet. Het is meer zijn gedrag wat ik vreemd vind. Die controle over zijn hartslag, een beetje dwarsliggen (niet gestoord willen worden)... De grafmachine.. en wat Luc zegt: het schieten van het nadeel en de twee tenten. Raar. De kans dat iemand anders de mol is, lijkt mij groter. Maar je weet het maar nooit.

Maar waarom zou een mol een lage hartslag willen? En waarom zou een kandidaat niet eens die graafmachine uittesten? Dat zo'n dingen moeilijk te besturen valt, is ook niet echt onlogisch ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #98 Gepost op: 26-03-2020, 00:21:54 »
Nou, mij lijkt het ook stug als Bart de mol is hoor. Een aantal kandidaten vind ik veel verdachter.

Ik tunnel hier niet. Maar 100% onverdacht? Nee, dat ook niet. Het is meer zijn gedrag wat ik vreemd vind. Die controle over zijn hartslag, een beetje dwarsliggen (niet gestoord willen worden)... De grafmachine.. en wat Luc zegt: het schieten van het nadeel en de twee tenten. Raar. De kans dat iemand anders de mol is, lijkt mij groter. Maar je weet het maar nooit.
Ik vind die reactie wel grappig. Je noemt een paar hele goede redenen waarom Bart de mol zou kunnen zijn en daarbij, het lijkt me stug dat Bart de mol is. Waarop baseer je dan de Bart de mol niet is? Omdat hij €10200 bood voor de vrijstelling bijvoorbeeld? Dat is voor mij al geen goede reden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #99 Gepost op: 26-03-2020, 00:31:16 »
Ik vind die reactie wel grappig. Je noemt een paar hele goede redenen waarom Bart de mol zou kunnen zijn en daarbij, het lijkt me stug dat Bart de mol is. Waarop baseer je dan de Bart de mol niet is? Omdat hij €10200 bood voor de vrijstelling bijvoorbeeld? Dat is voor mij al geen goede reden.

Waarom negeert men hier het feit dat hij, en veelal enkel door zijn toedoen, voor het grootste deel van het geld heeft gezorgd?  ::rofl::

Als mol kan je toch niet zeggen: Ik heb 10.200 euro uit de pot gehouden, nu kan ik er weer 8.000 ingooien terwijl de rest vd kandidaten amper iets verdienen. Hij heeft al 2.500 euro verdiend zonder hulp van anderen (1.000 met de truffelhond, 1.000 met de minotaurus en 500 met de meloen). Ik ga jullie niet meer proberen te overtuigen, want het is hopeloos  :P