Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56663 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2020, 09:52:57 »
Nou moet ik zeggen dat de 1000 bij de minotaurus wel te verklaren is als hij pakt één keer 1000, en dus het vertrouwen om de rest te verpesten. Gezien er 6000 euro te verdienen was, is die 1000 vrijwel niets. Ik schrijf hem daarop gebaseerd echt nog niet af ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #101 Gepost op: 26-03-2020, 11:28:34 »
Nou moet ik zeggen dat de 1000 bij de minotaurus wel te verklaren is als hij pakt één keer 1000, en dus het vertrouwen om de rest te verpesten. Gezien er 6000 euro te verdienen was, is die 1000 vrijwel niets. Ik schrijf hem daarop gebaseerd echt nog niet af ::ohno::.

Maar als je kijkt naar de andere deelnemers was dat geld nooit verdiend geweest. Dus je kan enkel zeggen dat hij hier 1.000 euro meer binnenbrengt dan de rest. Afschrijven op basis hiervan niet, maar over de 3 afleveringen gezien toch wel al, dit komt er nog eens bij

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #102 Gepost op: 26-03-2020, 14:27:29 »
Nou moet ik zeggen dat de 1000 bij de minotaurus wel te verklaren is als hij pakt één keer 1000, en dus het vertrouwen om de rest te verpesten. Gezien er 6000 euro te verdienen was, is die 1000 vrijwel niets. Ik schrijf hem daarop gebaseerd echt nog niet af ::ohno::.

Dat zagen we toch ook met WIDM 20. De groep blij laten zijn met kleine bedragen. Nu is 1k niet echt klein te noemen maar op een totaal van 6k wel. Maarja Bart: een beetje de nieuwe Thibaud: uiterst fanatiek en los van de vrijstelling fier bovenaan de groot verdiener qua spekken van de pot.

En toch kan ie ook zo maar een Jan idee uitvoeren. Fanatiek als dekmantel en een beetje van Rob door de groep blij te laten zijn met de kleine bedragen. Dus ja ik tunnel nog niet hier op het moment want er zijn zeker tegenargumenten te bedenken maar ook argumenten voor.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #103 Gepost op: 26-03-2020, 15:28:20 »
Maar als je kijkt naar de andere deelnemers was dat geld nooit verdiend geweest. Dus je kan enkel zeggen dat hij hier 1.000 euro meer binnenbrengt dan de rest. Afschrijven op basis hiervan niet, maar over de 3 afleveringen gezien toch wel al, dit komt er nog eens bij
Dat vind ik dus niet zoals ik zeg. Hij heeft zelf 1000 euro verdiend om vertrouwen te winnen maar de rest ging slecht ook mede dankzij hem.

-> Mensen opfokken, schreeuwerig zijn voordat ze weggaan, veel in discussie gaan
-> Hij had zelf de meeste hartpunten mee gepakt en liep daarmee heel langzaam

Hierdoor zou hij ervoor gezorgd kunnen hebben dat de rest het niet ging halen. Ik zou het een hele sterke molactie vinden in ieder geval. 1000 om 5000 euro extra te voorkomen is prima naar mijn idee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2020, 17:13:59 »
Het begint al bij de start, terwijl de anderen de puzzelstukken bij elkaar zoeken waar geen geld mee te verdienen valt doet Bart niets. Hij laat ze rustig hun gang gaan en maakt dan plots gepikeerd een opmerking dat ze ondertussen al vast kunnen gaan lopen ipv met zijn allen te puzzelen.

Bart staat met Salim, Laure en Jolien de strategie te bespreken. Laure wil ieder 1200 geven. Bart werpt tegen dat ze maar 7000 hartslagen hebben en stelt voor te beginnen met 700. Jolien vindt dat te weinig, ze starten met 800. Door met weinig hartslagen te starten is de kans groot dat je niet tot het einde van de draad komt.

Bart jaagt Salim op die al met een hoge hartslag vertrok en dat wist Bart. Als Salim terug is zonder puzzelstuk en met 400 hartslagen over ( die ze kwijt zijn) stookt  Bart de discussie nog even op. Iedereen is nu opgefokt en dan zegt  Bart ook nog eens "we zijn er fucking 800 kwijt he".De anderen moeten eerst tot rust komen voordat de volgende kan gaan.
Bart reageert wederom geprikkeld als Jolien terug is en gaat verwijten maken.Tijdens zijn eigen ronde wil hij niet gestoord worden en neemt zijn tijd.

Jolien en Salim bespreken ondertussen de strategie. Ze willen zelf niet meer, Christian's hartslag schiet te snel omhoog, die krijgt weinig hartslagen. Bart moet dan volgens hen nog een keer. Als Christian gaat stookt Bart  het vuurtje nog even lekker op zowel voor het vertrek en als Christian terug is.

Alina doet haar best om haar hartslag omlaag te halen, krijgt 1500 mee maar neemt haar tijd terwijl ze begeleid wordt door Jolien maar Alina  wordt gepakt. Bart heeft  in zijn 2e ronde plots meer moeite met zijn hartslag en wordt ook gepakt.( of laat zich pakken, het spel is toch al gedaan, boeken toe)


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #105 Gepost op: 27-03-2020, 16:00:42 »
Ik probeer Bart uit te sluiten. Hij heeft geld verdiend, al ging dat geld van de watermeloen verloren doordat ze te laat binnen waren. En met de hartslag ging de tweede ronde verloren waarbij meer te verdienen was.

Bij het raften als ze aankomen bij de katapultopdracht, zegt hij ,als één van de dames roept precisie ben jij daar goed in, meteen ik ben wel goed met mijn vingers ( voorkennis of associeert hij precisie alleen met vingers?) en meteen daarop tegen Christian ga jij met me mee? (Nagezocht  het was toch Christian die het zei van die vingers).

Vervolgens doet Bart het meeste schietwerk en laat hier veel liggen door na de 100 euro ( toevallig één van de laagste bedragen) meteen het nadeel kapot te schieten. Hij had makkelijk nog meer geld kunnen schieten. Reageert ook heel droog o sorry, net alsof hij het per ongeluk deed. Ik heb het idee dat hij wel aardig met die katapult overweg kon.

Bij het graven moet de mol ervoor zorgen dat er één of meer voorwerpen niet op de juiste plek komen. Bart graaft de bril op die later fout wordt gelegd. Bart heeft daar een aandeel in.  Zegt eerst dat de bril NT is. Als Alina twijfelt zegt Bart meteen : ‘Zie jij brillen bij de Franse Revolutie?’ Waardoor de bril op de verkeerde plek blijft liggen .

Als de schaar uit de grond komt roept ie meteen dat is nieuwe tijd. De schaar gebruiken ze niet, maar blijkt uit de oudheid te stammen.✂️

Ik kan me dus nog steeds niet voorstellen dat de mol 10.200 voor een vrijstelling biedt ::ohno::.
Maar ik vind hem gewoon heel erg verdacht, ondanks het feit dat hij wel wat geld heeft verdiend. Ik vergelijk het een beetje met Niels die de joker van Evelien stal, dat doet een mol niet.

Conclusie :Bart is het niet mits hij zo door blijft gaan. Als ik hem in feta moest beeldhouwen was het een fetamol geworden😉.


P.s. Als je zijn introfilmpje bekijkt verklaart het misschien wel die 10.200 want hij zegt daarin dat de groepspot hem gestolen kan worden.  En dat hij misschien niet geschikt is als mol, omdat hij moeite zou hebben met het laten mislukken van opdrachten. Wel kan hij goed manipuleren en weet hij wanneer hij zich verdacht moet maken en wanneer hij onder de radar moet blijven.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 10:51:25 door Lonneke*L »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #106 Gepost op: 28-03-2020, 11:57:26 »
Tijdens de graafopdracht zie ik in mijn ogen een kandidaat die zich verdacht probeert te maken. Hij doet alsof hij iets niet vindt, maar hij wil bijvoorbeeld wel direct de vraagtekens opvragen. Een typische nepmol, de Leonie van België.

Ook 10000 bieden als mol. Dat gaat er bij mij niet in. Ik snap dat de mol het hoogste bedrag kan bieden, maar dan zou hij een 500 euro over Bruno zijn gegaan. Dit zou oneerlijk zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #107 Gepost op: 28-03-2020, 12:56:06 »
Ik kan me dus nog steeds niet voorstellen dat de mol 10.200 voor een vrijstelling biedt ::ohno::.
Ik snap het eigenlijk niet. De functie van de mol is geld uit de pot houden. Als iemand geld uit de pot speelt dan wordt hij verdacht. Hoe meer geld hij uit de pot speelt, hoe meer verdacht. Maar als hij een belachelijk hoog bedrag uit de pot speelt dan is hij ineens niet meer verdacht. Kromme redenering.
Vanaf het moment dat iemand zomaar €10200 uit de pot haalt zou elke actie van diegene onder een mega groot vergrootglas moeten komen liggen. Oftewel, hij zou bij gebrek aan tegenbewijs de mol moeten zijn. Ik heb dit tegenbewijs nog niet gezien.
Als voorbeeld maar even deze uitspraak van Bart tijdens de Minotaurus opdracht waarmee hij Jolien's hartslag naar beneden probeert te krijgen:
"Je bent bezig. Komaan, vertrek, maar rustig hè. Probeer zo snel mogelijk. Je zit nu aan 122".
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 13:05:13 door MartinJ »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #108 Gepost op: 28-03-2020, 13:36:50 »
Ik snap het eigenlijk niet. De functie van de mol is geld uit de pot houden. Als iemand geld uit de pot speelt dan wordt hij verdacht. Hoe meer geld hij uit de pot speelt, hoe meer verdacht. Maar als hij een belachelijk hoog bedrag uit de pot speelt dan is hij ineens niet meer verdacht. Kromme redenering.
Vanaf het moment dat iemand zomaar €10200 uit de pot haalt zou elke actie van diegene onder een mega groot vergrootglas moeten komen liggen. Oftewel, hij zou bij gebrek aan tegenbewijs de mol moeten zijn. Ik heb dit tegenbewijs nog niet gezien...

Het is meer dat je niet verwacht dat een mol dit zou doen. Maar niks is onmogelijk natuurlijk. En ik vind Bart dus zoals al gezegd heel erg verdacht en  echt een type om de mol te zijn. Dus ik heb ook niet echt tegenbewijs, gezien zijn acties. En bepaalde uitspraken.

Stel dat dit zijn strategie is. Dus 10.200 bieden dat hij dus ook als iemand 10.000 zou bieden hij de vrijstelling had. Je weet dat je dan meteen alle negatieve aandacht op je krijgt. Maar aan de andere kant ook minder verdenkingen, want precies zoals iedereen denkt een mol doet zoiets niet. Dus veel kandidaten zullen hem niet meteen als mol zien. Zeker niet als je daarna de held uithangt in je bootje.

Maar misschien houden de kandidaten Bart hierdoor juist wel meer in de gaten (vergrootglas  wat jij noemt Martin) en dat lijkt me juist niet goed voor een mol. Als je mol bent wil je toch niet constant onder een vergrootglas gelegd worden ???. Misschien een reden voor de mol om niet zo hoog te bieden? De mol wil meestal niet meteen in the picture staan.

Dan verdient hij wel geld voor de pot. Maar is dit wel zoveel allemaal? Bij het kruiken schieten laat hij geld liggen, het geld van de watermeloen gaat verloren (maar wat was hij dapper). Met de truffelhond werd geld verdiend, maar misschien was daar niet goed te mollen (Bart zie je wel de hond optillen om hem te verplaatsten) of is hij zoals gezegd toch de kandidaat ::vergroot::.

Belgian Mol zegt hierboven het is oneerlijk. Het is voor een mol natuurlijk heel eenvoudig om zo met een minpot te beginnen. Als kandidaat heb je daar geen invloed op. Aan de andere kant heeft de Vlaamse mol wel vaak nieuwe dingen, en ook mindfucks. Dus waarom niet toestemmen in deze -niet bepaald chique en wel heel opvallende- tactiek van de mol >:D?  Ik kan het me  niet echt voorstellen dat ze tegen de mol zeggen bied maar heel hoog, vinden we prima als de pot dik in de min zal beginnen (want oneerlijk?). ::)

Ik begrijp dat Martin zegt  ik zie nog geen tegenbewijs, omdat ik precies hetzelfde heb. Dus ik ben echt benieuwd wat afl.4 gaat brengen. Ik heb Bart nu niet als mol ( is het niet too much wat hij doet?) , maar ik durf hem zeker niet af te strepen om die 10.200.

« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 13:54:08 door Lonneke*L »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #109 Gepost op: 28-03-2020, 13:45:36 »
Bij het raften als ze aankomen bij de katapultopdracht, zegt hij ,als één van de dames roept precisie ben jij daar goed in, meteen ik ben wel goed met mijn vingers ( voorkennis of associeert hij precisie alleen met vingers?) en meteen daarop tegen Christian ga jij met me mee?

Is het niet Christian die dat zegt?

Maar Bart geeft inderdaad wel aan ook wel te willen schieten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #110 Gepost op: 29-03-2020, 22:34:06 »
Hopelijk wint Bart dit spel, want ik heb echt veel bewondering voor hoe hij dit spel speelt. Ik heb een beetje het gevoel dat hij één van de enigen is die snapt hoe dit spel werkt! "Dit is niet Vlaanderen vakantieland"  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #111 Gepost op: 29-03-2020, 22:47:40 »
Erg onmols van Bart door zich niet kandidaat te stellen als volksvertegenwoordiger wat de mol zeker zal doen. Een streep door Bart.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 22:59:45 door Luc »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #112 Gepost op: 29-03-2020, 22:51:06 »
Hij reageert een beetje zoals Marc-Marie Huijbregts. "Op reis naar Lourdes"

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #113 Gepost op: 29-03-2020, 23:12:55 »
Is bij mij wat gezakt, want het valt echt heeeeel erg op nu wat hij doet.
Desondanks, wel ontzettend superslim gespeeld met de pasvragen. Hij zal misschien kritiek krijgen maar speelt het gewoon slim toch? Het werd ook wel tijd voor een beetje roering in de groep, of is dat juist de bedoeling van de mol???  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #114 Gepost op: 29-03-2020, 23:15:33 »
Begin m steeds minder irritant te vinden. Hij speelt t slim. Ik zie m wel winnen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #115 Gepost op: 29-03-2020, 23:28:50 »
Bart was wel érg verdacht bij het eten waardoor ie wel wat stijgt op mijn verdachtenlijstje. Toch zie ik hem niet als Mol. Is hij het wel dan is ie een heel bijzondere Mol omdat ie af en toe flink wat geld verdient (truffel, Minotaurus, in deze aflevering die laatste "hole") en die ook nog eens flink de aandacht op zich vestigt. Natuurlijk door die -10.200 maar in aflevering 4 ook met de pasvragendeal.

Wat dat laatste betreft: op het moment dat Jolien hem een sneer geeft ("Hoeveel keer ga je dat nog flikken?") reageert Bart uiterst kalm: "Wat valt er te flikken?... Ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet goed." Ik vind dit een onmolse reactie omdat ik als Mol heel duidelijk zou maken dat ík er niet voor gezorgd heb dat er met de opdracht geen geld verdiend is. (Iets wat ie overigens iets eerder wel nog zei. Bart: "Die we in elk geval hadden, die nul euro. Want de keuze voor geld of pasvragen werd door jullie (Dorien en Salim) gemaakt, niet door ons.")

Overigens denk ik dat Bart Jolien als molverdachte heeft (en dat hij daarmee goed zit) en dat dit ook kan verklaren waarom hij niet teveel op (de sneer van) Jolien in wil gaan om de aandacht niet teveel op haar te vestigen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #116 Gepost op: 29-03-2020, 23:34:52 »
Bart was wel érg verdacht bij het eten waardoor ie wel wat stijgt op mijn verdachtenlijstje. Toch zie ik hem niet als Mol. Is hij het wel dan is ie een heel bijzondere Mol omdat ie af en toe flink wat geld verdient (truffel, Minotaurus, in deze aflevering die laatste "hole") en die ook nog eens flink de aandacht op zich vestigt. Natuurlijk door die -10.200 maar in aflevering 4 ook met de pasvragendeal.

Wat dat laatste betreft: op het moment dat Jolien hem een sneer geeft ("Hoeveel keer ga je dat nog flikken?") reageert Bart uiterst kalm: "Wat valt er te flikken?... Ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet goed." Ik vind dit een onmolse reactie omdat ik als Mol heel duidelijk zou maken dat ík er niet voor gezorgd heb dat er met de opdracht geen geld verdiend is. (Iets wat ie overigens iets eerder wel nog zei. Bart: "Die we in elk geval hadden, die nul euro. Want de keuze voor geld of pasvragen werd door jullie (Dorien en Salim) gemaakt, niet door ons.")

Overigens denk ik dat Bart Jolien als molverdachte heeft (en dat hij daarmee goed zit) en dat dit ook kan verklaren waarom hij niet teveel op (de sneer van) Jolien in wil gaan om de aandacht niet teveel op haar te vestigen.
Zou wel kunnen dat Jolien als mol inderdaad speelt dat ze heel teleurgesteld is over de pasvragen, zoiets zag je ook bij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Maar toch denk ik dat de mol hier niet te opgefokt raakt omdat er heel makkelijk geen geld verdiend is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #117 Gepost op: 30-03-2020, 00:23:53 »
Zolang Bart niet meer dan 10200€ verdient met opdrachten, en de rest zoveel mogelijk niet verdient, kan hij prima de Mol zijn en opdrachten doen slagen. Een brute, offensieve, Mol met zevenmijlslaarsen, totaal in control, ook wel eens leuk om te zien. Meer Mols dan Jolien wat mij betreft.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #118 Gepost op: 30-03-2020, 01:59:02 »
Zolang Bart niet meer dan 10200€ verdient met opdrachten, en de rest zoveel mogelijk niet verdient, kan hij prima de Mol zijn en opdrachten doen slagen. Een brute, offensieve, Mol met zevenmijlslaarsen, totaal in control, ook wel eens leuk om te zien. Meer Mols dan Jolien wat mij betreft.

Zeer juist. Zijn tactiek zou dan zijn om in te spelen op het harde, rationele, fanatieke maar ook genadeloze imago dat hem vanuit zijn beroep aankleeft. Het bieden van dat krankzinnig hoge bedrag voor de vrijstelling is gewaagd, maar daarmee positioneetr hij zichzelf wel meteen als de egoïstische kandidaat die als het erop aankomt voor zijn eigen hachje gaat. Dat zou ik eerlijk gezegd een gewaagdere moltactiek vinden dan bijvoorbeeld die van Dorien.
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #119 Gepost op: 30-03-2020, 09:35:20 »
Zeer juist. Zijn tactiek zou dan zijn om in te spelen op het harde, rationele, fanatieke maar ook genadeloze imago dat hem vanuit zijn beroep aankleeft. Het bieden van dat krankzinnig hoge bedrag voor de vrijstelling is gewaagd, maar daarmee positioneetr hij zichzelf wel meteen als de egoïstische kandidaat die als het erop aankomt voor zijn eigen hachje gaat. Dat zou ik eerlijk gezegd een gewaagdere moltactiek vinden dan bijvoorbeeld die van Dorien.

Denk dat je Jolien bedoelt. Volgens mij heeft Dorien geen moltactiek😉

Bart weer heerlijk bezig deze aflevering. Het is too much voor een mol. Ik denkt toch eerder een kandidaatstrategie alles bij elkaar opgeteld. Maar wel een slimme kandidaat die misschien de mol al op het spoor is. Ik zag niet wie hij verdacht bij de test en of hij zijn pasvragen inzette of heb ik iets gemist? Of is dit er expres uitgelaten?

Ergens hoop ik nog steeds dat hij wel de mol is, zou toch mooi zijn 🤣.  Toch ook de vraag zou een kandidaat zoveel verdachte dingen doen? Wat dat betreft houdt hij zich wel heel consequent aan zijn kandidaatstrategie. Hij heeft het karakter van een winnaar, maar ook van een mol.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 09:51:17 door Lonneke*L »